Toon posts:

HM704UTC

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Beste Tweakers,

Ik heb sinds een dag een nieuwe monitor, hij is al wel zo'n 2,5 jaar oud maar zeer weinig gebruikt!. Alleen heb ik wat problemen met het beeld scherp krijgen, oftewel ik krijg het beeld totaal niet scherp. -> Gister wel goed / scherp werkend gezien op laptop.

Systeem: Amd 64bit 3400+ . 1024DDR Ram . 2 x HD 200GB Maxtor . Ati Radeon 9550 256mb (Videokaart 34graden stressed 39).

Ik heb dmv "Stuurprogramma Bewerken / Automatisch zoeken -> Vondt ie niks, Heb vervolgens de iiyama drivers gedownload en extract. Automatisch zoeken in folder vond ie nog niks, uiteindelijk handmatig die driver installen en niks anders, dat .inf bestandje en de hm704utc.nog wat) Nu herkent hij de monitor / wel beetje vaag allemaal dus.

Door middel van standaard monitor menu heb ik hem wel iets scherper gekregen maar lang niet zo goed als dat ik hem gister werkend heb gezien.. Waar kan dit aan liggen ? Zijn er ook nog andere aangepaste drivers ? Zoiets las ik voor hoge resoluties ? Videokaart drivers opnieuw installeren ?

Mvg

Domi

• Zandhaas
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 08-04 17:55

Zandhaas

snelst haas op deze aardekloot

volgens mij is dat warme beeld.
Je ziet goed maar de letters lijken wel blur maar weer ook niet?

Die heb ik zelf ook. echter als je m in felle achtergrond draait, wordt alles beetje blur,
Ik draai m altijd in zwarte achtergrond.

• Rone
  • Registratie: April 2002
  • Niet online

Rone

Moderator Tweaking
Het is in elk geval een Iiyama. Wellicht eens op hun site rondneuzen? :)

PC1: 9800X3D + RX 9070 XT
PC2: 5800X3D + RTX 3080

Verwijderd

Topicstarter
Over het algemeenis hij nu wel scherper aan het worden, in windows zelf etc . Alleen op mIRC die kleine lettertjes pikt ie niet zo lekker.. Beetje vaagjes nog... iiyama site kon ik nog niks vinden erover, ook geen uitgebreide drivers gevonden alleen de standaard driver pack van iiyama.

• MadMarky
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online

MadMarky

Begint eer ge bezint

Welke resolutie gebruik je dan? De meeste 17" CRT schermen zijn niet bijster scherp als je ze op 1600*1200 hebt draaien.

edit:
Dit model heeft ook geen diamondtron scherm maar een beeldbuis met streep/sleuvenmasker. Deze zijn vaak op 1280*960 al niet scherp meer. Als de laptop op 1024*768 kan het scherm daarom scherp zijn, terwijl kleine lettertjes op een hogere resolutie moeilijk te lezen zijn.

[ Voor 55% gewijzigd door MadMarky op 24-03-2006 20:02 ]

🖥️ | 🏎️ | 🚙

• Kanarie
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 00:43

Kanarie

תֹ֙הוּ֙ וָבֹ֔הוּ

Heb zelf de VMP411 en HM704UTC (beiden van IIyama) in dual monitor opstelling gehad. De HM704UTC heb ik nooit zo scherp gekregen als de VMP411. Zelfde resolutie, zelfde refreshrate.
Bovendien had de HM704UTC een vervelend effect, verkleuringen wanneer je vensters opent. Bijvoorbeeld als je startbalk uitklapt verkleurt een donkere achtergrond en wordt iets lichter.

Vanwege deze effecten heb ik besloten de HM704UTC te doneren aan m'n broertje.

We're trapped in the belly of this horrible machine. And the machine is bleeding to death.

Pagina: 1