Colocation, waar rekening mee houden ?

Pagina: 1
Acties:

• Mr.CeeJay
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 10-02 22:37
Het bedrijf waar ik voor werk is van plan over enkele weken het serverpark in een private rack te gaan colocaten in een datacenter in Amsterdam. Het gaat hier duidelijk niet om de providers maar om alle bijkomende dingen waar je mee rekening moet houden op het moment dat je een bestaande omgeving fysiek gaat migreren.

Op dit moment draait het zaakje op 5 stuks 19" servers die dadelijk aan een eigen manageable switch in het rack komen te hangen. We leggen onze eigen APC powerswitch aan, KVM switch, monitor, toetsenbord en muis. Behalve de standaard netwerk en powercables vraag ik me af waarmee ik nog meer rekening zou moeten houden inzake fysieke hardware (behalve SLA, access cards en IP-adressen en zo'n stuff).

@echo off
echo Waar in 't bronsgroen eikenhout
echo 'T Nachtegaaltje zingt

• WooK
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 04-02 17:37

WooK

PC in de soep? Heerlijk!

Ik zou het iets dichter bij de deur zoeken als ik jou was!

I'm not as think as you stoned I am

• Mr.CeeJay
WooK schreef op vrijdag 24 maart 2006 @ 16:00:
Waarom dichter bij "de deur" ???

@echo off

• Punica-
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 27-11-2023
Waar slaat dat nou weer op ?

Maareh, Slides, Plankjes, Kooimoeren ?

Al kan je die op de slides na normaal wel in het DC / via je Coloboer halen. Klitteband om je kabels netjes weg te werken

[ Voor 30% gewijzigd door Punica- op 24-03-2006 16:07 ]

• kamerplant
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
Een goede admin kan vrijwel alles remote doen. :P

🌞🍃

• WooK
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 04-02 17:37

WooK

PC in de soep? Heerlijk!

Datafeest schreef op vrijdag 24 maart 2006 @ 16:06:
[...]

Een goede admin kan vrijwel alles remote doen. :P
Knappe kerel als jij remote een disk kan vervangen. Ik snap dan ook niet wat er zo "raar" is aan mijn post? TS vraagt waar aan te denken en ik denk aan afstand igv calamiteiten?

I'm not as think as you stoned I am

• Punica-
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 27-11-2023
WooK schreef op vrijdag 24 maart 2006 @ 16:44:
[...]

Knappe kerel als jij remote een disk kan vervangen. Ik snap dan ook niet wat er zo "raar" is aan mijn post? TS vraagt waar aan te denken en ik denk aan afstand igv calamiteiten?
De bedoeling van servers is dat je 'r hoogwaardige (redundante) hardware in stopt zodat je niet elke 3 dagen een disk hoeft te vervangen, dit is dan dus ook 1 van de minder meespelende factoren.

Overigens zit je imo het beste in Amsterdam qua datacentra, veel keus en veel connectiviteit.

Verwijderd

Heb je al gesproken met je ISP over de mogelijkheden van out-of-band management?

Vergeet niet al je apparatuur te labelen, kabels incluis. Zit er een slotje op je servers? Gebruik dit, ongeacht je situatie (gedeeld rek of niet). Gebruik wel begrijpelijke labels op je kabels trouwens, aan <bedrijfsnaam> op een kabel heb je niks. ;)

Uhh... oja, vergeet niet te vragen wanneer je toegang hebt, of dit gebonden is aan bepaalde tijden of dat dit 24/7 is. SLA had je zelf al aan gedacht, maar lees deze heel goed door en wees niet bang om 'lastig' over te komen als je vragen of aanmerkingen hebt, het is tenslotte jouw spul wat je daar neerplempt.

• Mr.CeeJay
Het label'en is een goede :) verder is monitoring ook geen overbodige luxe, dus dat wordt geregeld.

In onze SLA staat dat we 24/7 op 365 hebben en dat we een private rack hebben, dus dat is afgesloten voor andere klanten. Out-of-band management hebben we in princiepe niet nodig, als er iets is gaan we liever zelf langs ;)

@echo off

Pagina: 1