ITIL en kleine organisaties

Pagina: 1
Acties:
  • 246 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• fatshark
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 03-04 21:40

fatshark

fat to da bone

Topicstarter
Hallo ik weet niet 100% zeker of het hier in het goede forum staat maar na een search naar ITIL zag ik dat deze onderwerpen allemaal in SA gezet worden dus hierbij alvast excuses indien fout.

Ik doe een "onderzoek" naar ITIL in kleine organisaties. En zou hierover graag willen discusieren.

Zover zal mijn "onderzoek" de volgende punten behandelen:
*Wat is ITL (klein hoofdstukje voor de non-ITILers)
*Wat is/definieert een kleine organisatie (definitie van een kleine organisatie, hoe werken ze etc)
*ITIL in kleine organisaties (hoe past ITIL in een kleine organisatie)
*Conclusie (Is ITIL ook geschikt en werkt ITIL ook voor een kleine organisatie en kost ITIL een klein bedrijf niet teveel geld.)

Ikzelf heb al diverse info van dit forum, internet en readers, maar ik zou graag wat informatie van van andere (ITILers) hebben en hoe zij over dit topic denken. Dit wil ik dan verwerken in mijn onderzoek ik wil ook graag wat "menselijk" informatie en commentaar. En ik wil hier dus ook over discusieren.

Daarom mijn vraag aan iedereen om de onderstaande vragen te beantwoorden en jullie mening over hoe jullie hierover nadenken:
--Hoe zou jij ITIL plaatsen/imlpementeren in een kleine organisatie? (welke processesen, welke functies zijn er (minimaal) nodig?)
--Denk je dat ITIL werkt voor een kleine organisatie (en hoe dan)?
--Kost (het implemeneren van) ITIL niet teveel geld voor een kleine organisatie?

Dit zijn gewoon wat vragen die ik graag beantwoord zou willen zien en jullie mening hierover horen en zo hopende een discusie op te zwepen

Bij voorbaat bedankt.

fat to da bone

• Croga
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 11:16

Croga

The Unreasonable Man

Waarom ga jij er van uit dat het implementeren van ITIL geld zou kosten?
Is het niet zo dat de implementatie van ITIL juist geld oplevert (door eliminatie van redundantie)?
Is het niet slimmer te kijken naar een kosten/baten analyse van ITIL implementatie (als de implementatie al geld kost)?

• fatshark
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 03-04 21:40

fatshark

fat to da bone

Topicstarter
Croga schreef op vrijdag 24 maart 2006 @ 13:49:
Waarom ga jij er van uit dat het implementeren van ITIL geld zou kosten?
Is het niet zo dat de implementatie van ITIL juist geld oplevert (door eliminatie van redundantie)?
Is het niet slimmer te kijken naar een kosten/baten analyse van ITIL implementatie (als de implementatie al geld kost)?
Als je het implementeren "out-sourced" dan kost het geld om door een extern bedrijf te laten implementeren. Doe je dit vanuit de organisatie zelf dan brengt dit uiteraard ook kosten met zich mee in de vorm van manuren die bv. op de helpdesk gebruikt zouden kunnen worden om maar iets te noemen. Na de implementatie van ITIL (mits goed geimplementeerd) zou ITIL idd geld moeten opleveren. Zeker een goed idee om eens naar kosten/baten analyse van een ITIL implementatie te kijken en evt ook mee te nemen in mijn onderzoek. (toch goed om de vragen hier te stellen zo kom ik toch weer bij punten die aantrekkelijk en goed klinken bedankt)

fat to da bone