Ik wil graag een subwoofer bouwen.. daarvoor wil ik graag een pioneer ts-w265c met enkele spoel gebruiken. Dit is een auto subwoofer op 4 ohm, toch lijkt het mij de enige betaalbare en geschikte subwoofer! Maar of deze ook makkelijk te gebruiken is met een goede versterker want deze moet ik ook nog kopen is de vraag?
De speaker heeft de volgende specs:
Ohm Rating: 4Ω
Features TS-W256C
Frequency response 18 - 600 Hz
Sensitivity (1W/1m) 87 dB
Qts 0.44
Recommended sealed enclosure (Litres) 18.4 - 35.4
Lowest resonance frequency (FS) 35.6
Maximum Power 800 W
Nominal input power 350 W
Vas 25.2 l
Woofer size (cm) 25 cm
Ik heb al een kast in elkaar gezet met een de volgende specs: Let op: uitwendig!
Plankdikte 18 mm
Hoogte 33,8 cm
Breedte 35,5 cm
Lengte onderzijde 47,2 cm
Hoek voorzijde 90 grad
Met een progje uitgerekende inhoud is dan 47,2 liter, berekend met matten en dempingswol
Het is dus een rechthoekige subkist. Aan de onderkant is aan beide kanten nog 3.5 cm over als de subwoofer erin zit, is dit genoeg?
Ik wil graag een gepoorte kist maken met aan de onderkant de woofer (downfiring) en aan de voorkant de bassreflexbuis.
Ik heb alleen geen idee wat voor diameter bassreflexbuis erin moet en met wat voor een lengte?
Ook weet ik niet waar ik de subwoofer aan de onderkant zou moeten plaatsen, in het midden voorkant, achterkant?
Ik weet dat het wel moeilijker is om een gepoorte kist te maken maar het geluid is wat mooier en het ziet er nog ook nog mooi uit!
Ik heb ook al op het forum van showyoursound.nl wat rondgekeken maar hier konden mijn vragen ook niet beantwoord worden, ik hoop dat jullie mij een eind op weg kunnen helpen!
Thnks
De speaker heeft de volgende specs:
Ohm Rating: 4Ω
Features TS-W256C
Frequency response 18 - 600 Hz
Sensitivity (1W/1m) 87 dB
Qts 0.44
Recommended sealed enclosure (Litres) 18.4 - 35.4
Lowest resonance frequency (FS) 35.6
Maximum Power 800 W
Nominal input power 350 W
Vas 25.2 l
Woofer size (cm) 25 cm
Ik heb al een kast in elkaar gezet met een de volgende specs: Let op: uitwendig!
Plankdikte 18 mm
Hoogte 33,8 cm
Breedte 35,5 cm
Lengte onderzijde 47,2 cm
Hoek voorzijde 90 grad
Met een progje uitgerekende inhoud is dan 47,2 liter, berekend met matten en dempingswol
Het is dus een rechthoekige subkist. Aan de onderkant is aan beide kanten nog 3.5 cm over als de subwoofer erin zit, is dit genoeg?
Ik wil graag een gepoorte kist maken met aan de onderkant de woofer (downfiring) en aan de voorkant de bassreflexbuis.
Ik heb alleen geen idee wat voor diameter bassreflexbuis erin moet en met wat voor een lengte?
Ook weet ik niet waar ik de subwoofer aan de onderkant zou moeten plaatsen, in het midden voorkant, achterkant?
Ik weet dat het wel moeilijker is om een gepoorte kist te maken maar het geluid is wat mooier en het ziet er nog ook nog mooi uit!
Ik heb ook al op het forum van showyoursound.nl wat rondgekeken maar hier konden mijn vragen ook niet beantwoord worden, ik hoop dat jullie mij een eind op weg kunnen helpen!
Thnks