Is er een mogelijk om alle regels die aan deze voorwaarden voldoen <a href=index.php?*jpg> te zoeken (waarbij * een wildcard moet voorstellen) en alle regels in 1 keer te kopieëren. In notepad en in Word kan ik wel zoeken, maar kan ik alleen per regel kopieëren?
In een HTML bestand 
Je kan in batch / dosprompt wel het volgende doen (Start->Uitvoeren->cmd.exe):
En daarna:
Misschien als je wat meer / duidelijkere informatie geeft kunnen we je beter helpen
In lijst_final.txt staan dan alle regels die voldoen aan:
• <a href=index.php?
• .jpg
Je kan in batch / dosprompt wel het volgende doen (Start->Uitvoeren->cmd.exe):
code:
1
| type bestand.html | find "<a href=index.php?" > lijst.txt |
En daarna:
code:
1
| type lijst.txt | find ".jpg" > lijst_final.txt |
Misschien als je wat meer / duidelijkere informatie geeft kunnen we je beter helpen
In lijst_final.txt staan dan alle regels die voldoen aan:
• <a href=index.php?
• .jpg
[ Voor 32% gewijzigd door MaNDaRK op 24-03-2006 15:30 ]
ja is inderdaad een html bestand...de code staat echter ook niet netjes onder elkaar. Ik wil een search doen op pattern en stukken code die hieraan voldoen in 1 keer kunnen selecteren en kopieeren. Ik zou met een site inspector proggie alle hyperlinks van een html bestand naar boven kunnen toveren, maar ik ben niet zo van de klik-klik-zie-hier-het-resultaat-programma's. Bovendien staan in dit html bestand ook hyperlinks naar .gif, .bmp, .mp3, .wav bestanden. Ik wil dit het liefst via CLI inderdaad kunnen doen, simpel, snel en doeltreffend (of anders notepad/notepad++ idee). Heb al geprobeerd met de methode hierboven beschreven, maar op de een of andere manier pakt ie hem niet
Kortom ik wil zoeken op pattern <a href=index.php?*jpg>, waarbij * een wildcard moet voorstellen en moet de onderstaande stukken codes kunnen selecteren/kopieeren/tonen
<a href=index.php?q=m&m=%2F2005_1%2Ejpg>
<a href=index.php?q=m&m=%2F2005_2%2Ejpg>
<a href=index.php?q=m&m=%2F2005_3%2Ejpg>
.
.
.
<a href=index.php?q=m&m=%2F2005_59%2Ejpg>
Kortom ik wil zoeken op pattern <a href=index.php?*jpg>, waarbij * een wildcard moet voorstellen en moet de onderstaande stukken codes kunnen selecteren/kopieeren/tonen
<a href=index.php?q=m&m=%2F2005_1%2Ejpg>
<a href=index.php?q=m&m=%2F2005_2%2Ejpg>
<a href=index.php?q=m&m=%2F2005_3%2Ejpg>
.
.
.
<a href=index.php?q=m&m=%2F2005_59%2Ejpg>
Misschien is het dan handiger dat je eerst alle regels netjes onder elkaar zet, en dan mijn code er over heen gooit?
Moet je dit 1 malig doen? Of meerdere malen?
Moet je dit 1 malig doen? Of meerdere malen?