Toon posts:

MRTG stats converteren naar Live stats

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik krijg redelijk wat spam binnen op mijn home-server en onderschep dit met SpamAssassin. Met MRTG kun je hier leuke statics van maken die om de 5 minuten gegenereerd worden.

Monitoring Spamd with MRTG

Ik was in de veronderstelling dat ik er toch wel meerdere scripts zouden bestaan om dit te monitoren, maar de MRTG-stats lijken toch het meest gebruikt.

UIteraard heeft XS4ALL hier weer een leuke variatie op gemaakt :) (http://www.xs4all.nl/veiligheid) Het lijkt me een niet al te makkelijk script, maar wanneer ik in de bron kijk zie ik een script en dat die teller geheel JS-driven is. UIteraad kun je dit een beetje voeden met PHP en dergelijke maar toch heb ik zo mijn vraagtekens hierbij.

Graag zou ik namelijk zelf ook zoiets maken, de reden dat ik hier aan twijfel is dat ik geen dergelijke scripts op internet vindt. De vraag die ik mijzelf dus stel is of dit wel haalbaar is en ik niet aan iets onmogelijks ga beginnen. Ik mag aannemen dat iemand in deze wereld toch al wel het wiel eerder uitgevonden zou hebben als ik gedaan had ?

Wat denken jullie hiervan ?

• bakkerl
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 20-01 20:59

bakkerl

Let there be light.

De stats die op die pagina staan, wordt fake opgehoogt.
Alleen tijdens de eerste keer openen van de pagina worden de begin pagina goed gezet, daarna is het een javascriptje wat die teller doet ophogen, zonder dat hier communicatie naar ser server is.

bekijk de source van die pagina maar.

Verwijderd

Topicstarter
bakkerl schreef op vrijdag 24 maart 2006 @ 15:00:
De stats die op die pagina staan, wordt fake opgehoogt.
Alleen tijdens de eerste keer openen van de pagina worden de begin pagina goed gezet, daarna is het een javascriptje wat die teller doet ophogen, zonder dat hier communicatie naar ser server is.

bekijk de source van die pagina maar.
Dat was mijn idee dus ook al aan de hand van de bron, ik moest het toch even zeker weten.

De vars worden inderdaad de eerste keer goed gezet en dan aan de hand van de eerdere stats fake opgehoogd.

OK, daar heb ik niet veel aan natuurlijk :) Aangezien MRTG altijd om de 5 minuten wordt gedaan omdat het anders niet te doen is met stats leek het mij wel leuk om eens te kijken of real-time te doen zou/zal zijn.

edit:

XS4ALL verwijst namelijk op die pagina ook naar een MRTG-pagina van ze :9

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 24-03-2006 15:04 ]

• Oezie Woezie
  • Registratie: December 1999
  • Niet online

Oezie Woezie

Pim. is de beste

Verwijderd schreef op vrijdag 24 maart 2006 @ 15:03:
[...]

Dat was mijn idee dus ook al aan de hand van de bron, ik moest het toch even zeker weten.

De vars worden inderdaad de eerste keer goed gezet en dan aan de hand van de eerdere stats fake opgehoogd.

OK, daar heb ik niet veel aan natuurlijk :) Aangezien MRTG altijd om de 5 minuten wordt gedaan omdat het anders niet te doen is met stats leek het mij wel leuk om eens te kijken of real-time te doen zou/zal zijn.

edit:
XS4ALL verwijst namelijk op die pagina ook naar een MRTG-pagina van ze :9
als je inplaats van MRTG RRDtool gebruikt kan je de interval onder de 5 min krijgen, 1 sec bijvoorbeeld. en dan maak je een pagina die zich elke seconde reload en de data uit de rrdfiles haalt.

een mooi Tshirt met Pim. is de beste enzo

Verwijderd

Topicstarter
Oezie Woezie schreef op vrijdag 24 maart 2006 @ 17:05:
[...]

als je inplaats van MRTG RRDtool gebruikt kan je de interval onder de 5 min krijgen, 1 sec bijvoorbeeld. en dan maak je een pagina die zich elke seconde reload en de data uit de rrdfiles haalt.
Zou dat geen vreselijke load opleveren dan ?

• Soultaker
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 07:57
Als je elke seconde pollt wel, maar het valt waarschijnlijk erg mee als je het verwerkt in je mailafhandeling. Als je een mailtje ontvangt registreer je 'm dan in je RRD, wat vrij goedkoop is.

Ik neem aan dat je toch niet debiel veel mail ontvangt op een simpel thuisservertje?

Verwijderd

Topicstarter
Soultaker schreef op zaterdag 25 maart 2006 @ 00:46:
Als je elke seconde pollt wel, maar het valt waarschijnlijk erg mee als je het verwerkt in je mailafhandeling. Als je een mailtje ontvangt registreer je 'm dan in je RRD, wat vrij goedkoop is.

Ik neem aan dat je toch niet debiel veel mail ontvangt op een simpel thuisservertje?
Nee gelukkig niet veel mail op een thuis-servertje, ,aar je probeert altijd alles goed te doorzien (intresse). Goede bagage om te hebben !
Pagina: 1