Draadloos Netwerk

Pagina: 1
Acties:

• Jokuh
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 14-04 20:32
Beste Tweakzorz,

Ik moet voor mijn vader verbinding opzetten met een laptop voor boekhouding. Er ligt nu al een netwerk met een draadloze router. Op deze router is momenteel al 1 pc draadloos en 1 pc met draad mee verbonden. Deze laptop beschikt over een draadloze netwerkkaart. Het zou dus handig zijn als dit draadloos zou kunnen. Zo niet zal er gewoon een kabeltje ingaan. Dus nu heb ik een aantal vragen.

1 Is het mogelijk om 2 pc's draadloos te verbinden op 1 router?
2 Zo ja, is dit veilig?
3 Zo nee, is dit te beveiligen?

MVG Joey

• Paxlie
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 09-02 10:40

Paxlie

chaos en inslag

Jokuh schreef op vrijdag 24 maart 2006 @ 17:47:
Beste Tweakzorz,

Ik moet voor mijn vader verbinding opzetten met een laptop voor boekhouding. Er ligt nu al een netwerk met een draadloze router. Op deze router is momenteel al 1 pc draadloos en 1 pc met draad mee verbonden. Deze laptop beschikt over een draadloze netwerkkaart. Het zou dus handig zijn als dit draadloos zou kunnen. Zo niet zal er gewoon een kabeltje ingaan. Dus nu heb ik een aantal vragen.

1 Is het mogelijk om 2 pc's draadloos te verbinden op 1 router?
2 Zo ja, is dit veilig?
3 Zo nee, is dit te beveiligen?

MVG Joey
1) waarom zou dat niet kunnen?
2) dat hangt van je beveiliging af
3) zie 2 :P

Je kan het beste even kijken naar de verschillende vormen van beveiliging (WEP, WPA). Je kan het ook niet beveiligen maar dan kunnen mensen inloggen op je router en op dat moment ook al je pakketjes uitlezen als ze dat zouden willen.

Wie werd waar wanneer geboren en waarom werd hij door wie hoe genoemd?
braque© zijn is een keuze