Slideshow software met pan and zoom (Ken Burns) gezocht

Pagina: 1
Acties:
  • 162 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• opperhokker
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 19-03 13:43
Normaal gesproken kan ik met hulp van GOT, download.com, tucows en Google wel vinden wat ik wil, maar in dit geval weet ik het echt niet meer en zo moeilijk kan het toch niet zijn!

Ik zoek een programma waarmee je simpel en realtime foto's in een slideshow met pan en zoom effect (Ken Burns effect) in Windows XP kan bekijken. Dus GEEN programma die dat alleen kan als er DVD's of VCD's van gebakken moet worden, met bovendien een hoop rendertime van dien. Natuurlijk heb ik op Google gezocht naar termen als "slideshow pan zoom -dvd" e.d.

Ik heb al geprobeerd:
- ProShow Gold (tot nu toe de beste, maar beperkte aanpasmogelijkheden)
- Imagematics
- Photoshop Elements 4
- ACDSee 7 en 8 (mijn vaste photoviewer, maar helaas zonder pan en zoom)
- Picasa2 (ik HOOP in een volgende release?!)
- Windows XP MCE 2005 (te duur en veel moeite voor alleen dit)
- nog echt veel meer

En geen is naar tevredenheid :( Sommige proberen wat in realtime, maar dat is ongeacht processorkracht en videopower soms te brak voor woorden.

Eigenlijk zoek ik dus een soort iPhoto voor Windows. Kan iemand mij helpen?

• Bhai
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 20-08 20:07
Ik heb vele progs geprobeerd en ProShow vond ik echte de beste...

Waarom voldoet deze niet aan je eisen?

• opperhokker
De reden dat dit pakket niet aan mijn eisen voldoet is de lastige manier waarop het Ken Burns effect te configuren is. Het randomiseren van de pan en zoom optie is goed mogelijk, maar levert wat mij betreft TE veel variatie. Vaak is maar een klein deel van de foto te zien en ik maak niet voor niets composities van mijn foto's. Ik wil echt een minimaal effect hebben en niet in het wilde weg van zoom 60% naar zoom 140% enzo. Dat betekent met dit pakket dat ik per slide alles handmatig moet aanpassen en dat gaat niet zo simpel. Kopiëren van de settings van de eindpositie van de ene slide naar de beginpositie van de eerste is een optie, maar dan moet je toch weer handmatig de eindpositie van deze tweede slide intikken, enz.
Sorrie voor het wat warrige antwoord, maar ik weet niet goed hoe ik het moet uitleggen. Ik zoek een pakket met alle voordelen van ProShow, maak ook met de mogelijkheid:
- subtiliteit van Ken Burns effect aanpasbaar
- het geheel in pictureview-modus (a la ACDSee), dus niet in de vorm om screensavers en DVD's te maken (al zou dat als extra wel aardig zijn)
Ik vrees dat dat wat teveel gevraagd is...

• Bhai
Ik weet dat ProShow goede support heeft en open staat voor elke verbetering.
Als je een goede reden mailt waarom je vindt dat een bepaalde functie toegevoegd moet worden, weet ik bijna zeker dat ze zullen aangeven of ze dit wel/niet willen doen.

Zo zitten er functies in het programma die gesuggereerd zijn door mensen die ik ken :)

• opperhokker
Mmm, dat lijkt me een goed idee, dank je voor de tip. Ik werk nu nog met de trial, maar als ze dat erin stoppen, wordt het interessanter. Grappig dat je de mensen achter de wensen kent :)
Anderen die dit lezen hebben misschien toch nog alternatieven?

• Bhai
Ze hebben denk ik een hele goede support. Ik mailde ze gister dat ProShow Gold Trial het niet werkte op mn laptop, maar wel op pc, en ze stuurden binnen 10 min mogelijke oplossingen.
Deze lijst kon ik niet op hun website vinden...

Ik vind het hele goede software, maar ook ik zou enkele features erin willen hebben, en ga ze erover mailen :)

• Jasper
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 20-08 18:58
Met ProShow heb ik ook goede ervaringen.
dennisvanduijn2 schreef op vrijdag 24 maart 2006 @ 23:07:
De reden dat dit pakket niet aan mijn eisen voldoet is de lastige manier waarop het Ken Burns effect te configuren is. Het randomiseren van de pan en zoom optie is goed mogelijk, maar levert wat mij betreft TE veel variatie. Vaak is maar een klein deel van de foto te zien en ik maak niet voor niets composities van mijn foto's. Ik wil echt een minimaal effect hebben en niet in het wilde weg van zoom 60% naar zoom 140% enzo. Dat betekent met dit pakket dat ik per slide alles handmatig moet aanpassen en dat gaat niet zo simpel.
Tsja, er is geen software pakket wat jouw compositie en doel voor ogen zomaar kan uitvoeren. Hier zal je inderdaad altijd handwerk voor moeten verrichten. Als je 4 foto's met het handje gedaan hebt, gaat de rest lekker snel.
Zie mijn poging met ProShow in mijn best of 2005 posting op mijn photoblog.
Pagina: 1