Toon posts:

CPU 20 graden warmer na aansluiten USB hub

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb gister een Sweex usb hub aangeschaft.
Deze is powered zie foto:
Afbeeldingslocatie: http://www.oksystems.nl/shop/components/com_phpshop/shop_image/product/23827.jpg

Aangesloten apparaten:
- Thrustmaster stuur
- Logitech stuur
- Act labs shifter

Het thrustmaster stuur werkt niet naar behoren en valt steeds weg.
Toen ik een blik op mijn aerogate waagde zag ik dat mijn cpu opeens 60 graden was i.p.v. 40.
IDLE is deze rond de 38 graden.
Stressed rond de 45 graden.

Dit was naar mijn idee niet normaal.
1 van de weinige keren dat het stuur het bleef doen in de race sim LFS (live for speed) ging het spel erg schokkend en was het minder dan 1 fps.

Is er een mankament in de usb hub, of moet ik een usb hub van een ander merk aanschaffen?

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 24-03-2006 18:23 ]

• jhonniedj
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 14-02 22:04
probeer is zonder, en met power

probeer ook is te testen zonder stuur en met andere usb apparaten en gewoon zonder apparaten of die dan nog steeds zo heet wordt

• klaasopurk
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 10:53
Hoi,

Die hubben zijn niet goed van hun. Ik heb ook last van wegval. Er wordt wel stroom op de hub gezet maar als je computer op 1 of andere manier niet voldoende levert dan wil het toch niet goed.

Ik heb dat ding aan me laptop en als ik me toetsenbord en digicam aansluit dan slaat windows al vast en vallen dingen uit. Met andere hubben geen probleem.

Koop een betere. Maar die kosten ook wat. Ik kan effe 1 2 3 geen merk noemen.

Klaas

• Theo
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 15:32

Theo

moederbord

maar één probleem zovwer ik zie, en dat is sweex.

Niets, maar dan ook echt niets van sweex is pc waardig, het is allemaal, stuk voor stuk, troep van de bovenste plank die echt niet pc waardig is. Voedingen zijn instabiel, raid kaarten werken half, en hubs hubben ook niet zoals ze horen te doen. Gewoon een andere hub proberen van een ander merk.

Nu met WP, PV, EV en PC

• Mishmash
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 13-12-2023
Dit is duidelijk een sweex kwaal, een paar keer met een goede moker erop slaan lost het probleem zo op :Y)

• wols
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 11-10-2024
Wat voor moederbord / chipset heb je?

Ik heb hetzelfde probleem met via K8T800Pro chipset, maar dan niet zo extreem (slecht 5 tot 10 graden). Mijn broer heeft de non pro en zit eveneens met dit probleem. Bij mij doet zich dit enkel voor wanneer de USB apparaten NIET over een eigen voeding beschikken, zoals een externe cardreader, wireless stick of USB datastick. Met mijn USB muis maakt dat dan weer verschil, alsook niet voor een digitale camera of printer.

Wat hiervoor de reden is weet ik zelf niet maar ik vermoed dat dit kan komen omdat dit eigen is aan USB apparaten. Deze strekken stroom van de USB poort. Mogelijk zorgt dit voor een interferentie met ...(geen idee). In tegenstelling tot Firewire is USB ook meer belastend voor de CPU. Anderzijds heeft VIA in het verleden al wat fouten in z'n chipset gehad. Zo hebben ze een 2de revisie van K8T800Pro uitgebracht omdat die niet AMD X2 compatibel was (een kleine bug in de northbridge). Ik dacht dat ze nog wel een paar kleinigheden hier en daar hebben moeten aanpassen.

Kijk eens naar de temperaturen in je bios, en indien mogelijk dit ook met een thermometer proberen uit te lezen. In mijn geval lukt dit niet, maar werd de koelblok zeker niet warmer.
Pagina: 1