Toon posts:

Samsung LE32T51 probleem met pc

Pagina: 1
Acties:
  • 352 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Hey,

Ik heb sinds 2 maanden een samsung LCD tv, nl. de Samsung LE32T51. Het probleem is het weergeven van pc beelden, het ziet er over het algemeen erg goed uit, maar het geeft problemen bij lastige kleuren (of overgangen), zoals blauwe lucht met wolken, rook e.d. , je kan dan gewoon zien dat het scherm het niet goed kan weergeven. Als je films via de pc gaat kijken, en er op gaat letten wordt het erg irri.

Er is zojuist een monteur van samsung geweest, en dit is een probleem wat niet te verhelpen is zei hij. Hij heeft ook een andere tv aangesloten aan de pc, nl de Samsung LE27T51 (geloof ik), en hier zag je het ook, maar in iets mindere mate, dit omdat dat scherm wat kleiner is. Hij zei ook dat je een lcd scherm niet als pc monitor moet zien, maar ik ben toch van mening dat hij alle kleuren juist moet weergeven, of ben ik nu te kritisch :P
En het probleem kwam steeds vaker voor, omdat steeds meer mensen een pc aan hun lcd hangen.

Nu heb ik contact opgenomen met scheer en foppen waar het scherm vandaan komt, en die gaan kijken wat ze kunnen doen, ik denk niet dat ik zo ff een ander scherm uit kan kiezen, maar als dat wel zou kunnen, wil ik graag weten welk merk het beste met de pc overweg kan :)

Ik heb hier wat voorbeeld foto's die bij mij niet goed weergegeven worden, en ben benieuwd hoe jullie schermen het weergeven.

01 overduidelijk
02 overduidelijk
03 midden in de grote wolk
04 lucht bovenin

Nou dat was mijn verhaaltje, ben benieuwd hoe goed andere merken overweg kunnen met de pc.

Gr Wouter

Verwijderd

Als ik kijk naar die plaatjes zie ik niet zo goed wat je bedoelt eigenlijk, ook een samsung hier.

• Bartjuh
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Bartjuh

Hej

Als ik thuis ben zal ik het eens testen. Heb zelf een LE27T51BX :)

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op vrijdag 24 maart 2006 @ 14:50:
Als ik kijk naar die plaatjes zie ik niet zo goed wat je bedoelt eigenlijk, ook een samsung hier.
nou een beetje het effect als je je videokaart op 16 bits zet, op een gewoon crt scherm zie je er niks raars aan.

ps. welke samsung heb je dan?

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 24-03-2006 15:08 . Reden: wat vergeten ]

• Him_
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 19-05-2025
Heeft dat niet te maken met dat de samsung ipv 16M kleuren maar 3M kleuren kan weergeven?

Verwijderd

Topicstarter
Him_ schreef op vrijdag 24 maart 2006 @ 15:12:
Heeft dat niet te maken met dat de samsung ipv 16M kleuren maar 3M kleuren kan weergeven?
is dat zo? dat wist ik niet eens :D , is dat bij alle modellen dan?

• Bartjuh
  • Niet online

Bartjuh

Hej

Ik zit nu met dualview met me laptop achter me LE27T51Bx, en ik probeer echt het probleem te vinden... maar kan eerlijk gezegd weinig vinden...

Ik denk dat je die overgangen bedoeld van een kleur blauw naar een andere kleur blauw als je het uitvergroot. Maar dat heb ik ook op mijn laptop monitor (als zie het daar minder goed, omdat de pixels kleiner zijn), en zijn naar mijn mening gewoon jpeg "artifacts" ofzo.

Verwijderd

Topicstarter
Bartjuh schreef op vrijdag 24 maart 2006 @ 17:34:
Ik zit nu met dualview met me laptop achter me LE27T51Bx, en ik probeer echt het probleem te vinden... maar kan eerlijk gezegd weinig vinden...
nu maar hopen op meer van deze reacties, de monteur beweerde dat de meeste samsung schermen hier last van hebben, maar dit kan ik haast niet geloven. Misschien maar een 2nd opinnion vragen :P

Verwijderd

Topicstarter
misschien ook wel goed om te vermelden, als ik een dvd kijk via de dvd speler (s-video) is het goed, kijk ik de dvd via de pc gaat het niet goed bij bepaalde kleuren. bijvoorbeeld bij sin city goed te zien :P

• Bartjuh
  • Niet online

Bartjuh

Hej

Verwijderd schreef op zaterdag 25 maart 2006 @ 01:20:
misschien ook wel goed om te vermelden, als ik een dvd kijk via de dvd speler (s-video) is het goed, kijk ik de dvd via de pc gaat het niet goed bij bepaalde kleuren. bijvoorbeeld bij sin city goed te zien :P
Hmm, ja ik heb eigenlijk alleen last met de scart aansluiting(en), als via die aansluiting een dvd kijk met me dvd-speler ziet het er echt niet uit met de kleuren, direct te zien :/

Misschien ligt het wel aan de aansluiting? Ik zal de s-video aansluiting eens proberen, en de component aansluiting wil ik ook wel proberen, maar ik heb niet zo'n kabel, of kan je gewone goede interlinks gebruiken (tulp) ?

Heb je hem trouwens aangesloten via dvi of d-sub aan je pc?

Verwijderd

Topicstarter
de pc zit aan de pc ingang van de tv, de dvd speler via s-video.

heb de pc ook geprobeerd via dvi, ziet er niet uit, en de tv ondersteund dit ook niet. Heb ook component gebruikt maar dat is ook niet echt wat.

Verwijderd

Topicstarter
o ja trouwens, een vriend van mij heeft dezelfde tv (tegelijk gehaald, meer korting), en daar heb ik net mijn pc op aangesloten, en daar is het ook heel iets te zien maar wel minder als bij mij. Wel lastig allemaal.

• AzzKickah
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 19-02 15:41

AzzKickah

06-CENSORED

Kun je niet een beetje spelen met de contrast en brightness settings en zo? Misschien dat je het daarme wat gelijk kunt trekken zeg maar..

• Him_
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 19-05-2025
Verwijderd schreef op vrijdag 24 maart 2006 @ 16:30:
[...]

is dat zo? dat wist ik niet eens :D , is dat bij alle modellen dan?
Ik dacht dat ik dat in de handleiding had zien staan (gedownload van Samsung) maar zie dat er (voor de LE26M51) gewoon 16M kleuren op zitten.

Check voor de zekerheid je handleiding, staat ergens achterin het boekje

[ Voor 3% gewijzigd door Him_ op 27-03-2006 17:50 ]

Pagina: 1