Internet snelheid beperken op een PC.

Pagina: 1
Acties:

• Da_maniaC
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 19-07 06:20

Da_maniaC

a.k.a. The Sequenz Pounder

Topicstarter
Hey,

Ik heb hier thuis een netwerk met meerdere pc's waarvan 1 gebruikt door mijn ouders om te internetten.
Nu is het zo dat ze wel eens met andere services op het internet verbinden die wanneer mogelijk even lekker veel bandbreedte wegslurpen ook al is het maar voor een paar milliseconden.
Dat vind ik niet prettig als ik aan het gamen ben of wat dan ook, want voor mij telt iedere milliseconde dus. :P

Ik ben daarom dus op zoek naar een programma waarmee ik de internet snelheid op die pc kan beperken naar mijn eigen wens.

Ik had dus zelf al een programma genaamd Netlimiter geprobeerd maar hoe ik het programma ook instel, er verandert niets aan de snelheid.

Ik vroeg me dus af of iemand me hier goed zou kunnen adviseren.

BvD. :)

Inventory | Instagram: @sequenzpounder | http://www.zdaemon.org | ZDaemon! Client/Server port for DOOM!

• job
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 20-08 12:45

job

Je moet even kijken wat je bij netlimiter instelt.
De gebruikte download is namelijk niet erg bepalend voor jouw download snelheid en ping.
De download wordt gewoon netjes gedeeld door alle gebruikte connecties. En je moet wel een erg langzame internet verbinding hebben moet de webapplicatie die je ouders gebruiken jou game kunnen storen.

Je zal op de pc van je ouders de upload moeten beperken.
Als de pc van je ouders de hele upload volgooien, dan slipt vanzelf de hele internet verbinding dicht.

[ Voor 55% gewijzigd door job op 24-03-2006 18:54 ]

• IKKE86
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 08-04 09:36
mischien kun je beter kijken naar een router waarmee je dit kunt instellen?

• Da_maniaC
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 19-07 06:20

Da_maniaC

a.k.a. The Sequenz Pounder

Topicstarter
job schreef op vrijdag 24 maart 2006 @ 18:52:
Je moet even kijken wat je bij netlimiter instelt.
De gebruikte download is namelijk niet erg bepalend voor jouw download snelheid en ping.
De download wordt gewoon netjes gedeeld door alle gebruikte connecties. En je moet wel een erg langzame internet verbinding hebben moet de webapplicatie die je ouders gebruiken jou game kunnen storen.

Je zal op de pc van je ouders de upload moeten beperken.
Als de pc van je ouders de hele upload volgooien, dan slipt vanzelf de hele internet verbinding dicht.
Nou , het gaat er dus om dat de services die ze gebruiken bagger veel bandbreedte vragen wat compleet onnodig is, maar je hebt idd gelijk. Het zal eerder aan de upload liggen, maar ik vind het niet erg om heel de zaak even wat dicht te schroeven, daar ga ik alleen maar op vooruit natuurlijk. :P
IKKE86 schreef op vrijdag 24 maart 2006 @ 18:58:
mischien kun je beter kijken naar een router waarmee je dit kunt instellen?
Ik weet dat het softwarematig relatief simpel moet kunnen en een router heb ik al, dus het lijkt me sonde om daar weer geld aan uit te gaan geven. ;)

[ Voor 16% gewijzigd door Da_maniaC op 24-03-2006 20:14 ]

Inventory | Instagram: @sequenzpounder | http://www.zdaemon.org | ZDaemon! Client/Server port for DOOM!