Toon posts:

[HP E-PC42] Processor locked....

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Standaard een 1,7ghz processor.
Defect.
Een andere geplaatst, 2,4 ghz, wat gewoon "werkt" alleen niet op de juiste snelheid.
In windows (XP pro) geeft hij netjes P4, 2,4 ghz aan maar tussen haken (1,7 ghz)
In de bios is het onderdeel processor "locked"
Na een bios update vanuit de HP website zelf, geen succes.

Iemand ervaring of enig idee hoe en wat ik met dit systeem moet doen om hem wel op 2,5 ghz te laten werken.

(Bij HP willen ze er geen informatie over vrijgeven, maar het KAN (legaal) wel, is me verteld)

Flashen, ok, maar hoe en wat moet ik daar voor gebruiken in dit geval?

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 24-03-2006 15:11 ]

• McKaamos
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

McKaamos

Master of the Edit-button

Kan je PC de bussnelheid wel aan? misschien dat die bij de 2.4 hoger moet zijn, maar dat je mobo dat niet kan leveren en de CPU dus op 1.7 loopt?

Iemand een Tina2 in de aanbieding?

• Thandor
  • Registratie: Juni 2002
  • Nu online

Thandor

SilverStreak

Verwijderd schreef op vrijdag 24 maart 2006 @ 15:10:
In windows (XP pro) geeft hij netjes P4, 2,4 ghz aan maar tussen haken (1,7 ghz)
In de bios is het onderdeel processor "locked"
Die klokfrequentie die wordt aangegeven staat in de name_string van de processor. Ongeacht de uiteindelijke klokfrequentie blijft deze naam altijd op 2.4GHz staan.
Iemand ervaring of enig idee hoe en wat ik met dit systeem moet doen om hem wel op 2,5 ghz te laten werken.
De Intel Pentium4 2.4GHz is in meerdere smaken beschikbaar. Het is wellicht interessant om te weten welke jij in bezit hebt ;)
Zie hier voor een lijst. Globaal gezien heb je een 100MHz FSB en een 133MHz FSB variant :)

Je geeft aan dat het apparaat nog steeds op 1,7GHz loopt. Als de FSB nog steeds op 100MHz staat is dit vreemd gezien de multiplier van een Intel Pentium4 2,4GHz met een 133MHz FSB standaard 18 is. 18x100 is 1800MHz.
Flashen, ok, maar hoe en wat moet ik daar voor gebruiken in dit geval?
Lees voor meer info de PMG FAQ - Waar kan ik de BIOS downloaden en hoe moet ik het updaten?

Profiel | https://thandor.net - hardware
And the rest of us would be carousing the aisles, stuffing baloney.