Toon posts:

[Outlook 2003] Email versturen naar groep?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo mensen,

Ik ben voor mijn stage bezig een procedure te maken om het beantwoorden van alle kijkers email (loop stage bij Leo de Haas TV Produkties, ja die van Blik op de Weg) en we krijgen per week grote hoeveelheden mail binnen, dat moest dus efficienter. :P

Voor alle mensen die bijvoorbeeld gereageerd hebben op 'geblindeerde ruiten' heb ik een categorie in outlook gemaakt waar al deze mensen in staan. Maar hoe kan ik nu 1 categorie in 1 keer een mail versturen zonder dat ik iedereen apart een mail moet sturen? Overmorgen begint ons nieuwe seizoen en ik wil iedereen (in elke categorie) in 1 keer een mail sturen om mensen erop attent te maken dat ons nieuwe seizoen begint.

Hoe doe ik dit??

• MADG0BLIN
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 16:59
Distributiegroep naar in bcc veld?

Verwijderd

Je kunt i.c.m. Word 2003 een mailmerge maken, dan maakt 'ie voor elke recipient een aparte e-mail. Je hoeft dan dus geen gebruik te maken van een BCC veld, dus dat gaat vrijwel 100% goed bij spamfilters. Let er wel op dat je SMTP server een enorme klap krijgt (heel veel mail tegelijk) en dat kán fout gaan. Bij mij is het destijds halverwege fout gegaan, o.a. door m'n virusscanner, later één voor één verzonden vanuit de outbox waar dan dus alle e-mailtjes klaar staan. Je kunt in Word ook de mail personaliseren, zoals: Geachte «geslacht» «achternaam».

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op vrijdag 24 maart 2006 @ 15:07:
Let er wel op dat je SMTP server een enorme klap krijgt (heel veel mail tegelijk) en dat kán fout gaan.
Wat is veel?? Ga ongeveer 100 tot 250 berichten tegelijk verzenden.
Het internet hier is XS.4ALL business DSL (dacht ik)

Verwijderd

Hier ging dat fout, ook 100+ berichten. Sommige e-mailberichten werden geweigerd (voornamelijk ivm foutieve e-mailadressen). Virusscanner gaf dit niet goed aan Outlook door, dus uiteindelijk wist ik niet welke berichten wel en niet verzonden waren. Wat ik dus heb gedaan is alles in Outbox zetten, dubbelklikken verzenden, dubbelklikken verzenden etc. Voor 250 berichten is dat nog wel te doen.