hallo
Ik heb SUSE 10 op men pc staan (de gratis versie) en ik wilde enkele softwarerepositories toevoegen om gemakkelijk software via YAST te kunnen downloaden/installeren.
(alles in het nederlands , daarom de nederlandstalige termen)
Dus ik ga naar men YAST en daar druk ik op 'wijzig installatiebron' , hier kan ik nieuwe bronnen toevoegen.
Ik voeg een fpt bron toe en vul bij servernaam ftp.qwdg.de in en bij directory op de server /pub/opensuse/distribution/SL-10.0-OSS/inst-source/ in. Dan druk ik op ok.
Hij start met verbinden maar geeft dan direct een error :
kan de installatiebron niet aanmaken aan de hand van URL ftp.qwdg.de/pub/opensuse/.../SL-10.0-OSS/inst-source/
Details : ERROR (intSrc:E_no_instsrc_on_media) opnieuw proberen ?
Ik heb heel dit lijstje van bronnen geprobeerd :
=====================================
OSS-componenten SUSE
server= ftp.gwdg.de | directory = /pub/opensuse/distribution/SL-10.0-OSS/inst-source/
Non-OSS componenten SUSE
server=ftp.nl.uu.net | directory = /pub/linux/suse/i386/10.0/SUSE-Linux10.0-GM-Extra
supplementary Gnome 2.12 update
server = ftp.nl.uu.net | directory = /pub/linux/suse/i386/supplementary/GNOME/update_for_10.0/yast-source/
supplementary KDE 3.5update
server = ftp.nl.uu.net | directory = /pub/linux/suse/i386/supplementary/KDE/update_for_10.0/yast-source/
supplementary applications and tools
server = ftp.nl.uu.net | directory = /pub/linux/suse/i386/supplementary/misc/update_for_10.0/yast-source/
====================================
Externe bronnen:
guru
server = ftp.gwdg.de | directory = /pub/linux/misc/suser-guru/rpm/10.0/
===========================================
Packman
server = packman.iu-bremen.de | directory = /suse/10.0/
Geen enkele van allemaal wilde werken ... wat doe ik fout ... want ik snap niet dat zoeits envoudig kan falen
vriendelijke groeten , evert
Ik heb SUSE 10 op men pc staan (de gratis versie) en ik wilde enkele softwarerepositories toevoegen om gemakkelijk software via YAST te kunnen downloaden/installeren.
(alles in het nederlands , daarom de nederlandstalige termen)
Dus ik ga naar men YAST en daar druk ik op 'wijzig installatiebron' , hier kan ik nieuwe bronnen toevoegen.
Ik voeg een fpt bron toe en vul bij servernaam ftp.qwdg.de in en bij directory op de server /pub/opensuse/distribution/SL-10.0-OSS/inst-source/ in. Dan druk ik op ok.
Hij start met verbinden maar geeft dan direct een error :
kan de installatiebron niet aanmaken aan de hand van URL ftp.qwdg.de/pub/opensuse/.../SL-10.0-OSS/inst-source/
Details : ERROR (intSrc:E_no_instsrc_on_media) opnieuw proberen ?
Ik heb heel dit lijstje van bronnen geprobeerd :
OSS-componenten SUSE
server= ftp.gwdg.de | directory = /pub/opensuse/distribution/SL-10.0-OSS/inst-source/
Non-OSS componenten SUSE
server=ftp.nl.uu.net | directory = /pub/linux/suse/i386/10.0/SUSE-Linux10.0-GM-Extra
supplementary Gnome 2.12 update
server = ftp.nl.uu.net | directory = /pub/linux/suse/i386/supplementary/GNOME/update_for_10.0/yast-source/
supplementary KDE 3.5update
server = ftp.nl.uu.net | directory = /pub/linux/suse/i386/supplementary/KDE/update_for_10.0/yast-source/
supplementary applications and tools
server = ftp.nl.uu.net | directory = /pub/linux/suse/i386/supplementary/misc/update_for_10.0/yast-source/
====================================
Externe bronnen:
guru
server = ftp.gwdg.de | directory = /pub/linux/misc/suser-guru/rpm/10.0/
Packman
server = packman.iu-bremen.de | directory = /suse/10.0/
Geen enkele van allemaal wilde werken ... wat doe ik fout ... want ik snap niet dat zoeits envoudig kan falen
vriendelijke groeten , evert