Hallo mensen, ik ben van plan om deze week onderdelen te bestellen voor een nieuwe PC die ik in elkaar ga zetten. Ik heb dit nog nooit eerder gedaan, dus ben een beetje onzeker of het allemaal gaat werken. Ik ken mensen die me kunnen helpen met het bouwen, maar ik wou toch nog even zeker zijn of deze onderdelen met goed met elkaar werken enzo.
Ik zal het kort houden, de PC is vooral bedoeld voor gamen. Natuurlijk moet hij ook geschikt zijn voor media en werk. Mijn budget is 1500 euro max, dus ik hou het liever op de 1400 omdat ik ook nog software moet kopen.
Ik heb een lijstje gemaakt met de onderdelen die ik van plan ben te kopen, en zou er graag wat goed advies over willen hebben
Processor:
AMD Athlon Processors / AMD Athlon 64 3700+ San Diego (S939, 2,2GHz, 1MB, Boxed)
Prijs: zeker 225 euro.
Moederbord:
Socket 939 moederborden / Asus A8N-SLi, nForce4 SLi (Sound, LAN, SATA II-RAID)
Prijs: 110 euro.
Probleem: overal uitverkocht. Kan iemand we een goed alternatief (het liefst goedkoper) vertellen? Ik heb namelijk geen idee of een ander moederbord wel of niet met m'n systeem gaat werken.
Videokaart:
Asus GeForce 7900 GT 256MB DDR3 (PCI-e, 2x DVI-I) EN7900GT TOP
Prijs: 320 euro.
Geheugen:
2x1GB PC3200 DDR (TwinMos)
Prijs: 150 euro.
Geluidskaart:
Trust 511 5.1 Sound Expert Digital Surround
Prijs: 20 euro.
Monitor:
Acer AL1916As (19", 8ms, D-sub, Zilver)
Prijs: 260 euro.
Kast:
Antec LifeStyle Sonata II (ATX, 450W, Zwart)
Koeling:
Arctic Cooling Freezer 64 Pro (Socket 939)
Prijs: 20 euro
Speakers:
Creative SBS560 (5.1)
Prijs: 40 euro.
Muis:
Logitech G5 Laser Mouse (USB)
Prijs: 60 euro.
Toetsenbord:
Logitech UltraX Flat Keyboard (PS/2)
Prijs: 25 euro.
Brander:
NEC ND-4550 16x (Dual-layer, Zwart)
Prijs: 45 euro.
Harde Schijf:
Western Digital WD2500JB, 250GB (7200rpm, ATA100, 8MB)
Prijs: 90 euro.
En een floppy drive van 6 euro =)
Hier is de link naar m'n pricesurvey
Nu zijn er twee problemen: het moederbord wat ik hier heb staan is overal uitverkocht, en ik weet niet of het nog te krijgen is. Dus als iemand een goedkoop alternatief weet ben ik je dankbaar. Het tweede probleem is dat deze onderdelen te duur zijn. Ik heb de verzening al min of meer bij de prijzen inbegrepen. Enige suggesties om het wat goedkoper te maken, maar de kwaliteir te behouden?
Ik heb nu bijvoorbeeld een soundcard gekocht omdat ik graag dolby 5.1 wil hebben, maar voor hetzelfde geld kan mijn moederbord dat ook. Zelf heb ik hier geen idee over.
Ik weet dat dit waarschijnlijk de honderste topic hierover is, maar ik heb toch graag wat professioneel advies hierover voordat ik het zomaar bestel
Bedankt,
Ruud
Ik zal het kort houden, de PC is vooral bedoeld voor gamen. Natuurlijk moet hij ook geschikt zijn voor media en werk. Mijn budget is 1500 euro max, dus ik hou het liever op de 1400 omdat ik ook nog software moet kopen.
Ik heb een lijstje gemaakt met de onderdelen die ik van plan ben te kopen, en zou er graag wat goed advies over willen hebben
Processor:
AMD Athlon Processors / AMD Athlon 64 3700+ San Diego (S939, 2,2GHz, 1MB, Boxed)
Prijs: zeker 225 euro.
Moederbord:
Socket 939 moederborden / Asus A8N-SLi, nForce4 SLi (Sound, LAN, SATA II-RAID)
Probleem: overal uitverkocht. Kan iemand we een goed alternatief (het liefst goedkoper) vertellen? Ik heb namelijk geen idee of een ander moederbord wel of niet met m'n systeem gaat werken.
Videokaart:
Asus GeForce 7900 GT 256MB DDR3 (PCI-e, 2x DVI-I) EN7900GT TOP
Prijs: 320 euro.
Geheugen:
2x1GB PC3200 DDR (TwinMos)
Prijs: 150 euro.
Geluidskaart:
Trust 511 5.1 Sound Expert Digital Surround
Prijs: 20 euro.
Monitor:
Acer AL1916As (19", 8ms, D-sub, Zilver)
Prijs: 260 euro.
Kast:
Antec LifeStyle Sonata II (ATX, 450W, Zwart)
Koeling:
Arctic Cooling Freezer 64 Pro (Socket 939)
Prijs: 20 euro
Speakers:
Creative SBS560 (5.1)
Prijs: 40 euro.
Muis:
Logitech G5 Laser Mouse (USB)
Prijs: 60 euro.
Toetsenbord:
Logitech UltraX Flat Keyboard (PS/2)
Prijs: 25 euro.
Brander:
NEC ND-4550 16x (Dual-layer, Zwart)
Prijs: 45 euro.
Harde Schijf:
Western Digital WD2500JB, 250GB (7200rpm, ATA100, 8MB)
Prijs: 90 euro.
En een floppy drive van 6 euro =)
Hier is de link naar m'n pricesurvey
Nu zijn er twee problemen: het moederbord wat ik hier heb staan is overal uitverkocht, en ik weet niet of het nog te krijgen is. Dus als iemand een goedkoop alternatief weet ben ik je dankbaar. Het tweede probleem is dat deze onderdelen te duur zijn. Ik heb de verzening al min of meer bij de prijzen inbegrepen. Enige suggesties om het wat goedkoper te maken, maar de kwaliteir te behouden?
Ik heb nu bijvoorbeeld een soundcard gekocht omdat ik graag dolby 5.1 wil hebben, maar voor hetzelfde geld kan mijn moederbord dat ook. Zelf heb ik hier geen idee over.
Ik weet dat dit waarschijnlijk de honderste topic hierover is, maar ik heb toch graag wat professioneel advies hierover voordat ik het zomaar bestel
Bedankt,
Ruud