Toon posts:

Welke kaart?

Pagina: 1
Acties:
  • 52 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Ik had niet zo heel veel aan de reviews..aangezien die al weer 2 jaar oud zijn. EN bij de pricewatch zie ik door de bomen het bos niet meer:p dus vraag ik het hier

Ik heb vorig jaar een vidoekaart gekocht bij een winkel in de buurt, nu is deze afgelopen herfst stuk gegaan. Ik naar die pc winkel en ze zouden hem naar fabriek sturen. Nu heb ik na half jaar niks gehoord, dus had ik een mailtje gestuurd. Kreeg er 1 terug dat ik omdat er bij hun wat fout was gegaan een nieuwe kaart mag uitzoeken. Nu was die oude kaart 170 euro. Welke kaart raden jullie me aan voor die prijs? Wat is beter Ati of Nvidea?
Heb al wat rond gekeken,maar heb geen id wat nu eigenlijk het beste is. Het moet een agp kaart zijn:p

alvast bedankt!!

• EyeWitness
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 25-07 12:02
6600GT ??

Verwijderd

6600 GT indeed

Verwijderd

Een half jaar!!! Kun je er niet meer uit trekken want dit is echt asociaal van die zaak. Ik neem aan dat ze je een kaart willen verkopen voor ongeveer de zelfde prijs als degene die kapot was. Of hebben ze je wel wat extra gegeven, want anders vind ik dit niet normaal zeg. Ik bedoel; jij moet zelf mailen om eens te kijken hoe dat nu zit, niet normaal zeg!

Ok, nieuwe kaart dus.
6600GT is wel ok maar al een tijdje uit, helaaas heb je niet zoveel keus meer op AGP gebied. Ik bedoel hiermee dat de prijzen een stuk hoger liggen dan de zelfde kaart op PCIe

Als wat meer zou zoeken, vind je recente benchmarks waar genoeg AGP kaarten getest worden.
Dus das onzin.
Voor de rest maakt het niet zoveel uit of je nu ATi of nVidia pakt. Het zijn gewaagde concurrenten. Een X800pro is bijvoorbeeld ook een goede AGP kaart.

Welek kaart jij het beste kan nemen ligt aan jou eisen en wat je wilt gaan doen met je PC.
Dus geef die info aub, anders zou ik een X1300 kopen als die tenminste op AGP leverbaar is.
Als je wat extra te besteden hebt en je wilt nieuwe spellen spelen dan zou ik voor een 7800GS gaan.

Verwijderd

Topicstarter
Thx voor de reacties..half jaar is inderdaad erg lang. Er was wat fout gegaan bij hun administratie ofzo.
Maja die oude kaart was dus 170 euro. En dat was er 1 van begin vorig jaar. Nu mag ik er 1 uitkiezen voor ook weer 170 euro, dus ga ik er wel wat op vooruit:)

Verwijderd

Edit, TS zal wel AGP hebben, niet aan gedacht :z

Dan is een 6600GT wel mooi voor je budget ja

[ Voor 84% gewijzigd door Verwijderd op 24-03-2006 20:57 ]

• PilatuS
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
Als ze bij die zaak nog een 6800LE hebben liggen zou ik hier eerder voor gaan dan een 6600GT.

De 6800LE is namelijk heel simpel te unlocken zodat je er 1 of 2 setjes van 4 pipelines bij krijgt en 1 of 2 vertex shaders, als je de kaart dan ook nog wat overklokt is ie stukken sneller dan een 6600GT.

Het unlocken is helemaal niet moeilijk om te doen en je kan er een flinke prestatie winst door krijgen.

Verwijderd

Wie zegt dat de TS aan unlocken/overclocken wil doen?? Ik heb het niet gelezen. Maar in dat geval zou ik eerder voor een V9999/TD gaan of een 6800XT. Beide kaarten hebben meer potentie. XT is toch beter dan een LE!

Er is ook een 66800GS voor agp, die is wat langzamer dan PCIe versie. Is mogelijk ook unlockbaar.
Mss is dit wel een goede kaart om voor te stellen om te leveren. ik zou ook eens naar de X800 en X850 serie van ATi kijken.

Spooxx, die vooruitgang valt nog te betwijfelen aangezien er nauwelijks snellere agp kaarten zijn uitgekomen sinds een jaar, eigenlijk alleen de 7800GS. De AGP markt is ook niet veel goedkoper geworden.
Dus ik zou toch wat beters of duurders claimen aangezien je een half jaar niks met de gekochte hardware hebt kunnen doen. Zeg hun maar dat het aanbod en op AGP en de prijzen nagenoeg hetzelfde zijn gebleven.
Deze winkel zal blij zijn met jou aangezien je niet protesteert, ik zou het niet pikken.
Nogmaals er is nagenoeg niks veranderd op AGP, dus je krijgt nu hetzelfde als een jaar geleden.
Welke kaart was je vorige? geef ook je systeem specs, een beetje nauwkeurig, dus een beetje researchen/googlen om te kijken wat je hebt.

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 24-03-2006 21:15 ]

• PilatuS
  • Niet online
Wie zegt dat de TS aan unlocken/overclocken wil doen?? Ik heb het niet gelezen. Maar in dat geval zou ik eerder voor een V9999/TD gaan of een 6800XT. Beide kaarten hebben meer potentie. XT is toch beter dan een LE!
Wie zegt dat je TS niet aan unlocken wil doen??

Als je de TS van het 6800LE topic doorleest kan iedereen een kaart prima unlocken en de kans is dan erg groot dat ie een kaart heeft die sneller is dan een 6600GT

En ook als de LE nog ergens te krijgen is zal ie goedkoper zijn dan een V9999/TD of 6800XT.

Verwijderd

Als hij daar in geinteresseeerd was had hij dat waarschijnlijk wel gezegd.

Als jij het LE/XT topic eens goed zou lezen, zou je lezen dat lang niet iedereen zij LE volledig kan unlocken. Dan heb je bij V9999/TD toch veel meer kans op een volle unlock en iig stock een beter kaart dan een LE. De voordelen van XT mogen ook wel duidelijk zijn als je het topic leest. Beide kaarten zijn imo die kleine meerprijs wel waard. Bovendien heeft de TS het over 170 euro en daar zit je toch wel erg ver onder.

Je kunt toch ook vragen: Hee TS ben je mss geinteresseerd in unlocken/overclocken, zoja dan etc...
ipv er maar meteen vanuit tegaan, en als hij dat niet wil is je info erg nutteloos. Als je de TS een beetje inschat weet je dat heus wel ;) , je hebt idd gelijk dat het niet veel kennis vergt, alleen veel tijd!

Ik lees net in een ander topic dat de prijzen van X850XT aardig gezakt zijn naar 170 euro, een veel betere kaart dan de 6600GT, 6800LE, V9999/TD en 6800XT.

Mss is het geen slecht idee om je geld terug te eisen en lekker bij een goedkope zaak te bestellen.

• PilatuS
  • Niet online
Dit topic van de TS in zijn eerste post op got, zou hij dan op de hoogte zijn van unlocken.. ? dat denk ik van niet, ik geef alleen aan dat een 6800LE meestal sneller is dan een 6600GT en het kwa prijs bijna niets uitmaakt.

En waarom zou iemand niet willen unlocken, we zitten hier toch op tweakers.net ?

Als je een LE hebt waarvan 1 setje pipelines unlocked kan worden is ie al sneller dan een 6600GT, de kans op 1 setje is vrij groot.

Ben het met je eens dat een V9999/TD beter kan zijn als die 6800LE maar die is ook wat duurder en de V9999 hoeft niet sneller te zijn.

Dat unlocken veel tijd kost ben ik niet met je eens, ik heb een 2e 6800LE aangeschaft nadat de vorige was overleden en binnen 15 minuten was ie volledig unlocked en overgeklokt.

Als de TS een X850XT kan krijgen bij die zaak voor 170 euro is dat zeker de beste kaart van allemaal.

[ Voor 3% gewijzigd door PilatuS op 24-03-2006 21:56 ]

Verwijderd

Maar mss juist omdat de TS nieuw is, dus waarschijlijk weinig verstand van PC's heeft (ook aan de statpost te zien) is het eigelijk al best veel gevraagd. Maar het zou goed kunnen dat hij het wil proberen. Dus de mogelijkheid aankaarten is altijd goed, maar ga er niet meteen vanuit.

Ok, het unlocken/OC zal wel vaak redelijk snel gaan, zeker als je ervaring hebt...maar dit geldt alleen als het probleemloss verloopt! Wat lang niet altijd het geval is, als je het LE/XT topic leest. Vaak komt een biosflash erbij kijken, moeten er weer biossettings aangepast worden, voltages verhoogd worden, nieuwe voeding als de huidige niet stabiel genoeg is, etc
Vaak komt er heel wat testwerk bij kijken voor stabiliteit en dat heb ik jou niet horen zeggen.

Kortom, er komt meestal wel wat meer bij kijken, en om een nieuw persoon daar nu meteen lekker mee te maken vind ik een slecht plan. Want stel zijn unlockbare kaart doet niet wat jij zegt, wat dan?

• PilatuS
  • Niet online
Ik ben van mening dat de TS van het 6800LE topic zo duidelijk is dat het voor iedereen te doen is om de kaart te unlocken, ik ga er ook niet vanuit dat de TS gelijk gaat unlocken ik zeg alleen dat die mogelijk er is en dat het een betere optie is dan een 6600GT want bijna iedere 6800LE gaat harder dan een 6600GT.

Met iedere normale 6800LE is unlocken mogelijk, heb je geen biosflash andere voltage's of nieuwe voeding voor nodig, je installeerd Rivatuner, zet de pipelines en vertex shaders aan, start 3dmark of een spel op en je ziet gelijk of het wel of niet werkt aan het wel of niet zien van artifacts.

Werkt het niet zet je de boel net zo makkelijk weer uit en is er helemaal niets aan de hand.

Wat bedoel je met werkt zijn unlockbare kaart niet ? De kaart zal heus niet kapot gaan door het testen van pipelines en vertex shaders, mocht het zo zijn dat er niets te unlocken valt heb je als nog een kaart die ongeveer net zo snel is als een 6600GT en met eventueel oc'en net zo snel of sneller.

Ik snap best dat de TS waarschijnlijk niet veel kaas heeft gegeten van unlocken en oc'en, maar als ik zie wat de meeste LE's presteren met een klein beetje werk tov. een 6600GT vind ik dat ik het best kan aankaarten als een betere koop dan een 6600GT.

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb idd niet veel verstand van unlocken-overclocken etc.:p dus dat hebben jullie goed gezien. Ikz al eerst proberen om een wat duurde videokaart aan ze te vragen..en anders kan ik altijd mijn geld terug eisen.

Ze zeiden dat ik op internet maar moest gaan kijken voor een videokaart..dan moest ik ze bellen en dan zouden zij die bestellen. Dus ik zal eerst proberen om die X850XT te krijgen. Balen dat ik geen PCI-slot heb :(

• PilatuS
  • Niet online
Ik vind het best netjes van die winkel dat je voor het zelfde bedrag een kaart mag uitzoeken.

Als die zaak veel duurder is dan andere winkels en je mag je geld terug krijgen dan zeker voor die X850XT gaan, scheelt het weinig geld kan je misschien 1 of 2 tientjes bijleggen.

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 00:44

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Nvidea is volgens mij een of ander merk handcreme, zou ik iig niet in je PC smeren :+
Tot nader orde heet de Taiwanees/Amerikaanse videochipfabrikant nvidia...

Dat terzijde:
Als je alleen 2-jaar oude reviews vindt zoek je verkeerd :o

Verder moet je gewoon je eisen op een rij zetten reviews zoeken die de voor jou relevante zaken goed belichten en dan de resultaten daarvan naast pricewatch zetten. Ja, het is even wat werk, maar dan heb je ook wat (en bovendien verwachten we op GoT dat je inderdaad zelf die inzet levert).

[ Voor 10% gewijzigd door dion_b op 25-03-2006 13:43 ]

Oslik blyat! Oslik!

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.