Toon posts:

[mobo] Slot 1 moederbord identificeren

Pagina: 1
Acties:
  • 1.317 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben nu al een paar dagen op zoek naar de naam van een oud moederbord dat ik heb gekregen.

Specs:
slot 1, P II 350Mhz
3 x SD-RAM slot
4 x PCI
2 x ISA
2 x P-ATA
1 x FDD
P/N 586-0432 1988/09/02
S/N T128A-LO3 00502

Onboard ATI Rage Pro, AGP 2x
215R3BUA22
B7UDC
9837SS
TAIWAN
http://www.idhw.com/visual/chip/ati/215r3bua22.gif

Op de bios chip staat:
AMIBIOS®
686-PII ©1997
AMERICAN
MEGATRENDS
A620374

Op de intel chip staat:
INTEL
PCIset
FW82371EB
L842IB12
INTEL©®'98

KOREA
http://www.plasma-online....chips/intel/fw82371mb.gif

Kan iemand mij vertellen welk moederbord dit is want ik kan het echt niet vinden, het staat ook nergens op het moederbord. |:(

Verwijderd

sorry niet goed gelezen..

[ Voor 71% gewijzigd door Verwijderd op 24-03-2006 16:09 ]

Verwijderd

Topicstarter
kan gebeuren

[ Voor 94% gewijzigd door Verwijderd op 24-03-2006 16:11 ]

• Gunner
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online

Gunner

Invincibles

Heb je al eens een programma als Everest geprobeerd?

Still warm the blood that courses through my veins. | PvOutput | ARSENAL FC

Verwijderd

Topicstarter
Gunner schreef op vrijdag 24 maart 2006 @ 16:11:
Heb je al eens een programma als Everest geprobeerd?
Het mobo is niet echt operationeel, heb wel met hiren's boot cd geprobeerd daar stond met meerdere system info tools 'motherboard: unkown'

Heb ook al gekeken tussen de pci sloten, aan de randen van het mobo maar er staat niks. (Alleen pci1, pci2 etc..)

[ Voor 19% gewijzigd door Verwijderd op 24-03-2006 16:13 ]

• Murcielago
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 15-04 12:06
Maak eens een foto van het moederbord. Staat nergens een serienummer vermeld?

[ Voor 5% gewijzigd door Murcielago op 24-03-2006 16:15 ]

PSN: djmurcielago

Verwijderd

Hiermee kun je het uitzoeken mits je in windows kunt komen:

http://www.megatrends.com/support/mbid.cfm

• urk_forever
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 27-05 11:51
Geen FCC id ergens? Soms staat achterop het mobo nog wel eens waar het vandaan komt. Misschien dat je aan de hand van de bios string wat kan achterhalen?

Deze al gezien:
http://www.interloper.com/mbsearch.php

[ Voor 17% gewijzigd door urk_forever op 24-03-2006 16:18 ]

Hail to the king baby!

• roelio
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online

roelio

fruitig, en fris.

In je eerste rijtje specs staat P/N ... 1988 ..., da's niet toevallig 1998 he ;)

AMD Phenom II X4 // 8 GB DDR2 // SAMSUNG 830 SSD // 840 EVO SSD // Daar is Sinterklaas alweer!!

Verwijderd

limoentje schreef op vrijdag 24 maart 2006 @ 16:19:
In je eerste rijtje specs staat P/N ... 1988 ..., da's niet toevallig 1998 he ;)
Vast wel...

Maar weet je wat helemaal handig voor ons zou zijn... een foto :)

[edit]
Argh Slot mobo :) hehe wakker worden...

Je kunt ipv Everest ook Aida16 gebruiken om vanaf een floppy te starten.

[ Voor 51% gewijzigd door Verwijderd op 24-03-2006 16:39 ]

Verwijderd

Topicstarter
Murcielago schreef op vrijdag 24 maart 2006 @ 16:12:
Maak eens een foto van het moederbord. Staat nergens een serienummer vermeld?
De S/N is: T128A-LO3 00502
Ik zal even kijken of ik een foto kan maken.

@limoentje: Ah vandaar, had dus een typ-/leesfoutje gemaakt.
Zo oud is het moederbord ook weer niet

[ Voor 17% gewijzigd door Verwijderd op 24-03-2006 16:28 ]

• wowi
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 25-05 21:20

wowi

http://www.wimsbios.com/

Lees de bios string uit en kijk op bovenstaande site, er staan daar ook tools om die string uit te lezen.

Verwijderd

Topicstarter
Hier is de foto (sorry voor het slechte kwaliteit, komt door de €10 sweex webcam)

http://img126.imageshack.us/my.php?image=foto6qf.jpg

@wowi: Ik zal even kijken wat ik hiermee kan.

[ Voor 16% gewijzigd door Verwijderd op 24-03-2006 16:43 ]

• roelio
  • Niet online

roelio

fruitig, en fris.

Jep, bordje ff opstarten en kijken wat de BIOS id string is zou wel handig zijn :)

En check je startpost voortaan ff, er staan nog meer fouten in de P/N die je overgetiept hebt, zo valt er niks te zoeken :)

[ Voor 44% gewijzigd door roelio op 24-03-2006 16:51 ]

AMD Phenom II X4 // 8 GB DDR2 // SAMSUNG 830 SSD // 840 EVO SSD // Daar is Sinterklaas alweer!!

Verwijderd

Wat wil je eigenlijk met dit moederbord gaan doen ?

Voor drivers heb je het type van het moederbord niet nodig maar als je wil weten wat alle switches zijn is dat natuurlijk wel handig.

[edit]
Geen text onder de cpu ?

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 24-03-2006 16:55 ]

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op vrijdag 24 maart 2006 @ 16:51:
Wat wil je eigenlijk met dit moederbord gaan doen ?

Voor drivers heb je het type van het moederbord niet nodig maar als je wil weten wat alle switches zijn is dat natuurlijk wel handig.

[edit]
Geen text onder de cpu ?
Ik heb even gekeken er ligt alleen een laag stof en er staat CN11.

heb de naam idd nodig om te kijken welke switches, jumpers ik moet gebruiken om te overclocken en voor eventueel bios update.

@wowi, wou net floppy aansluiten, blijkt er 1 gaatje dicht te zijn van het floppy kabeltje.
Kan dus geen floppy aansluiten.

[ Voor 25% gewijzigd door Verwijderd op 24-03-2006 17:06 ]

• roelio
  • Niet online

roelio

fruitig, en fris.

De BIOS string heb je in principe geen floppy of harddisk voor nodig, CPU + RAM + VGA en evt toetsenbord :)

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 00:21

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Wat voor een oeverloze onzin zitten sommigen hier te verkondigen... :X

PMG FAQ

Allerlei progjes *kunnen* interessante zaken opleveren, maar zijn zeker *NIET* de eerste, laatste en enige mogelijkheid.

Dit bord is als ik de (brakke) foto bekijk een erg opmerkelijke - het heeft zowel een ATi onboard VGA als een AGP slot. Dat is voor Slot1-begrippen uniek :o

Ik lees hier impliciet dat het bord ver genoeg boot om in BIOS te komen - geef dan het BIOS-string (onderaan POST scherm, op Pause/Break drukken als het te snel voorbijflitst).

Tenslotte doen een paar details van het bord (met name de kleur van de fan connectoren) me aan Intel (OEM) of Siemens-Nixdorf denken. Als het Intel is, zal er vrijwel zeker ergens een gele sticker zijn met een code, is het Siemens, dan zal er ergens een klein vierkant stickertje zijn met Dxxxx erop (waar xxxx een 4-cijferig getal is).

Overigens zou een beetje meer inzet ook mogen, bovenstaande vraag over BIOS string staat letterlijk in de FAQ, dat 'dichte' gat op de FDD kabel heet een 'key', sommige connectoren doen eraan, sommige niet. De bijbehorende pin doet niets en mag je rustig platdrukken zolang je zorgt dat je steeds pin 1 met pin 1 orienteert...

Oslik blyat! Oslik!

Verwijderd

dion_b schreef op vrijdag 24 maart 2006 @ 18:35:
Wat voor een oeverloze onzin zitten sommigen hier te verkondigen... :X
Welke onzin doel je hier op ? Ik zie alleen maar opmerkingen waar hij mee vooruit kan en vragen voor duidelijke informatie ( Verkeerde serienummer in de TS & foto's ).

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 24-03-2006 19:48 ]

• Beercase
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 04-05 21:07

Beercase

So soft!

Het is een micro-star ms-6151!
http://www.msi.com.tw/pro...detail.php?UID=257&kind=1

Als je de manual download zie je de lay-out van het bord. It's the same.

Hier heb je een hele lijst met oudere types van MSi
http://www.techadvice.com...star_old.htm#Motherboards

[ Voor 53% gewijzigd door Beercase op 25-03-2006 12:32 ]

Hang loose, KiteSurfing for life!

Verwijderd

Ik denk niet dat het de ms-6151 is deze heeft namelijk een award bios.

[ Voor 25% gewijzigd door Verwijderd op 25-03-2006 13:07 ]

• Beercase

Beercase

So soft!

Verwijderd schreef op zaterdag 25 maart 2006 @ 13:06:
Nu je het zegt, ik was er later ook niet helemaal meer van overtuigt maar goed, er zit iig een 440BX chipset op. En die kwam het dichtste in de buurt.
Verder is de lay-out wel hetzelfde.

• dion_b

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Verwijderd schreef op vrijdag 24 maart 2006 @ 19:47:
[...]

Welke onzin doel je hier op ? Ik zie alleen maar opmerkingen waar hij mee vooruit kan en vragen voor duidelijke informatie ( Verkeerde serienummer in de TS & foto's ).
Tooltjes, tooltjes en nog eens tooltjes aanraden in een geval waar de TS aangeeft dat het niet draait (al lijkt dat "niet werken" ook mee te vallen...).
Beercase schreef op zaterdag 25 maart 2006 @ 12:30:
Het is een micro-star ms-6151!
http://www.msi.com.tw/pro...detail.php?UID=257&kind=1

Als je de manual download zie je de lay-out van het bord. It's the same.

Hier heb je een hele lijst met oudere types van MSi
http://www.techadvice.com...star_old.htm#Motherboards
Hmm, idd zelfde opzet, maar layout the same?

• ATX connector zit op 6151 tussen Sl1 en de back panel, maar op mobo van TS langs de bovenrand
• mobo van TS heeft SO-DIMM connector boven de onboard SDRAM/SGRAM, 6151 niet
• er zit op mobo van TS een forse block dipswitches bij de IDE connectoren, 6151 heeft ze in de bovenhoek
• de BIOS chip van TS is een PLCC (vierkant) en zit vlak onder de DIMMs, bij de 6151 is het een DIL-chip die rechtsboven de DIMMsloten zit

Kortom, wat dan ook het is, het is geen MSI MS-6151 :o
Verwijderd schreef op zaterdag 25 maart 2006 @ 13:06:
En dat is nou net *niet* een relevant punt. Award of AMI zijn gewoon firmware en kunnen mits een fabrikant beide (of andere) beschikbaar stelt voor een mobo gewoon uitwisselbaar gebruikt worden. Nota bene MSI heeft voor veel mobo's uit deze periode beide types beschikbaar...

Oslik blyat! Oslik!

Verwijderd

dion_b schreef op zaterdag 25 maart 2006 @ 13:30:
En dat is nou net *niet* een relevant punt. Award of AMI zijn gewoon firmware en kunnen mits een fabrikant beide (of andere) beschikbaar stelt voor een mobo gewoon uitwisselbaar gebruikt worden. Nota bene MSI heeft voor veel mobo's uit deze periode beide types beschikbaar...
Dat ze er meerdere beschikbaar hadden wist ik niet waarom zou je dat als fabrikant ook doen ? kost alleen maar geld.

Voor de rest heb ik die PDFjes niet doorgenomen.

• dion_b

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Verwijderd schreef op zaterdag 25 maart 2006 @ 13:42:
[...]

Dat ze er meerdere beschikbaar hadden wist ik niet waarom zou je dat als fabrikant ook doen ? kost alleen maar geld.
Tig redenen. Verschillende klanten hebben verschillende eisen - en dan heb ik het niet alleen over individiuele klanten, maar ook grote OEM's. Als Packard Bell een Award BIOS wil maar Vobis een AMI, dan lever je als mobobakker beide (kosten betalen de OEMs toch) :z
Voor de rest heb ik die PDFjes niet doorgenomen.
MSI is idd irritant dat het meerdere losse .pdf-jes levert in een self-extracting archive (ik moest er wine voor aanzetten :X ), gelukkig kun je met een google image search al een pic vinden waar het verschil in layout blijkt ;)

Oslik blyat! Oslik!

• wowi
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 25-05 21:20

wowi

Redstorm is het nu bekend wat je daar voor bord hebt, of heb je inmiddels een string waar je naar kunt gaan zoeken?

• Beercase

Beercase

So soft!

Hier staan de meeste PII borden op
http://rtgo.hopto.org/th99/m/mpii_i.htm

kan hem zo niet vinden. Miss is dat "so-dimm slot" toch VRM?

Verwijderd

dat "SO-Dimm" slotje is om het onboard videogeheugen uit te breiden met 4 mb ofzo, ik kan me herinneren dat ik ooit een ELSA GLoria Synergy had met 2+2 geheugen waar 2 mb op een extra "SO-dimm" plankje zat, het werkt alleen niet als je er een sodimm plankje op zette want het was speciaal videogeheugen.

Ik heb dit ook gezien op een ander bord dat hier best veel op lijkt, was idd een INTEL 440BX en kwam uit een Dell OptiPlex GX1 (dacht ik). het mooiste was dat die rage ook nog als extra videokaart te gebruiken is waardoor multimonitor best leuk kan zijn :)

[ Voor 15% gewijzigd door Verwijderd op 27-03-2006 02:13 ]

• dion_b

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Veel ATi kaarten van 2e halft jaren '90 hadden zo'n slot, ik heb er hier twee liggen (Rage Pro LT en Rage Pro Turbo), sterker nog, mijn Apple Mac G3 "Beige" mobo heeft ook een SO-DIMM slot erop. Iirc werkt het met 8Mbit (1MB) SGRAM chips, waardoor je met 2 of 4MB uit kunt beiden.

Overigens goed om te zien dat rtgo's TH99 link nog gebruikt wordt \o/
(alleen jammer dat het best wel duidelijke verschil SO-DIMM / VRM gemist wordt...)

Maareh, redstorm, ik heb het idee dat iedereen hier moeite aan het doen is behalve jij - post eens wat :o

Oslik blyat! Oslik!

Verwijderd

Topicstarter
Sorry voor de late reactie (pc's waren gecrashed door een zeker familie lid die dacht dat de pc's uit waren en de stoppen uit deed.).
Kon helaas niet reageren, moest 5 dagen wachten op nieuwe harde schijf voor de pc.

Het is niet de ms-6151, hij lijkt er wel veel op maar de ati chip zit bij deze vlakbij het AGP slot en bij mijne zit de chip direct onder het koelblok van de P2.
En de stroomaansluiting zit bij mij rechts van de cpu, en bij de ms-6151 zit die bovend e cpu.

Ik zal even kijken of mijn mobo niet toevallig een broertje van dit moederbord is.

Ik heb al wat meer info over de chipset (ik heb even snel win xp + everest erop gezet), waar ik vanmiddag even mee ga googelen, misschien dat het iemand bekend voorkomt:
North Bridge Intel 82443BX/ZX
South Bridge Intel 82371EB PIIX4E

CPU Type Intel Pentium II
CPU Alias Deschutes, A80523
CPU Stepping dB0
Instruction Set x86, MMX

AGP Version 1.00
AGP Status Enabled
AGP Device ATI Rage Pro Turbo AGP2X
AGP Aperture Size 16 MB
Supported AGP Speeds 1x, 2x
Current AGP Speed 2x
Fast-Write Not Supported
Side Band Addressing Supported, Enabled

Motherboard ID 62-3147-101598-00101111-071595-440BX$LYON_
Motherboard Name TriGem Lyon
Zag ook dat de temp 23C is, dat valt nog vlink over te clocken, nou nog de handleiding voor info welke jumper configuratie ik moet gebruiken...

Ik zal ook even kijken voor die code bij het opstarten van de bios.

• hankleppe
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 06-06-2024
Lyon 62-3147-101598-0010111-071595-440BX-LYON Olivetti M7000 series

http://www.elhvb.com/mboards/TriGem/bios/list.html

Is dit 'm soms?

EDIT:

Het gaat hier dus om het model Olivetti M7000 typenr BA2431
Gebruik je creativiteit om nu uit te zoeken welk mobo 't is :o

EDIT 2:
http://developer.novell.com/yes/45835.htm

[ Voor 45% gewijzigd door hankleppe op 01-04-2006 13:35 ]

<Terw_Dan> taskbar boven is beter
vreet minder cpu power :P
komt doordat de zwaartekracht dan het werk doet ipv je cpu
als je dan op start drukt valt het menu gewoon naar beneden :P
anders moet hij het helemaal omhoogduwen

• Bertus
  • Registratie: Augustus 2003
  • Niet online
Moterboard name: Trygem Lyon?

[ Voor 9% gewijzigd door Bertus op 01-04-2006 13:31 ]

Heeft ook een computer!

Verwijderd

Neem aan dat je het moederbord id verkeerd hebt overgenomen:

moet neem ik aan zijn:

Lyon 62-3147-101598-0010111-071595-440BX-LYON Olivetti M7000 series BA2431

Ga nu maar eens google gebruiken.

Merk is dus een TriGem Lyon

[edit]
Laat... Zzz

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 01-04-2006 13:31 ]

• AleXtc
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 23-02 15:37

AleXtc

Wannabe Pirat

Intel BX bordje, SDram alleen te gebruiken met dubbelzijdige reepjes.
Is niet zozeer de vraag welke fabrikant het is geweest. Nu meer de vraag waar de drivers vandaan te halen. Volgens mij kan die gewoon bij intel vandaan te halen zijn.

Vraagje, waar wordt dit bord strax voor gebruikt en wat wil je er mee doen?

Verwijderd

TriGem Lyon intypen in Google geeft allerhande links waarvan dit er eens is

http://forum.motorcycle-usa.com/?f=20&m=65516

Lijkt me jouw MB...

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op zaterdag 01 april 2006 @ 13:33:
TriGem Lyon intypen in Google geeft allerhande links waarvan dit er eens is

http://forum.motorcycle-usa.com/?f=20&m=65516

Lijkt me jouw MB...
ja, dat is hem exact.
Jullie zijn verdomd snel met google :o

Ik ga even op zoek naar een handleiding en eventueel bios update, bedankt jongens voor de hulp _/-\o_
[EDIT] Wat nog moeilijker is dan ik dacht, die manual en drivers zijn amper te vinden.[/EDIT]

@alex, ik denk klein media centre+server voor beneden.
Heb nog een oude AGP 3dfx voodoo 300, 16mb geheugen en S-VHS tv-out, komt die kaart toch nog van pas.
Nog even een zalman fannetje inbouwen bij de voeding en kijken of ik de p2 misschien pasief kan koelen.
@blackspot: Ik had de code exact van Everest over gekopieerd.

[ Voor 42% gewijzigd door Verwijderd op 01-04-2006 14:11 ]

• dion_b

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

AleXtc schreef op zaterdag 01 april 2006 @ 13:32:
Intel BX bordje, SDram alleen te gebruiken met dubbelzijdige reepjes.
Onzin :/

BX ondersteunt net zoals ieder chipset van de laatste 10 jaar zowel enkel- als dubbelzijdige DIMMs.

Zolang je zorgt dat de chips aan JEDEC-normen voldoen (=minstens 8 datalijnen per chip) en niet groter zijn dan 128Mbit, gaat alle SDR-SDRAM werken.
Is niet zozeer de vraag welke fabrikant het is geweest. Nu meer de vraag waar de drivers vandaan te halen. Volgens mij kan die gewoon bij intel vandaan te halen zijn.
Voor de core logic, voorzover nodig/beschikbaar. Er is native support aanwezig in alle moderne OSsen voor de PIIX4, losse drivers zijn vaak niet eens vrijgegeven.

Voor VGA heb je natuurlijk ATi drivers nodig, als je daar ook geen native support hebt. www.ati.com is de plek ervoor.
Vraagje, waar wordt dit bord strax voor gebruikt en wat wil je er mee doen?
Idd, het is nog niet echt duidelijk waarom het zo belangrijk is om te weten wat voor bord het is.

Overigens TS, het valt me eigenlijk behoorlijk tegen dat het antwoord gewoon met een van de punten uit de FAQ gegeven kon worden (BIOS string opzoeken) maar dat je dat pas na meerdere posts en bovendien toch via een of andere tool naar boven haalt ipv gewoon te doen wat in de FAQ staat. We hebben die dingen niet voor niets geschreven, maak er dan ook gebruik van...

Oslik blyat! Oslik!

Verwijderd

Topicstarter
Idd, het is nog niet echt duidelijk waarom het zo belangrijk is om te weten wat voor bord het is.

Overigens TS, het valt me eigenlijk behoorlijk tegen dat het antwoord gewoon met een van de punten uit de FAQ gegeven kon worden (BIOS string opzoeken) maar dat je dat pas na meerdere posts en bovendien toch via een of andere tool naar boven haalt ipv gewoon te doen wat in de FAQ staat. We hebben die dingen niet voor niets geschreven, maak er dan ook gebruik van...
Op de normale manier kon ik die string niet vinden.
Bij het eerste scherm en in de bios was er nergens de BIOS string te vinden.
Ik heb de hele bios doorgezocht naar een code en ook op het moederbord maar heb het niet kunnen vinden.
Ik had geen HDD in de pc zitten dus ik kon ook geen windows installeren, de harde schijf was binnen en toen pas kon ik windows + everest erop zetten.

Ik wou graag weten wat voor mobo het is om te kijken of er een eventueele BIOS update is, en het belangerijkste om te kijken hoe ik de cpu kan overclocken.

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 01-04-2006 14:23 ]

Verwijderd

De bios ID zie je normaal op het POST scherm staan waar hij ook het geheugen teld. je had alleen even op pause moeten drukken.

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op zaterdag 01 april 2006 @ 14:24:
De bios ID zie je normaal op het POST scherm staan waar hij ook het geheugen teld. je had alleen even op pause moeten drukken.
Het enige wat ik bij het opstarten zie is:
AMERICAN
MEGATRENDS AMIBIOS (C)1998 AMERICAN MEGATRENDS Inc.,
Resident Diagnostic Rev.1.1.h

System starting
En daarna het windows xp opstart scherm.

Helaas geen codes, of andere system info die je normaal bij andere systemen bij het opstarten wel ziet.
Merk wel dat dit niet echt een standaard moederbord is.

Verwijderd

Topicstarter
Helaas weinig niks te vinden van drivers of manuals

Heb op een aantal dingen gezocht maar kon niks vinden voor het trigem lyon mobo:
http://www.google.nl/search?hl=nl&q=Olivetti+BA2431
http://www.google.nl/search?hl=nl&q=%22trigem+lyon%22
http://www.google.nl/search?q=trigem+lyon (hiermee kom ik allemaal trigem kantoren en winkels tegen in de buurt van lyon)
http://www.bios-drivers.com/companies/1075.htm

Alleen een trigem napoli2 (soortgelijk) moederbord handleiding, ga vanavond of morgen even kijken wat ik daarmee kan.

[EDIT]Wat geprobeerd te hebben met de SW1 t/m SW4 schakelaartjes om de multiplier aan te passen ben ik erachter gekomen dat dit niet werkt helaas (multiplier blijft hetzelfde).
had nog een stille hoop dat 'ie misschien niet gelocked was.[/EDIT]

[ Voor 24% gewijzigd door Verwijderd op 02-04-2006 15:45 ]

Verwijderd

Topicstarter
Kon helaas geen BIOS update vinden, en ik kan ook de FSB niet instellen via de BIOS.

Heb even op ami.com een test programma gedraaid om de BIOS ID te achterhalen en te kijken of er een update is maar daar kon ik ook niks vinden.
BIOS String info:
An AMIBIOS ID String Was Detected:

62-3147-101598-00101111-071595-440BX
- ---- ------ ------
| | | |
| | | Chipset/BIOS Info
| | BIOS Build Date
| Manufacturer ID
BIOS ROM Information

AMIBIOS ROM Size: 256 KB

BIOS Build Date: Jul 15 1995

Motherboard Manufacturer Code: 1598Not listed in MAN.DAT file

AMIBIOS Build Tag: LYON

AMIBIOS Project ID: LYON Not listed in TAG.DAT file
Ik heb nu een aantal programma's getest om de FSB via windows aan te passen (CPUcool,speedfan,setfsb) helaas ondersteunen die mij moederbord niet.

Weet iemand een tool die waarschijnlijk wel op mijn moederbord werkt?

• dion_b

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Verwijderd schreef op zondag 02 april 2006 @ 16:02:
Kon helaas geen BIOS update vinden, en ik kan ook de FSB niet instellen via de BIOS.

Heb even op ami.com een test programma gedraaid om de BIOS ID te achterhalen en te kijken of er een update is maar daar kon ik ook niks vinden.
Dus :?

Wederom, waarom wil je een BIOS update? Met BIOS geldt altijd:

if is aint broke, dont fix it

Deze BIOS lijkt prima te werken als je nota bene Windows kunt draaien en allerlei vage progjes kunt draaien om eea "uit te zoeken"
[...]

Ik heb nu een aantal programma's getest om de FSB via windows aan te passen (CPUcool,speedfan,setfsb) helaas ondersteunen die mij moederbord niet.

Weet iemand een tool die waarschijnlijk wel op mijn moederbord werkt?
Wat dacht je van eindelijk eens een beetje verder te kijken dan je neus lang is :o

Dit is een obscuur bord, het is 100% te verwachten dat geen enkel prog zegt "ik ondersteun een Trigem Lyon" :z

Dus moet je kijken wat die programmata eigenlijk doen: de PLL softwarematig configureren. En dat is dus waar het om gaat. Zoek een tool dat jouw PLL ondersteunt, dan gaat het werken. Kortom, zoek in de handleiding van tools naar PLL info en kijk op het bord wat voor PLL je hebt.

Overigens verwacht ik dat je je aan de GoT Huisregels houdt. De info die ik hierboven geef is genoeg als je op zoek gaat (zelfs al heb je nog nooit van een PLL gehoord, lees je erover in). Als je het toch presteert om in je volgende post iets banaals als "wat is een PLL" of "ik snap niets van dat verhaal zeg toch gewoon wat ik moet doen", dan kun je 100% zeker op een slotje rekenen. GoT helpt mensen die zichzelf helpen. We zitten het hier gruwelijk met de paplepel in te gieten, dat is dus niet de bedoeling...

Oslik blyat! Oslik!

Pagina: 1