Heeft een Asus A7N8X een -5v lijn nodig??

Pagina: 1
Acties:

• JunkO
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 05-02 15:44
2 Weken geleden is mijn voeding overleden, een Antec SmartPower 350 en nu ben ik op zoek naar een andere. Mijn oog is gevallen op de Zalman ZM460-APS, hij ziet er leuk uit en heeft alles wat mijn dierbare pc'tje begeerd.. Echter, als ik de specificaties bekijk zie ik dat hij geen -5v lijn heeft, dit had mijn oude voeding wel. Ik hoor (lees) hier veel geluiden over dat het een probleem kan opleveren met wat oudere mobo's als de -5v er niet op zit. On-board sound zou niet meer goed werken etc.. Oudere type voedingen hebben deze aansluiting wel, maar tegenwoordig zou het niet meer nodig zijn.

Ik kan nergens, maar dan ook echt nergens terug vinden of mijn mobo dit vereist of niet. Ik heb een Asus A7N8X non-deluxe. Uiteraard heb ik mijn vraag al gesteld in het topic "Welke voeding heb ik nodig?" maar daar schijnt niemand het te weten. In mijn instructieboekje staat ook niets. Ook heb ik een mail gestuurd naar Asus maar daar heb ik geen reactie op gekregen..

Op dit moment heb ik een oud no-name voedinkje van 230 watt erin zitten en die heeft een -5v lijn, werkt prima dus. Tis alleen een beetje vervelend omdat ik nu mijn branders ed er niet in kan hangen, dat trek hij namelijk niet.. :(

Ik zit nu echt al 2 weken me rot te zoeken op GoT en Google en voordat ik +/- 90,- Euro voor niets uitgeef heb ik dit topic geopend. Er zijn genoeg Tweakers hier die dit type mobo hebben, dus mijn simpele vraag is eigenlijk: zou iemand even kunnen kijken of zijn/haar voeding deze -5v lijn heeft, met andere woorden, werkt het zonder deze lijn?? Zou echt top zijn als ik mijn vraag beantwoord krijg _/-\o_

"Life's a bitch and then you die.. That's why we get high, cause you never know when you're gonna go.."

• JunkO
Is er dan helemaal niemand dit het weet?! ;(

"Life's a bitch and then you die.. That's why we get high, cause you never know when you're gonna go.."

• JesseAMD
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 02-04-2025
ik heb zelf de A7N8X -e- Deluxe,

met dit programma http://www.almico.com/speedfan.php heb ik gekeken en zag dat mijn pc een -5v lijn gebruikte, daarom heb ik ook net een voeding besteld die -5v heeft. (OCZ Modstream 450w)

Succes!

• DEVoTi0N
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 15-02 07:33
Neem maar van mij aan dat het gaat passen :P

• Ray
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 24-11-2025

Ray

tja erg simpel :) knip even de -5 lijn van die oude voeding door (of iets netter haal even het contactje uit de grote stekker) en je weet het ! Doet ie het dan is het dus niet nodig!

• JunkO
JesseAMD schreef op zaterdag 25 maart 2006 @ 17:15:
ik heb zelf de A7N8X -e- Deluxe,

met dit programma http://www.almico.com/speedfan.php heb ik gekeken en zag dat mijn pc een -5v lijn gebruikte, daarom heb ik ook net een voeding besteld die -5v heeft. (OCZ Modstream 450w)

Succes!
Ja Speedfan heb ik ook en daar staat geeft hij wel een waarde aan (-4.55v). Dus ik kan er vanuit gaan dat mijn mobo ´m daadwerkelijk gebruikt? Of kan het net zo goed zijn dat er wel een spanning op staat, maar dat het nergens naartoe gaat..?
Neem maar van mij aan dat het gaat passen :P
Wat bedoel je daar precies mee, dat deze voeding wel gewoon gaat werken?
tja erg simpel knip even de -5 lijn van die oude voeding door (of iets netter haal even het contactje uit de grote stekker) en je weet het ! Doet ie het dan is het dus niet nodig!
De huidige voeding heb ik geleend zolang van een kameraad, ga dus niks doorknippen.. ;)

Ik heb inmiddels het vermoeden dat hij de -5v lijn wel nodig heeft, dus de Zalman ZM460-APS valt gewoon af. Ik ben de Tagan TG480-U22 tegengekomen, die lijkt me ook wel wat, hij is ook nog een stukje goedkoper. Ik lees er ook positieve verhalen over, zowel hier als in reviews. Ik denk dat ik deze maar ga halen, kheb ook eigenlijk geen zin meer om verder te zoeken.. :+

Bedankt voor de reacties mensen!

• Davitos
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 14-04-2025
Is er misschien iemand die het zeker weet? is heb dezelfde vraag maar dan voor een asus a7v8x moederbord.
Pagina: 1