ik heb een tal van verschillende manieren geprobeerd om via php een record te verwijderen maar het lukt niet.
hieronder zie je hoe ik de id ophaal als ik op de url verwijderen druk.
vervolgens heb ik deze code om de record te verwijderen, er gebeurt alleen niks en de record blijft in de database staan en er is niks gewijzigd.
eventueel kan je me db.php nog inzien, mischien is daar wel wat mee mis, maar dat geloof ik niet wat ik heb wel een een scriptje gemaakt waarmee ik records kan toevoegen.
hieronder zie je hoe ik de id ophaal als ik op de url verwijderen druk.
PHP:
1
2
3
4
5
| <?php echo '<a href="delete.php?id='.$row['itemId'].'">verwijderen</a>'; ?> |
vervolgens heb ik deze code om de record te verwijderen, er gebeurt alleen niks en de record blijft in de database staan en er is niks gewijzigd.
PHP:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
| <? require_once('db.php'); $cxn = @ConnectToDb($dbServer, $dbUser, $dbPass, $dbName); $id=$_GET['itemId']; $dsql = "DELETE FROM items WHERE itemId='$id' "; mysql_query($dsql) or die("Mislukt om te verwijderen"); ?> |
eventueel kan je me db.php nog inzien, mischien is daar wel wat mee mis, maar dat geloof ik niet wat ik heb wel een een scriptje gemaakt waarmee ik records kan toevoegen.
PHP:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
| /* Deze pagina bevast de connectie gegevens naar de database en zorgt ervoor dat er een cookie aangemaakt wordt voor het gebruik van winkelwagentje.php */ $dbServer = "localhost"; $dbUser = "root"; $dbPass = ""; $dbName = "redorangeshop"; function ConnectToDb($server, $user, $pass, $database) { /* Connect naar de database en kijkt of het alles klopt en zo niet dan kan er niet geconnected worden naar de database. Dit komt door het gebruik van een @ voor mysql_connect en mysql_select_db. Hierdoor wordt de de fout opgevangen en zal er geen error op het scherm verschijnen.*/ $s = @mysql_connect($server, $user, $pass); $d = @mysql_select_db($database, $s); if(!$s || !$d) return false; else return true; } |
[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 24-03-2006 13:50 ]