Momenteel ben ik bezig met het maken van een CD-rom voor kinderen.
Nu wil ik er graag een kleurplaat in verwerken. Als je bijvoorbeeld op de groene knop drukt, moet director deze groene kleur in zijn geheugen laden.
wanneer je op het plaatje drukt (hiervoor heb ik een vector gemaakt, dit zou niet uit moeten maken)
moet hij de kleur "vrijlaten" en het plaatje inkleuren.
voor de knop heb ik de volgende behavior:
voor het plaatje heb ik de volgende:
hiernaast heb ik nog zo'n honderd andere dingen geprobeerd die ook niet werkten, maar laat ik jullie daar niet mee lastig vallen. Dit was mijn laatste probeersel in ieder geval.
director geeft bij het gebruiken van deze behaviors geen foutmelding.
kan iemand me helpen? Ik snap er he-lemaal niks meer van!
(heb gezocht in alle mogelijke databases, maar kon eigelijk alleen maar flash vinden en het moet echt in lingo)
Nu wil ik er graag een kleurplaat in verwerken. Als je bijvoorbeeld op de groene knop drukt, moet director deze groene kleur in zijn geheugen laden.
wanneer je op het plaatje drukt (hiervoor heb ik een vector gemaakt, dit zou niet uit moeten maken)
moet hij de kleur "vrijlaten" en het plaatje inkleuren.
voor de knop heb ik de volgende behavior:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
| global kleur property kleur on init kleur = paletteIndex(195) end |
voor het plaatje heb ik de volgende:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
| global kleur property kleur on mouseup me on draw(me) Sprite(me.spriteNum).fillcolor = color(kleur) end mouseup end |
hiernaast heb ik nog zo'n honderd andere dingen geprobeerd die ook niet werkten, maar laat ik jullie daar niet mee lastig vallen. Dit was mijn laatste probeersel in ieder geval.
director geeft bij het gebruiken van deze behaviors geen foutmelding.
kan iemand me helpen? Ik snap er he-lemaal niks meer van!
(heb gezocht in alle mogelijke databases, maar kon eigelijk alleen maar flash vinden en het moet echt in lingo)
[ Voor 16% gewijzigd door Verwijderd op 24-03-2006 17:21 ]