[HTML] Image zonder vaste width en/of height meeschalen

Pagina: 1
Acties:

• Blue-eagle
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
In een overzicht heb ik een lijstje met "Affiliates", deze hebben een logo. Ieder logo mag via een CMS geupload worden zolang ze maar kleiner dan 500 pixels breed en/of hoog zijn.

Sommige plaatjes zijn dan 133 pixels breed en 79 hoog, anderen weer 111 breed en 33 hoog, etc.

Nu wil ik met Ctrl+Scroll gaan in of uit zoomen en schaalt alles lekker mee (procenten en EM waarden in stylesheet), alleen deze images dus niet.

Hoe kan ik deze images toch mee laten schalen tijdens het resizen? Ze hebben dus geen van alleen een vaste breedte of hoogte. En de default view moet er altijd goed uit zien.

• paraiko
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 30-01 19:01

paraiko

We are the Cow

Als ik je goed begrijp wil je gebruik gaan maken van de zoom functie van een browser?

De enige browser die ik ken die images kan in en uizoomen is Opera. Volgens mij kunnen IE, konqueror en FF dat niet, los van hoe je e.a. in je html gezet hebt.
Hoe het met andere browsers zit weet ik niet.

Assimilate, Graze, Stampede !!

• Blue-eagle
  • Niet online
Neen in Firefox en IE kan je ook "zoomen" door Ctrl in te drukken en vervolgens met je muiswiel te scrollen. Ook Ctrl en + of - in Firefox zoomen in en uit.

Zoomen is het goede woord niet precies, je vergroot eigenlijk elementen. Sortof.

Maar images zonder width en/of height schalen niet automatisch mee - deze blijven op hun standaard width en height staan.

• SuperRembo
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 20-08-2025
Dat de afbeeldingen niet mee geschaald worden is eigenlijk een tekortkoming van Firefox en Internet Explorer 5/6. Opera en Internet Explorer 7 (beta) doen dat wel.

[ Voor 9% gewijzigd door SuperRembo op 24-03-2006 14:27 ]

| Toen / Nu

• Blue-eagle
  • Niet online
Hmm jammer. Nou, goed.. dan niet :) Thanks.