HP NETSERVER

Pagina: 1
Acties:
  • 35 views sinds 30-01-2008

• mrshaif
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 01-12-2025
Mensen

Ik ben afgelopen paar dagen geweest om mijn netwerk aan de praat te krijgen, alles wat er mis kon gaan is gewoon mis gegaan. :( :( :( 8)7 8)7

Ik heb zelf een HP Netserver waar al mijn zakelijke programma's en bestanden stonden deze heeft het eergister begeven. Ik kwam tegen de wel bekende blauwe scherm met de melding STOP KERNEL fout gebeuren 8)7 8)7

Server gereboot krijg ik nu de volgende melding Operating System Not Found :( :( 8)7

Opnieuw opgestart blijkt dat er van de 3 fysieke schijven maar 1 herkent word de andere 2 staan op failed

Met NetRaid gekeken zelfde verhaal.

Nu is mijn verhaal hoe groot is de kans dat de harde schijf kapot is en of ik mijn data kwijt bent.

Bestaat er ook een programma waarmee alsnog je data veilig kan stellen in deze situatie.

Alvast bedankt.

• Abom
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 17-02 09:37
Geen idee of je schijven echt defect zijn, de hoeveelheid informatie is wel erg mager. Geen backup? Anders zul je naar zoiets als easy recovery oid moeten kijken...

[ Voor 37% gewijzigd door Abom op 24-03-2006 13:42 ]

Verwijderd

Jij blij dat je elke avond netjes een backupje maakte op tape ?

Er zijn genoeg recovery programma's de vraag is alleen wat er fout is met je schijven (Draaien ze nog ?) Als er echt belangrijke dingen opstaan zou ik een recovery/automatiserings bedrijf bellen.

[edit]
Wat voor raid setup had je ? mirror, span, etc ?

[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 24-03-2006 13:46 ]

• Gunner
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online

Gunner

Invincibles

Je hebt geen tape backup o.i.d?

Still warm the blood that courses through my veins. | PvOutput | ARSENAL FC

• mrshaif
Ja wel ik heb wel backup maar de vraag is nu op welke van de schijven die stond want van de 3 schijven zijn 2 failed

Ik ben nu radeloos hellup

Verwijderd

heb je de schijven al in een andere pc gedaan??? en gekeken of het werkte?

Anders zijn er wel programma's waarmee jeje data kan redden...niet zeker of je alles kan redden maarja..niet gegooit is altijd mis 8)7 8)

Verwijderd

1. Wat voor raid ? Welke schijven stonden in raid.

2. Wat voor type schijven ? scsi, ide, sata

3. Heb je een andere computer om ze op aan te sluiten ?

• mrshaif
Verwijderd schreef op vrijdag 24 maart 2006 @ 13:48:
1. Wat voor raid ? Welke schijven stonden in raid.

2. Wat voor type schijven ? scsi, ide, sata

3. Heb je een andere computer om ze op aan te sluiten ?
Raid --> naar mijn mening alle 3 stonden in raid

SCSI

1 client pc en zo ja hoe kan ik deze aansluiten op de server

• Wim-Bart
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 10-01-2021

Wim-Bart

Zie signature voor een baan.

2 van de 3 failed? Dat is vreemd. Is je HP Netserver raid controller niet defect?

Waneer je Raid 5 had en 2 van de 3 drives zijn inderdaad defect, dan heb je echt een probleem en is al je data gewoon WEG. Gelukkig heb je een backup (hoop ik voor je, Raid is geen excuus om geen backup te hoeven maken, want een virus stoort zich niet aan Raid).

Maar de kans dat twee disks gelijk uitvallen is zeer klein, dus denk dat het probleem kan optreden in je backplane, scsi cable of je raid hba.

Ff contact opnemen met je service provider (wan ik denk dat je er eentje hebt, althans, ik hoop het). En anders kan je bij een gecertificeerde HP leverancier terecht want als je backplane, scsi cable of je raid hba defect zijn ben je niks kwijt, zolang er maar niet geexpirimenteerd wordt.

Beheerders, Consultants, Servicedesk medewerkers. We zoeken het allemaal. Stuur mij een PM voor meer info of kijk hier De mooiste ICT'er van Nederland.

• Pannenkoekkie
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 28-03-2025

Pannenkoekkie

Sugar or Cheeze?

mrshaif schreef op vrijdag 24 maart 2006 @ 13:52:
[...]

Raid --> naar mijn mening alle 3 stonden in raid

SCSI

1 client pc en zo ja hoe kan ik deze aansluiten op de server
RAID 0, 1, 3, 5, 10 wat voor RAID? Vaak is bij RAID 2 schijven dood een verloren zaak

Backup op 1 van die schijven? Damn dat er nog mensen zijn die niet snappen dat je een backup niet op dezelfde plaats moet zetten als de data...

• Gunner
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online

Gunner

Invincibles

wim-bart schreef op vrijdag 24 maart 2006 @ 13:53:
Waneer je Raid 5 had en 2 van de 3 drives zijn inderdaad defect, dan heb je echt een probleem en is al je data gewoon WEG. Gelukkig heb je een backup (hoop ik voor je, Raid is geen excuus om geen backup te hoeven maken, want een virus stoort zich niet aan Raid).
Las ik het nu goed dat z'n backup op één van z'n dode schijven uit de array stond?
Pannenkoekkie schreef op vrijdag 24 maart 2006 @ 13:54:
Backup op 1 van die schijven? Damn dat er nog mensen zijn die niet snappen dat je een backup niet op dezelfde plaats moet zetten als de data...
Precies. Dit kan je amper een backup noemen, in geval van calamiteit heb je er immers niets aan zoals in dit geval.

Zelfs een tape in een zelfde ruimte bewaren is vaak al een doodzonde, bij brand heb je dan immers nog niets

[ Voor 49% gewijzigd door Gunner op 24-03-2006 13:56 ]

Still warm the blood that courses through my veins. | PvOutput | ARSENAL FC

• mrshaif
Gunner schreef op vrijdag 24 maart 2006 @ 13:55:
[...]

Las ik het nu goed dat z'n backup op één van z'n dode schijven uit de array stond?

[...]

Precies. Dit kan je amper een backup noemen, in geval van calamiteit heb je er immers niets aan zoals in dit geval.

Zelfs een tape in een zelfde ruimte bewaren is vaak al een doodzonde, bij brand heb je dan immers nog niets
Ik denk zelf dat de data op de 2e schijf staat die wel online is (hoop ik), want als ik die via een programma kan bereiken en die veilig kan stellen heb ik tenminste mijn data veilig gesteld.

Bestaat er wel een programma die in zo een situatie alsnog de mogelijkheid geeft om je data alsnog af te plukken

• mrshaif
wim-bart schreef op vrijdag 24 maart 2006 @ 13:53:
2 van de 3 failed? Dat is vreemd. Is je HP Netserver raid controller niet defect?

Maar de kans dat twee disks gelijk uitvallen is zeer klein, dus denk dat het probleem kan optreden in je backplane, scsi cable of je raid hba.

Ff contact opnemen met je service provider (wan ik denk dat je er eentje hebt, althans, ik hoop het). En anders kan je bij een gecertificeerde HP leverancier terecht want als je backplane, scsi cable of je raid hba defect zijn ben je niks kwijt, zolang er maar niet geexpirimenteerd wordt.
Hoe kan ik het beste controleren dat mijn raid controller defect is? Daarnaast had ik de server 2e hands gekocht. Wat kost zo'n raid controller.

• Koffie
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 09:54

Koffie

Koffiebierbrouwer

Braaimeneer

Kom op, hier kunnen we niets mee.
Je topictitel is verre van ideaal, je overmatige smiley gebruik is totaal overbodig en inhoudelijk kunnen we ook al weinig met je topic.

Je bent al tot 2 maal toe uitdrukkelijk uitleg gekregen over hoe het er hier aan toe gaat op het forum, laat dit een een laatste waarschuwing zijn over dergelijke topics, want nog veel meer moeite en mails gaan we er niet aan besteden.

Tijd voor een nieuwe sig..

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.