Toon posts:

[Javascript] scrollTop doet het maar half in IE

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Heb deze pagina...

De bedoeling is als je in het vak met de plaatsnamen typt dat er een lijst met de plaatsnamen voor die letter tevoorschijnkomt (nu alleen nog maar met de letter 'a')..

Nu is de bedoeling dat als je met de pijltjestoetsen naar beneden gaat dat de boel meescrollt (mbv scrollTop).. In firefox doet dit het wel, maar in IE scrollt hij maar 2x totdat scrollTop de waarde van 38 heeft bereikt en dat scrollt hij niet verder... de teller die de scrollPositie aan moet geven gaat wel goed...

Is het zo dat het scrollTop attribuut door IE slecht ondersteunt wordt? of waar kan dit zo aan liggen??

De bijbehorende code:
code:
1
document.getElementById("popbox").scrollTop = scrollPos;

(zie verder ook de resultaten in de statusbar van de teller voor de daadwerkelijk scrollTop en de berekende scroll-positie (scrollPos)

PS: in firefox doet hij het dus wel goed

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 24-03-2006 13:40 ]

• JKVA
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online

JKVA

Design-by-buzzword fanatic

http://www.google.com/webhp?complete=1&hl=en

Ik neem aan dat je zoiets wilt maken?

Fat Pizza's pizza, they are big and they are cheezy

Verwijderd

Topicstarter
ja zoiets bedoel ik idd, maar ik eerlijk gezegd niet zo veel tijd (en zin) om de code daarvan door te spitten...

heb wel andere voorbeelden bekeken (bijv funda), maar die gebruiken net als ikgebruik van scrollTop..

Mijn vraag is dan ook waarom dit het in FF wel doet en in IE niet....

• KabouterSuper
  • Registratie: September 2005
  • Niet online
www.ns.nl heeft tegenwoordig ook zulk soort functionaliteit. Deze code is te vinden met de zoekterm autocomplete en/of actb en is een vrij gemakkelijk in te richten stukje code. Er blijken wel meerdere varianten beschikbaar te zijn, dus het is aan te raden eentje te kiezen die het goed doet.

When life gives you lemons, start a battery factory

Verwijderd

Topicstarter
klopt.. de NS heeft dit ook.. heb ik ook al naar gekeken, maar deze gebruikt de techniek dmv een select-box..

ook erg leuk, maar zou toch ook wel graag willen weten waar mijn probleem aan ligt.. mede omdat het ook een hobbyproject is en ik zoiets graag zelf een keer gebouwd wil hebben... copy/adjust kan altijd nog een keer ;)

• JKVA
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online

JKVA

Design-by-buzzword fanatic

Ik zou het niet met een scrollbalk maken, maar steeds max 5 berichten ophalen van de server. Gewoon met een SQL LIMIT 5 statement. Als je je tekstveld aanpast of naar beneden scrollt, haal je opnieuw de gegevens op met een OFFSET die je steeds 1 groter of kleiner maakt. In JS hou je een variabele bij met de rij waar je in staat en die highlight je door met behulp van JS DOM de CSS class te veranderen.

Fat Pizza's pizza, they are big and they are cheezy

• KabouterSuper
  • Niet online
De TS wil graag een antwoord op zijn vraag, en geen technische alternatieven....en daar ben ik het eigenlijk wel mee eens..... Ik ben wel benieuwd wat er fout gaat. Helaas lukt het me niet om op zijn link iets zinnigs te zien te krijgen (ook de a doet niets bij mij (W2000, IE6 en FF1.01)). TS, heb je iets aan de code veranderd, zodat het helemaal niet meer werkt? Of heb je je database leeggegooid?

Als je een reproduceerbare situatie hebt, kan ik er wel even induiken tijdens een dood kwartiertje in de trein :*).

Verwijderd

Kijk eens hier naar: http://demo.script.aculo.us/ajax/autocompleter

Ik wilde zelf ook zoiets maken, maar omdat ik de hele tijd op een ander probleem stuitte tijdens het maken heb ik gebruik gemaakt van Scriptacoulous. :)

Verwijderd

Topicstarter
Euhm.. eigenlijk staat er nog steeds een werkende versie op de site (XP, IE6 en FF1.5).. dus als hij bij jou niks doet is er nog meer aan de hand :S

• KabouterSuper
  • Niet online
ik heb een paar dagen geleden nog even gekeken, en toen deed FF niks, en in IE kon ik in elk geval de namen zien, maar niet scrollen. Ik zie nu dat het allemaal aardig lijkt te werken. Is het je gelukt om het probleem op te lossen?

Pagina: 1