RD480 Moederbord omruilen

Pagina: 1
Acties:

• BlowFish
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 21-04 22:32
Ik heb afgelopen weken aardig wat topics gestart betreffend mijn MSI RD480 moederbord.

Zo had ik problemen met SATA drivers (f6 werkte niet) systeem wilde niet in dual channel, en overclocken is bijna onmogelijk. omdat de HTT enkel op 200 mhz(1x) of auto(5x) kan geen tussenligende waarden. Soms was het mijn fout zo had ik niet duidelijk in het boekje gekeken dat om dual channel te draaien 2 verschillend kleurende bussen gebruikt moesten worden. Maar nu blijkt dat HTT onmogenlijk te veranderen is is het voor mij duidelijk dit moederbord gaat terug, ik ben er niet blij mee.

Nu mag ik bij alternate het mobo in ruilen (wat ik heel netjes van ze vind! ) Enkel nu wil ik niet weer eenzelfde fout maken door dure componenten te bestellen en te bezuinigen om het moederbord. Deze componenten heb ik atm heb ik:

AMD X2 3800+
-artic freezer 64 pro cooler

Corsair PC4000pt geheugen

Samsung 250gb spinpoint P120 HDD. (1x)

Nu wil ik een goed moederbord hebben dat dergelijk overclockt, en welke een s/pdif (toslink)uitgang heeft. En goed onboard geluid. Features als NCQ zijn ook meegenomen.

Ik kom op de volgende moederborden uit, uiteraard sta ik open voor suggesties.
- A8R32-MVP
- A8N32-SLI Deluxe

Ook wil ik een extra Samsung 120p 250, hdd aanschaffen om in raid te draaien. Omdat ik voornamelijk game vraag ik me af of raid geen problemen geeft met games. En of raid wel dergelijk performance increase heeft. de nummertjes uit reviews kunnen me niet echt overtuigen misschien dat een van jullie zijn of haar ervaring kan geven met sata raid t.o.v gene raid.

alvast bedankt!

Verwijderd

Bekijk de Abit AT8 is, staat een review op anandtech, komt hier gelijk of soms zelfs beter uit de bus dan de asus.

• djkorpo
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 27-05 09:59
dfi!!

Verwijderd

ik heb dat asus a8r-mvp'tje, en het is mijn 2de (eerste moest binnen voor opstartproblemen). Ben er wel tevreden van, overklokt goed. Lijkt me wel een geschikt bordje voor als je wil overklokken.

edit: mensen die problemen zouden hebben met die ASUS a8r MVP: eerste bios trok op niets...

[ Voor 21% gewijzigd door Verwijderd op 26-04-2006 17:02 ]

• BlowFish
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 21-04 22:32
Verwijderd schreef op vrijdag 24 maart 2006 @ 18:34:
Bekijk de Abit AT8 is, staat een review op anandtech, komt hier gelijk of soms zelfs beter uit de bus dan de asus.
Board ziet er heel goed uit enkel de chipset is wat verouderd. een radeon RD480 ipv een RD3200. Die msi was een rd480 waar ik niet zulke leuke ervaringen mee heb.