Vreemde hardware - wat is dit?

Pagina: 1
Acties:
  • 216 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• IcE_364
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 13-02 21:03
Via via heb ik 2 van deze dingen gekregen, probleem is alleen dat niemand me kan vertellen wat het is of wat het doet. Ik kan er ook totaal geen toepassing voor bedenken.

Afbeeldingslocatie: http://izerion.com/trashcan/IMG_3375-small.jpg

Het is iets van Tyco Electronics maar als ik op hun site op het typenummer zoek vind hij niets specifieks.

Op het label aan de zijkant staat:

K9703 REV.A00
14NOV05(PASS)
Tyco Electronics

Verder staat er boven de 2 uitgangen het volgende teken:
Afbeeldingslocatie: http://www.hcs.ufl.edu/~singh/GEMS/images/network.jpg

De 2 RJ45 stekkers zijn op de standaard wit-oranje/oranje/... manier aangesloten.

De blokjes kunnen helaas niet open, deze zijn gegoten.

Wie o wie weet wat ik er mee kan.

• Dido
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 16:07

Dido

heforshe

Enige wat ik kan verzinnen is dat je van straight naar crossed gaat?

Wat betekent mijn avatar?

• IcE_364
Dido schreef op vrijdag 24 maart 2006 @ 15:37:
Enige wat ik kan verzinnen is dat je van straight naar crossed gaat?
Hmm dat is wel een idee, ik ga hem even doormeten, maar waarom zouden ze dat dubbel doen :?

Doorgemeten, is gewoon straight.

[ Voor 7% gewijzigd door IcE_364 op 24-03-2006 15:42 ]

• KingCrash
  • Laatst online: 16:02

KingCrash

Angry Rabbit

Straight -->cross denk ik?
spuit 11...

[ Voor 40% gewijzigd door KingCrash op 24-03-2006 15:39 ]

Angry Rabbit

• mace
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 16-02 22:32

mace

Sapere Aude

Heb je een UTP tester? zo ja, hang die er dan eens aan met een klein stukje (straight) UTP er tussen, en expirimenteer een beetje. Zo kun je er achterkomen hoe ze bedraad zijn :)

• Kippenijzer
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 11-02 20:53

Kippenijzer

McFallafel, nu met paardevlees

Gezien je niet mag "combineren" met UTP, denk ik dat het een ISDN ding is -> eentje die je op de "standaard" 2 poorts kastjes aansluit, en die van 2 "losse" links 2 "gezamelijke" links maakt -> zodat 2 toestellen rinkelen op 2 lijnen. Zomaar een raar idee verder hoor :)

• Laurens
  • Registratie: December 2003
  • Niet online
Het lijken verlengstukjes te zijn, die zoals als gezegd is waarschijnlijk een straight omzetten in cross. Maar waarom het dan gelijk voor 2 kabels is, snap ik niet...

Probeer dat ding eens uit in de praktijk zou ik zeggen :)

Verlengstukje van een paar centimeter is een beetje zinloos, laat staan een dubbele 8)7

[ Voor 19% gewijzigd door Laurens op 24-03-2006 15:41 ]

• Dido
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 16:07

Dido

heforshe

Waarom dubbel weet ik ook niet... ziet eruit alsof je ze zo in een standaard dubbele wall-outlet kunt prikken.

Waarom twee enkelvoudige dan in voorkomende gevallen niet even goed werken? Geen idee :)

Wat betekent mijn avatar?

• BoutWout
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 17-01 14:52
Misschien idd een straight en cross uitgang en de ingangen doen misschien een switch functionaliteit? Dus een mini switch met mogelijkheid om voor straigth of switchs te kiezen?

Red een boom, eet een bever

Verwijderd

Kwam dit tegen op google:

142 K9703 Dual dongle (Black) for RJ45 phone extension for dual NIC connector. *replaces 2 single dongles p/n P5430*
143 D9635 Single dongle (Black) for RJ45 phone extension for DRAC connector.

http://www.google.com/sea...&q=K9703+rj45&btnG=Search

Dell Server onderdelen dus.

[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 24-03-2006 15:56 ]

• mace
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 16-02 22:32

mace

Sapere Aude

BoutWout schreef op vrijdag 24 maart 2006 @ 15:40:
Misschien idd een straight en cross uitgang en de ingangen doen misschien een switch functionaliteit? Dus een mini switch met mogelijkheid om voor straigth of switchs te kiezen?
Ja, maar waar haalt hij dan z'n stroom vandaan?

Kan dus niet, of PoE maybe :)

[ Voor 3% gewijzigd door mace op 24-03-2006 15:44 ]

• IcE_364
Ik heb hem doorgemeten, hij is gewoon straight aangesloten.

Verlengstukje lijkt me ook niet, al kan je hem met 2 van die dingen al 10 cm verlengen :P
Kippenijzer schreef op vrijdag 24 maart 2006 @ 15:39:
Gezien je niet mag "combineren" met UTP, denk ik dat het een ISDN ding is -> eentje die je op de "standaard" 2 poorts kastjes aansluit, en die van 2 "losse" links 2 "gezamelijke" links maakt -> zodat 2 toestellen rinkelen op 2 lijnen. Zomaar een raar idee verder hoor :)
Het netwerk icoontje doet me toch vermoeden dat het om iets voor een netwerk gaat.
BoutWout schreef op vrijdag 24 maart 2006 @ 15:40:
Het is een passief ding.

• DukeBox
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 19:20
Ik weet het :)

bijv. de 1850 serie heeft de rj45 connectoren nogal naar achteren zitten met de bovenplaat er een stuk overheen. Hier zitten 'druk knopjes' om de stekker(s) te 'ejecten'.
Sommige rj45 stekkers zit er een rubber hulsje omheen (vaak bij cat6) wat te dik os te stug is om eject mechanisme te laten werken met tot gevolg dat je de kabel er alleen uit krijgt door flink met een platte schroevendraaier er tussen te poeren...
Daar hebben ze deze tussen stukjes voor bedacht :)

[ Voor 95% gewijzigd door DukeBox op 24-03-2006 15:54 ]

• diekstra
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 17-12-2025
Ik weet het... Zal ik het zeggen? :7

Wij gebruiken zelf ook Dell Servers en voor enkele modellen is het zo dat als ze in een rack gestapeld worden (zoals gebruikelijk is) dat de netwerkaansluitingen zover verzonken liggen dat de stekkers er wel in gaan, maar eigenlijk er niet meer uit te halen zijn.

Wij gebruiken deze verloopstukjes ook, deze zitten dus in de diepe, verzonken aansluiting in de server (en hoeven daar ook nooit uit) en de netwerkkabels gaan daar weer in, en deze zijn er dus makkelijk weer uit te halen...

Het is eigenlijk niet zo spannend, maar je moet het maar net even weten... :)

The Matrix is everywhere, It is all around us, Even now in this very room

• jmr
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 14:57

jmr

K9703 is volgens mij een DELL part number.
Dual dongle (Black) for RJ45 phone extension for dual NIC connector. *replaces 2 single dongles p/n P5430*
http://warrantypartsdirec.../PowerEdge_Part_Guide.xls

te laat dus....

[ Voor 8% gewijzigd door jmr op 24-03-2006 15:55 ]

"640K ought to be enough for anybody." Bill Gates, 1981

• IcE_364
diekstra schreef op vrijdag 24 maart 2006 @ 15:52:
Ik weet het... Zal ik het zeggen? :7

Wij gebruiken zelf ook Dell Servers en voor enkele modellen is het zo dat als ze in een rack gestapeld worden (zoals gebruikelijk is) dat de netwerkaansluitingen zover verzonken liggen dat de stekkers er wel in gaan, maar eigenlijk er niet meer uit te halen zijn.

Wij gebruiken deze verloopstukjes ook, deze zitten dus in de diepe, verzonken aansluiting in de server (en hoeven daar ook nooit uit) en de netwerkkabels gaan daar weer in, en deze zijn er dus makkelijk weer uit te halen...

Het is eigenlijk niet zo spannend, maar je moet het maar net even weten... :)
Hmm het is dus eigenlijk toch een verlengstukje, wel een teleurstelling moet ik zeggen :P Maar iig is het duidelijk :D

Wat zijn onze supermicro servers dan makkelijk eigenlijk :P

[ Voor 5% gewijzigd door IcE_364 op 24-03-2006 15:56 ]

• DukeBox
jmr schreef op vrijdag 24 maart 2006 @ 15:54:
*replaces 2 single dongles p/n P5430*
te laat dus....
Die worden standaard meegeleverd..

[ Voor 32% gewijzigd door DukeBox op 24-03-2006 15:56 ]

• Mikey!
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 16-02 10:26
Ik heb niks gezegd :P

Het ziet er naar uit dat het een passieve splitter is voor een Power over Ethernet oplossing die geschikt is voor het gebruik in wandcontactdozen.

Normaliter stop je de passieve splitter direct in je PoE-geschikt apparaat, en daar stop je je UTP kabel in die naar de PoE-midspan (oid) gaat. Dit is niet zo netjes omdat je dan een dongle aan je apparaat hebt hangen met daarin weer een UTP kabel. Deze oplossing zou ervoor kunnen zorgen dat je alleen een UTP kabel vanaf de wandcontactdoos/splitter naar het PoE-geschikt apparaat hebt lopen

Hier zie het gebruik van een passieve splitter van het merk PowerDsine:
Afbeeldingslocatie: http://www.cisco.com/univercd/illus/1/55/127255.jpg

[ Voor 4% gewijzigd door Mikey! op 24-03-2006 16:02 ]

Verwijderd

zijn inderdaad verlengstukjes, zaten ook bij onze poweredge 1850 servers. (1U)

daar zitten de connectors idd verzonken.

• DukeBox
Ik kwam er ook pas achter toen ik de stekkers er uit moest halen.. na een jaar heb je de ongeopende 'read me first' envelop vaak ook kwijt :P
Pagina: 1