Toon posts:

On-board videokaart werkt niet?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo allemaal, aangezien mijn x800RX kapot is, wil ik graag verder op mijn on-board chipje, want als ik de kaart opstuur voor garantie wil ik wel blijven kunnen computeren. (En CSS'en).
Als ik mijn videokaart eruit haal en mijn monitor op de on-board uitgang aansluit krijg ik geen beeld, en zegt ie "Check cables". Ik heb al in het BIOS rondgekeken, maar ik kan daar verder niks vinden. Kan iemand mij helpen met dit probleem, want het is echt heel vervelend.

Specs:

AMD 64 3000+
2x 512 MB
MSI RS480M2 (ATI Radeon Xpress 200 on-board)
x800RX (Kapot dus)
Samsung Syncmaster 930 BF

• Satch
  • Registratie: Mei 2004
  • Niet online
Waarschijnlijk zie je toch in de Bios een optie over het hoofd. je moet onboard vga namelijk aanzetten in de bios. Zoek anders even in je boekje. (of als je die niet heb naar je boekje op google) :)

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb in het boekje gekeken, wel 5 keer zelfs :P Het enige wat ik kan vinden zijn dingen als AGP Aperture Size of Internal Videomode (Disabled of UMA, werkt bij beide niet!) :(

Verwijderd

Topicstarter
Okee, probleem opgelost. Het lukte op geen enkele manier, dus heb ik de BIOS gereset zonder videokaart erin. Problem solved :)

• Ultraman
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 00:53

Ultraman

Moderator Harde Waren

Boefje

Verwijderd schreef op zaterdag 25 maart 2006 @ 14:55:
Okee, probleem opgelost. Het lukte op geen enkele manier, dus heb ik de BIOS gereset zonder videokaart erin. Problem solved :)
Was het dus toch een BIOS setting die je over het hoofd hebt gezien ;)

Als je stil blijft staan, komt de hoek wel naar jou toe.

Verwijderd

Topicstarter
Nou, niet echt. De instellingen zijn precies zoals voor de reset, maar ik moest hem gewoon zonder videokaart erin resetten, anders werkte hij gewoon niet!

• ID-College
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 01-08 15:41
Verwijderd schreef op zaterdag 25 maart 2006 @ 19:26:
Nou, niet echt. De instellingen zijn precies zoals voor de reset, maar ik moest hem gewoon zonder videokaart erin resetten, anders werkte hij gewoon niet!
Nja, dat weet een moederbord niet naar mij weten.
Gewoon een instelling die in een standaard bios zit, Video Mode, dan kan je kiezen voor ON-board of VGA. :)

• Renegade!
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 22-12-2025
Welke onboard chip mag jij wel hebben dat je ermee css gaat gaan spelen? :P
Pagina: 1