GF2MX verkeerd geflasht, geen beeld!

Pagina: 1
Acties:

• jotheman
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 11-08 21:43

jotheman

Was like that when I got here!

Topicstarter
AAAAAARGH! mijn ergste droom is werkelijk geworden!
Ik wou mijn GeForce2MX bios updaten, ik de juiste bios en nvflash gedownlood en flashen maar, op naar dos, eerst de bios gewist (zonder backup STOM!STOM!STOM! |:( ), en toen de nieuwe erin zetten oejoej! hij doet ut niet!...
Na veel proberen (met errors) hoopte ik dat hij erin stond, booten maar dus, AARGH! geen beeld! slik! :(

En nu is mijn vraag, hoe kan ik deze weer goed flashen, ik heb het volgende al geprobeerd:
-PCI kaart erin, daar vanaf booten naar dos en nog eens proberen te flashen, maar dit wil niet werken omdat hij dan de PCI kaart wil flashen.

Iemand een andere oplossing?, HELP!

I see dead pixels...

• Metzie
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 25-08 15:45

Metzie

Nyaano !

Op een 2e pc een bootdisk maken met een Autoexec.bat, Config.sys, de flashutil en de flashrom zelf

De flashutilites hebben ook commandline opties zodat ze auto-flashen (zie de site waar je die zooi vandaan heb)
Configureer de Autoexec.bat zo dat deze automatisch de flashutil opstart en gaat flashen. En dan hopen dat het goed gaat!

Succes!

http://www.totalprogress.nl Computer reparatie en webdesign
I just hate it when the computer does what I tell it to do and not what I mean for it to do.

• jotheman

jotheman

Topicstarter
geprobeerd maar dat werkt niet (ook ff nagegaan op andere computer waarom niet) hij vraagt dan nog om op yes te drukken, dat kun je niet in de bat file zetten..., iemand nog andere ideeen?

I see dead pixels...

• Jake Blues
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 12-08 17:31

Jake Blues

AKA Jake

Ik heb hier al eens iets over gelezen (ben alleen de link kwijt...). Het is mogelijk.

Volgens mij ging verhaal ongeveer als volgt :

* steek een andere AGP-kaart en een PCI-kaart in de machine;
* boot naar de system-bios en verander daar de VGA-opstart-sequence;
* sla de wijziging in de bios op en zet de machine uit;
* verwissel de AGP-kaarten weer en voer een flash uit.

Het is maanden geleden dat ik dit gelezen heb, dus hang me er niet aan op :)

• morpheus
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 25-08 08:00
ik zie dat je met jou kaart hetzelfde probleem heb als ik.

Ikzelf heb alleen het probleem dat tie de kaart zelfs niet ziet en er dus ook niet wil opstarten.

Hij start bij jou dus wel op????

3kwp pvoutput

• jotheman

jotheman

Topicstarter
Hij start bij mij op vanaf een PCI kaartje uit un ouwe 486, en als ik dan wil gaan flashen wil ie dus ook die PCI kaart flashen niet de AGP, dat is eigenlijk het hele probleem....
En Jake Blues, kun je dat nog 1 keer uitleggen, ik snap het niet helemaal, alvast bedankt iedereen!
Echt zonde een kaart van 2 maanden oud ligt hier nou al niks te doen! :(

I see dead pixels...

• Servowire
  • Laatst online: 22-08 11:33

Servowire

prutser:~#

dit was een beetje gevaarlijk om te doen

met papier mache kun je alles maken!!

Verwijderd

Volgens mij moet het zo wel lukken:
Maak een diskette met daarop:
1. nvflash.exe
2. betreffende .rom/.bin file
3. dos4gw.exe
4. command.com
Creeer op de flop een autoexec.bat file met daarin als opdrachtregel:
nvflash -f(romfile).rom -p
Deze flop maak je met een pci-kaartje Verander daarna in de bios init first display (ofzo) van PCI naar AGP...wijzigingen opslaan, computer uit, pci-kaartje eruit trekken, AGP-kaart erin...computer opstarten met flop in floppydrive(natuurlijk met bootsequence A,C etc of bij gebruik van een een bootloader, c: disabelen). Duimen maar...als de computer niet meer beept ff wachten tot je zeker weet dat er niets meer gebeurt...CTRL-ALT-DELETE...comp opnieuw opstarten dus een hopen dat het flashen gelukt is...dan natuurlijk in je bios (als je weer beeld hebt) je bootsequence weer als vanouds zetten...
Suc6

Verwijderd

Laat je het ook nog even weten of het gelukt is. dan weet de rest dat dit de juiste manier was om de boel te redden..

ifso: bedankt Kokkor Hekkus !:)

• Servowire
  • Laatst online: 22-08 11:33

Servowire

prutser:~#

ISA videokaart ipv PCI

met papier mache kun je alles maken!!

• jotheman

jotheman

Topicstarter
Dat werkte dus niet, bootdisk maken met al de bestanden erop en automatisch laten flashen want ik moet nog op yes drukken (al eerdur gezegd) maar ik heb wel een andere tactiek gevonden:
Een ISA kaartje erin en de geforce dan gewoon booten en dan kan ik gaan flashen wat ik wil.
En wat denk je?, ja hoor: hij wil niet meer flashen, dan krijg ik een error met welk programmaatje/bios ik ook gebruikt! :(
Echt wel balen...., nou weet ik het niet meer...

I see dead pixels...

Verwijderd

als je de extensie -p toevoegt hoef je dus geen Yes te zeggen...(-p=do not pause when chip-ID or Vendor-ID mismatch...Hier moet je dus y/n zeggen ;)) je kunt ook nog -h toevoegen en dat betekend: boot after other tasks completed...
Je kunt ook de extensie -e eerst proberen om je ROM te erasen en dan opnieuw te flashen
Overigens ook een andere methode (van Zoiah's forum)
Here it is :
1 u should first unplug your AGP card
2 boot-up using your PCI card and go into the mobo's BIOS
3 change the default video card option from AGP to PCI
4 Plug your AGP card back and plug your monitor on the PCI card
5 boot your computer in DOS mode
6 use Nvflash to flash the [edit] bios back
7 remove your PCI card and reboot.
Denk dus dat als het niet lukt met dat ISA-kaartje, je toch waarschijnlijk je bios verneukt hebt...;(

Verwijderd

dubbele post
Pagina: 1