[Audigy LS] 2 x 5.1 set aansturen

Pagina: 1
Acties:

• Johann0r
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 15:51
Ik heb nu een logitech Z5300 en wil graag een ander setje erbij kopen voor meer vermogen en dan een niet te duur setje.

Kan ik 2 5.1 setjes op 1 soundcard aansluiten?

• T-mo-T
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 05-02 21:32
Je kan wel gewoon stereosplittertjes gebruiken. Alleen is dat niet al te goed voor de sterkte van het signaal. De geluidskaarten zijn gemaakt voor 1 setje, maar met 2 werkt het ook. Je hebt dan dus 3 splitters nodig. :)

• Johann0r
Ik wil natuurlijk geen geluidsverlies, dan kan ik beter een ander beter setje kopen.
Als ik nou van dat 5.1 setje bijvoorbeeld alleen de woofer en 2 boxen aansluit kan dat niet?

Ik heb op mijn geluidskaart nog 2 uitgangen over, kan ik die niet een andere functie geven?

• Johann0r
Iemand nog ideeen? heb al veel gezocht op forum. Maar als ik nou splitters gebruik, krijg je dan nou geluidsverlies?

En kunnen bijde speakersetjes wel simultaan draaien?

• smallboy
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 11-02 19:56

smallboy

N/A

Twee setjes mag volgens mij geen probleem zijn. Gewoon een splittertje ertussen. Je zal het volume iets hoger moeten zetten, maar verder hebben die setjes natuurlijk hun eigen versterker, dus dat moet kunnen.

• OsiriS.nl
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 16-02 13:56
ik heb dmv splitters me z-5500 en men headset op men audigy 4 aangesloten...

geen last van verlies of wat dan ook, ik hoef iig niet achter me pc te kruipen om even me headset te gebruiken...
ik moet dan alleen even mijn geluid op stereo ipv 5.1 zetten das alles :+

[ Voor 17% gewijzigd door OsiriS.nl op 25-03-2006 17:01 ]

• T-mo-T
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 05-02 21:32
Ik heb m'n Z5500 gewoon digitaal aangesloten en mn headset anaal. :+

En de overige 2 ingangen zijn voor microfoon en Line-in, dus die kunnen niet ineens output gaan geven. Duw er gewoon 3 splitters tussen en je kunt 2 5.1 sets tegelijk aansluiten en tegelijk laten afspelen. Zolang je het bij 1 splitter per kanaal houdt zal je niet erge kwaliteitsverlies merken. Alleen (zoals gezegd) zal het volume wat hoger moeten.

• Johann0r
Kan ik die splitters ergens online bestellen? ik hoorde ook dat er nogal verschil tussen splitters zit.

En past dat 3 splitters naast elkaar? die stekkers zitten nu al krap tegen elkaaraan.

• Johann0r
zoiets? zijn wel 1.5 meter lang, weet niet of dat wat uitmaakt.

Afbeeldingslocatie: http://www.nowthatsit.nl/img/producten//kabels/audiokabels/AKD332.gif

Ideal for connecting personal audio equipment
Purest oxygen free copper (OFC) wires for maximum audio signal transmission
Clean & clear sound reproduction
100M ohm high insulation to prevent cross talk
Double moulded connectors
High performance interconnection

of
Afbeeldingslocatie: http://www.nowthatsit.nl/img/producten//kabels/audiokabels/stereosplit.gif

maar voor deze is niet zoveel ruimte denk ik

[ Voor 22% gewijzigd door Johann0r op 25-03-2006 18:51 ]

• spone
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online
Allebei hetzelfde. De ene zal alleen stukkie duurder zijn :P

Desktop: i5-14600K, 32GB DDR5-6000, RTX 5070 Ti; Laptop: MacBook Pro M1 Pro 14" 16/512; Server: R9-7950X, 192GB DDR5-5600

• Johann0r
Idd, alleen er zit geen verschil in kwaliteit? omdat die ene veel langer is en beter afgeschermt is.

• Orion84
  • Laatst online: 19:09

Orion84

Admin General Chat / Wonen & Mobiliteit

Fotogenie(k)?

Johann0r schreef op zondag 26 maart 2006 @ 14:42:
Idd, alleen er zit geen verschil in kwaliteit? omdat die ene veel langer is en beter afgeschermt is.
Dat bovenste model heb je ook wel in wat kortere modellen hoor. Is wel wat prettiger werken als die modellen waar alles in 1 blokje zit ja.

The problem with common sense is that it's not all that common. | LinkedIn | Flickr

• willyfreak
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 17-02 21:07
Die onderste heb ik hier ook liggen...

en ik heb ook een audigy 2 en dat gaat niet passen.

zo'n splitter kost 2,5,- per stuk en dan 3x...
ik gebruik ze ook voor onze drive-in om te splitten en geen kwaliteits verlies te bekennen maar hij past niet dus moet je toch die bovenste kopen

[ Voor 13% gewijzigd door willyfreak op 26-03-2006 14:54 ]

• Johann0r
Idd, dat d8 ik ook al, nu zitten die stekkertjes al krap naast elkaar, en heb ff gekeken maar die bovenste is alleen in 1.5 meter. maar dat maakt niet uit ofwel?

• Orion84
  • Laatst online: 19:09

Orion84

Admin General Chat / Wonen & Mobiliteit

Fotogenie(k)?

Johann0r schreef op zondag 26 maart 2006 @ 16:37:
Idd, dat d8 ik ook al, nu zitten die stekkertjes al krap naast elkaar, en heb ff gekeken maar die bovenste is alleen in 1.5 meter. maar dat maakt niet uit ofwel?
Het maakt weinig uit, maar het geeft wel weer extra kabelzooi. Die dingen zijn ook in 10cm formaat ofzo te krijgen, dus als je 1,5m echt te lang vind moet je daar eens naar opzoek, waarschijnlij dan dus wel bij een andere shop dan waar je nu kijkt, maar dat kan sowieso geen kwaad aangezien je dan meteen wat prijzen kan vergelijken.

The problem with common sense is that it's not all that common. | LinkedIn | Flickr

Pagina: 1