WEP key werkt niet

Pagina: 1
Acties:
  • 120 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• BFmango
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 15-12-2024
Hallo!
Vandaag dacht ik, laat ik mijn netwerk eens fatsoenlijk beveiligen.
MAC filtertje erop, SSID veranderen, etc, je kent het wel.

Nu is er een ding wat niet lukt, een WEPKEY gebruiken.
Als ik in mijn router (Linksys Wireless blabla) ingeef dat ik een WEPKEY wil gebruiken gaat dat goed. Ik genereer met een woordje wat ik ingeef 4 codes. Ik kies KEY3 als code, die is het makkelijkste om te onthouden.

Als ik via mijn laptop (wifi) connect lukt alles, maar valt om de 5 minuten de verbinding weg. Via mijn pc(wifi) lukt het niet eens om te connecten. Alle instellingen staan goed. Ik geef een WEPKEY in en geef aan dat hij KEY3 is.
Veel meer is er niet aan om te vertellen.

Mochten jullie wat meer info willen of wat screenshots, zeg het dan maar!

• DukeBox
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 16:55
probeer gewoon eens key 1..

edit: en als je een makkelijk te onthouden wilt hebben, verzin je hem toch zelf ??

[ Voor 63% gewijzigd door DukeBox op 24-03-2006 18:03 ]

• BFmango
DukeBox schreef op vrijdag 24 maart 2006 @ 18:02:
probeer gewoon eens key 1..

edit: en als je een makkelijk te onthouden wilt hebben, verzin je hem toch zelf ??
werkt niet, nog steeds hetzelfde probleem dan.

• BFmango
Even een kickje, heeft er niemand een idee? Dat moet toch haast wel :P :'( :?

Verwijderd

Gebruik je het progje van windows of van de makers zelf. Je moet namelijk niet die van windows gebruiken.

Verwijderd

Welke wireless netwerkkaart driver gebruik je? De laatste?

• DukeBox
Verwijderd schreef op maandag 27 maart 2006 @ 13:14:
Gebruik je het progje van windows of van de makers zelf. Je moet namelijk niet die van windows gebruiken.
Daar ben ik het niet mee eens.. over het algemeen is de zero config util van microsoft er goed.

Verwijderd

DukeBox schreef op maandag 27 maart 2006 @ 14:02:
[...]

Daar ben ik het niet mee eens.. over het algemeen is de zero config util van microsoft er goed.
Sterker nog: laat het door windows regelen, die kan tenminste ook nog wpa aan wat sommige programma's/drivers van de kaarten niet aankunnen. WZC werkt perfect! indien niet zo, graag reacties :9

• Robthebest
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 28-03 18:20
Welk kanaal gebruik je? je kunt hem op 11 zetten als je problemen hebt met je verbinding

• loodgieter
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 13-03 14:28

loodgieter

Mars Vs. zie hieronder :)

En als je nu een KEY1 gebruikt?

je hebt het wel steeds over KEY 3 maar gebruik nu dan eens de bovenste?

• DarthPlastic
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 07-01 19:29
Als je nu zelf eens 4 keys ophoest die zeer makkelijk zijn (allemaal enen bij de eerste, allemaal tweeën bij de tweede, etc.) en die handmatig invult?
Lijkt me dat Windows dan minder geneigd is te stoppen, omdat je handmatig een key opgeeft.

Maargoed, ik gebruik WEP nooit bij mensen, altijd WPA, die heeft maar één sleutel...

[ Voor 4% gewijzigd door DarthPlastic op 27-03-2006 14:26 ]

Owner SuitIT, https://www.suitit.nl

Verwijderd

[/quote]
[quote]

Mee eens ! had exact hetzelfde probleem met een belkin pci kaart, belkin software uitgezet en werkte in een keer perfect ! :9

• DukeBox
Heb altijd problemen gehad (ok, sommige fabrikanten leveren erg nette software mee) met die rare tooltjes.. gegevens worden soms per user account opgeslagen, soms niet actief voor het inloggen enz.. WZC is een van de dingen die goed in elkaar zitten. Zelfs de gui, als je niet auto op een netwerk wilt aanloggen maar wel af en toe (handmatig).. ehh.. ga wel erg offtopic hiero.

Hoe dan ook, TP heb je wel link ? (daarmee sluit je een typo uit in je ssid)
Probeer dan eens zoals bovengenoemd allemaal 1-en en indien mogelijk maak gebruik van WZC en de-installeer de tool bij je wifi kaart/dongle/whatever (soms de-installeer je daarmee ook de drivers, die moet je dan handmatig ff van de cd/floppy/internethalen.

Gebruik ook als default key 1 (soms 0 in de software).

[ Voor 5% gewijzigd door DukeBox op 27-03-2006 20:10 ]

Verwijderd

Heb min of meer hetzelfde probleem. Had eerst wpa beveiliging en dat werkte behoorlijk goed (viel max 1x per uur uit). Nu een oude pc aan het netwerk toegevoegd. Door oude ill*gale windows versie van die boek kon ik niet meer wpa gebruiken en moest ik switchen naar wep.

Op zich gelukt maar nu valt de netwerkverbinding op mijn normale pc om de 5 minuten weg. Echt heel irritant.
Een tweede probleem is dat die oude pc het draadloze netwerk wel herkent en verbinding maakt, maar internetten lukt dan weer niet.

Van kanaal 11 naar 10 of 7 wisselen hielp niks dus ik hoop dat er iemand is die raad weet voor deze 2 problemen.

Wat technische gegevens:
Router WRT54G
Nieuwe pc, pentium 4, windows xp servicepack 1 (bijgewerkt), WMP54G netwerkkaart
Oude pc, pentium 2, windows xp servicepack 1 (niet bijgewerkt), WMP54G netwerkkaart
Beveiliging nu dus wep + mac filter
Firmware 4.20.7

• DukeBox
begen eens kaal, werkt het dan, enable web.. werkt dat, enable mac (niet dat dat nut heeft.. maar goed). Verder meld je niet welke firmwares/driver versies e.d. je gebruikt.

• BFmango
Poeh, een hoop info. even een paar dingen rechtzetten en beantwoorden.

1. Ik ben al kaal begonnen, en alles werkt behale de WEPKEY
2. Als ik handmatig een KEY invoer, werkt het nog niet.
3. Als ik KEY1 ipv KEY3 pak, werkt het nog niet.
4. Linksys BEFW11S4 is de router om precies te zijn.
5. Firmware : 1.44.3, Feb 18 2003
6. Ik gebruik geen speciale software om alles in te stellen, gewoon via mn router config 192.168.1.1
7. Kan ik WPA instellen op de Linksys BEFW11S4? Op google vind ik niet direct informatie

• Spixo
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 07:28
BFmango schreef op dinsdag 28 maart 2006 @ 10:40:
Poeh, een hoop info. even een paar dingen rechtzetten en beantwoorden.

1. Ik ben al kaal begonnen, en alles werkt behale de WEPKEY
2. Als ik handmatig een KEY invoer, werkt het nog niet.
3. Als ik KEY1 ipv KEY3 pak, werkt het nog niet.
4. Linksys BEFW11S4 is de router om precies te zijn.
5. Firmware : 1.44.3, Feb 18 2003
6. Ik gebruik geen speciale software om alles in te stellen, gewoon via mn router config 192.168.1.1
7. Kan ik WPA instellen op de Linksys BEFW11S4? Op google vind ik niet direct informatie
Download eerst eens de nieuwste firmware voor je router, dan heb je WPA support:

http://www-nl.linksys.com...2FCommon%2FVisitorWrapper

Update tevens even de drivers van je WLAN kaarten en werk met WZC.

• Spixo
Verwijderd schreef op maandag 27 maart 2006 @ 21:09:
Heb min of meer hetzelfde probleem. Had eerst wpa beveiliging en dat werkte behoorlijk goed (viel max 1x per uur uit). Nu een oude pc aan het netwerk toegevoegd. Door oude ill*gale windows versie van die boek kon ik niet meer wpa gebruiken en moest ik switchen naar wep.

Op zich gelukt maar nu valt de netwerkverbinding op mijn normale pc om de 5 minuten weg. Echt heel irritant.
Een tweede probleem is dat die oude pc het draadloze netwerk wel herkent en verbinding maakt, maar internetten lukt dan weer niet.

Van kanaal 11 naar 10 of 7 wisselen hielp niks dus ik hoop dat er iemand is die raad weet voor deze 2 problemen.

Wat technische gegevens:
Router WRT54G
Nieuwe pc, pentium 4, windows xp servicepack 1 (bijgewerkt), WMP54G netwerkkaart
Oude pc, pentium 2, windows xp servicepack 1 (niet bijgewerkt), WMP54G netwerkkaart
Beveiliging nu dus wep + mac filter
Firmware 4.20.7
Om fatsoenlijk met WPA encryptie te kunnen werken raad ik toch echt Windows XP SP2 aan. Als je die nu eens slipstreamd in je officiele cd, en dan een schone install doet. Je installeert alleen de drivers van je netwerkkaarten (de meest nieuwe, van de Linksys website). De drivers installeren doe je via Apparaatbeheer, absoluut niet met de meegeleverde installer anders heb je direct een gratis utility die je niet nodig hebt. Windows WZC voldoet.

Je router even updaten naar de nieuwste firmware, en WPA instellen. MAC filter kan je eruit gooien, die is nog makkelijker te omzeilen dan WEP.

[ Voor 5% gewijzigd door Spixo op 28-03-2006 10:50 ]

• BFmango
Wanneer ik mn firmware zo probeer te upgraden:

1) Temporarily remove the password through the Administration Web Pages
2) Exit your WEb browser
3) Go to the directory where the code.bin file is located
4) Type "tftp router's_address>" to start tftp and connect with the router
5) Type "mode binary" to get into binary mode
(If you want to see the packets being sent, type "verbose")
6) Type "put code.bin" to upload the code
7) Type "quit" to go back to the command prompt.

kenny typt dan mooi tftp 192.168.1.1 put code.bin
(het bestand staat op de lokatie en heet code.bin)
Krijg ik de melding INVALID PASSWORD!!!

en ja, paswoord is van de router af natuurlijk

• Weeds
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 19-02 21:12

Weeds

what is a weed...

Ik heb ook veel problemen gehad met codes van wifi beveiligingen. Vooral als je meerdere verschillende merken hardware gebruikt. Het is namelijk zo dat je key wordt omgezet naar een hexadecimaal getal, en dit wordt gebruikt voor de versleuteling.
Het is echter zo dat dat omzetten naar een hexadecimaal getal op meerdere manieren door verschillende fabrikanten wordt uitgevoerd.

Daarom zou je eens moeten proberen om een hexadecimaal getal in te voeren ipv ascii .

• NoTimeRemains
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 16:57

NoTimeRemains

I know

[offtopic]
redelijk offtopic maar ik gebruik zelf altijd WPS-PSK...
je kan daar een pass-phrase invullen.

ik vind WPA ook iets beter werken :? (of iig zo lijkt het. het kan ook aan mij liggen.)
'lijkt' iets beter bereik te hebben tov WEP

[ Voor 12% gewijzigd door NoTimeRemains op 28-03-2006 15:05 ]

This is the Way.

• Spixo
BFmango schreef op dinsdag 28 maart 2006 @ 13:46:
Wanneer ik mn firmware zo probeer te upgraden:

1) Temporarily remove the password through the Administration Web Pages
2) Exit your WEb browser
3) Go to the directory where the code.bin file is located
4) Type "tftp router's_address>" to start tftp and connect with the router
5) Type "mode binary" to get into binary mode
(If you want to see the packets being sent, type "verbose")
6) Type "put code.bin" to upload the code
7) Type "quit" to go back to the command prompt.

kenny typt dan mooi tftp 192.168.1.1 put code.bin
(het bestand staat op de lokatie en heet code.bin)
Krijg ik de melding INVALID PASSWORD!!!

en ja, paswoord is van de router af natuurlijk
Kan je niet vanaf de webinterface de nieuwe firmware uploaden?

• BFmango
Nu loopt het me echt de keel uit, dit slaat nergens meer op.
Op mijn laptop met WINXP Home werkt het gewoon, zie eerstescreenshot. Op de pc met WINXP Pro werkt het niet. Elke keer als ik het configureer dan druk ik op ok, maar hij slaat niks op.
Als ik de WEPKEY ingeef en dan op verbinden klik, bij het handmatig connecten dan werkt het ook niet.

XP HOME:
Afbeeldingslocatie: http://img71.imageshack.us/img71/8910/lan17fk.jpg

XP PRO:
Afbeeldingslocatie: http://img71.imageshack.us/img71/8695/lan28ak.jpg

[ Voor 4% gewijzigd door BFmango op 29-03-2006 19:01 ]

Verwijderd

mss SP2 ? erop zetten mss dat dat werkt, maar het is wel een vreemd probleem. en je kan geen WPA gebruiken ?

edit: ik moet echt eens beter lezen je kon idd geen WPA gebruiken ,.. sry :(

[ Voor 113% gewijzigd door Verwijderd op 29-03-2006 19:16 ]

• DukeBox
bij het 2de plaatje heb je geen webkey ingegeven !?

• nIghtorius
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 08-04 19:07

nIghtorius

Poef!

BFmango schreef op woensdag 29 maart 2006 @ 19:00:
Nu loopt het me echt de keel uit, dit slaat nergens meer op.
Op mijn laptop met WINXP Home werkt het gewoon, zie eerstescreenshot. Op de pc met WINXP Pro werkt het niet. Elke keer als ik het configureer dan druk ik op ok, maar hij slaat niks op.
Als ik de WEPKEY ingeef en dan op verbinden klik, bij het handmatig connecten dan werkt het ook niet.

XP HOME:
[afbeelding]

XP PRO:
[afbeelding]
kleine tip:

haal het vinkje bij "De slutel wordt mij automatisch aangeleverd" weg en vul bij Netwerksleutel je WEP key in. en geef aan bij Sleutelindeling (Hex of ASCII) en bij Sleutellengte de grootte van je WEP sleutel in.

Ryzen 9 5900X @ 5.1Ghz | MPG B550 GAMING CARBON | 96GB DDR4-3200 | RTX 4070TI | 2TB + 1TB m.2 SSD | 3x 1TB HDD | 1x 2TB SATA SSD | 32" G3223Q (4K/144Hz)

• BFmango
DukeBox schreef op woensdag 29 maart 2006 @ 21:29:
bij het 2de plaatje heb je geen webkey ingegeven !?
zoals ik zei:

• DukeBox
Je kan dan nog eens proberen je NIC te 'uninstallen' en opnieuw te installeren.
Pagina: 1