Toon posts:

[ST570] Schotelontvanger krijgt geen ip

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een schotelontvanger met harde schijf en deze kun je ook aansluiten op internet. Het gekke is alleen dat als ik hem aansluit op mijn Speedtouch 570 router/modem, hij niet automatisch een ip-adres krijgt toegewezen via dhcp, terwijl andere apparaten in het netwerk dit wel krijgen, ook als ik ze met dezelfde kabel op dezelfde poort van het modem aansluit. Wanneer ik probeer handmatig alle gegevens zoals ip, subnet, dns en gateway in te vullen, maakt hij ook geen verbinding. Ik kan het apparaat dan ook niet pingen en het modem geeft ook niet aan dat er een apparaat aangesloten is.

Als ik de schotelontvanger aansluit op een ander modem, bij vrienden, dan doet ie het wel en krijgt hij via dhcp netjes een ip-adres etc.

De schotelontvanger is van het merk Relook 400

Iemand enig idee wat ik nog kan proberen?

Verwijderd

Topicstarter
Niemand een idee. Ik heb overigens ook al geprobeerd de laatste firmware op het modem te installeren, maar die had al de nieuwste geinstalleerd.

• sariel
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 24-03 12:54
heb je gekeken of de ontvanger niet al een statisch adres heeft? of dat de kabel tussen de ontvanger en de hub/switch goed is?

Copy.com

• Hoogie2004
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 21:51

Hoogie2004

Whohooooo

Klinkt erg vreemd. heb je een andere poort op je modem geprobeerd, of een ander kabeltje?
meer kan ik niet verzinnen... hopelijk heb je der iets aan

My iRacing profile | Strava

• j-a-s-p-e-r
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 13-04 13:23
Of een MAC adres filter in je modem waardoor onbekende MAC-adressen geen toegang krijgen tot je router cq internet?

Verwijderd

probeer eens een crosscable of misschien kan de poort op je ontvanger aan en uitgeschakeld worden.

Verwijderd

Topicstarter
Dezelfde (en een andere) kabel heb ik ook gebruikt om de ontvanger op een ander modem aan te sluiten. Op het apparaat staat geen statisch ip-adres ingesteld (heb ik wel geprobeerd, maar zonder resultaat). Ik heb ook al geprobeerd om apparaten met een onbekend mac-adres aan te sluiten, maar dat werkte gewoon.

Ow en het modem heeft maar een ethernet poort.

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 28-03-2006 15:01 ]

Pagina: 1