Ik krijg redelijk wat spam binnen op mijn home-server en onderschep dit met SpamAssassin. Met MRTG kun je hier leuke statics van maken die om de 5 minuten gegenereerd worden.
Monitoring Spamd with MRTG
Ik was in de veronderstelling dat ik er toch wel meerdere scripts zouden bestaan om dit te monitoren, maar de MRTG-stats lijken toch het meest gebruikt.
UIteraard heeft XS4ALL hier weer een leuke variatie op gemaakt
(http://www.xs4all.nl/veiligheid) Het lijkt me een niet al te makkelijk script, maar wanneer ik in de bron kijk zie ik een script en dat die teller geheel JS-driven is. UIteraad kun je dit een beetje voeden met PHP en dergelijke maar toch heb ik zo mijn vraagtekens hierbij.
Graag zou ik namelijk zelf ook zoiets maken, de reden dat ik hier aan twijfel is dat ik geen dergelijke scripts op internet vindt. De vraag die ik mijzelf dus stel is of dit wel haalbaar is en ik niet aan iets onmogelijks ga beginnen. Ik mag aannemen dat iemand in deze wereld toch al wel het wiel eerder uitgevonden zou hebben als ik gedaan had ?
Wat denken jullie hiervan ?
Monitoring Spamd with MRTG
Ik was in de veronderstelling dat ik er toch wel meerdere scripts zouden bestaan om dit te monitoren, maar de MRTG-stats lijken toch het meest gebruikt.
UIteraard heeft XS4ALL hier weer een leuke variatie op gemaakt
Graag zou ik namelijk zelf ook zoiets maken, de reden dat ik hier aan twijfel is dat ik geen dergelijke scripts op internet vindt. De vraag die ik mijzelf dus stel is of dit wel haalbaar is en ik niet aan iets onmogelijks ga beginnen. Ik mag aannemen dat iemand in deze wereld toch al wel het wiel eerder uitgevonden zou hebben als ik gedaan had ?
Wat denken jullie hiervan ?