ongezien DVD speler kopen?

Pagina: 1
Acties:

• Wijnands
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 22-02 21:35
Vorig weekend was ik toevallig bij een Scheer en Foppen filiaal waar ik een Cyberhome 462 zag staan. Dingetje zou naast DVD's ook DivX moeten afspelen. Nou vertoont mijn oude Proline 2100 serieus kuren dus ik had wel belangstelling voor die speler. Alleen, ik wilde even een indruk krijgen van de beeldkwaliteit van de speler.

Mijn ervaring met spelers in het sub-100 euro gebied is dat de chipset nogal wat uitmaakt. M'n proline komt uit de Apex fabrieken en heeft een Mediatek MT-1369 chip die een behoorlijk knap beeld neerzet. Daarnaast heb ik ook nog een Mustek V56 kloon met een CirrusLogic chip die een veel slechter beeld produceert.

Ik vroeg dus de verkoper om 'm even aan te sluiten. TV's met tulp aansluitingen genoeg in de zaak. Daar had men zwaar problemen mee.
Toen stelde ik voor om 'm dan even thuis te proberen en m'n geld terug te krijgen als het me echt niet beviel. Filiaalchef ontplofte bijna toen ik dat voorstelde. Ik zou dan een defect apparaat van thuis kunnen omruilen. Viel me al met al zwaar tegen van een zaak waar ik al jaren m'n witgoed koop.

Maar goed, wat is jullie ervaring met dit soort zaken? Is het zo vreemd dat ik wil weten of een DVD speler het goed doet voordat ik 'm koop? Weet iemand of andere grote electronica ketens minder moeilijk doen?

+++Divide By Cucumber Error. Please Reinstall Universe And Reboot +++

• dog4life
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
Het lijkt mij toch redelijk normaal? Vooral omdat het iets is waarbij beeldkwaliteit toch niet echt ondergeschikt is!

• Outerspace
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 14:36

Outerspace

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

AFX Ghey Edition by HlpDsK

Hmm, normaal reageert men al niet zo :X
Ik zou eerst verder kijken bij een ander filiaal/winkel. Dit is namelijk erg ongepast.
Bij ons doen ze het zonder al te veel problemen. Kijk maar eens bij de MediaMarkt, daar mag je bijna alles uittesten ;)

Zoekt nieuwe collega's (jr/sr engineers, servicedeskmedewerkers of managers in de Randstad)

Verwijderd

Bij Modern Electronics is het ook normaal dat je je eigen dvd-tjes even mag testen.

• artacis
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 08-02 08:26
JeE zou van een 'kleinere' keten in deze tijd toch een betere service verwachten... maargoed ik zou zeggen probeer de expert: daar heb ik altijd zeer goede ervaringen gehad. Desalniettemin zal dat ook wel weer per filiaal verschillen.

• Cyphax
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 13:22

Cyphax

Moderator LNX
Nou dan zou ik inderdaad eens ergens anders naar binnen stappen, waar ze niet zo moeilijk doen. Ik zou dit gewoon niet pikken en dus echt niet blind zo'n ding aanschaffen omdat ze te beroerd zijn even te demonstreren. Volgens mij is het ook heel normaal dat je ongeveer wil weten wat je aanschaft. :)

Saved by the buoyancy of citrus

• Wijnands
Hm, dus zo gek is het ook weer niet? Toen ik destijds die proline kocht had ik ook een paar schijfjes meegenomen.

Bedankt mensen!

• The_Sukkel
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 10-10-2025

The_Sukkel

Proud to be a Nerd!

Laat ik toevallig zo'n 462 thuis hebben staan... prachtig ding.
Speelt XviD's en ondertitels (srt's) ook perfect af.
Er mogen ook meerdere srt's (in verschillende talen) zijn, waar je dan gewoon uit mag kiezen.
Dit schijnt niet bij alle "Divx"-spelers vanzelfsprekend te zijn...

Let er overigens op dat je niet de 452 meekrijgt, want die kan in tegenstelling tot de 462 dus géén ondertitels aan...

Maar ja...dan heb je 'm nog steeds niet werkend gezien...

Ooit was dit heel stoer: PIII-800, 512 MB, Asus V7100/T(geforce2MX 32 MB), IBM DTLA 30 GB 7200 rpm, Maxtor Diamondmax 40 GB 5400 rpm, Plextor 121032, Terratec Xfire 1024, AOpen DVD 1040 Slot-in, Asus CUV4X, iiYama Vision Master Pro 450

Verwijderd

Klinkt misschien gek, maar ik heb bij de Mediamarkt wel goede ervaringen. Zijn meestal erg bereidwillig om je te helpen een keus te maken door allerlei apparaten uit te proberen. Heb zelfs eens een sub in me auto op de versterker mogen aansluiten om te horen hoe het effect in m'n auto was, waar de verkoper bij stond! Dat noem ik nou service _/-\o_

• Wijnands
The_Sukkel schreef op vrijdag 24 maart 2006 @ 12:37:
Laat ik toevallig zo'n 462 thuis hebben staan... prachtig ding.
Speelt XviD's en ondertitels (srt's) ook perfect af.
Er mogen ook meerdere srt's (in verschillende talen) zijn, waar je dan gewoon uit mag kiezen.
Dit schijnt niet bij alle "Divx"-spelers vanzelfsprekend te zijn...

Let er overigens op dat je niet de 452 meekrijgt, want die kan in tegenstelling tot de 462 dus géén ondertitels aan...

Maar ja...dan heb je 'm nog steeds niet werkend gezien...
Nee, subtitles geloof ik wel. De kids kunnen toch niet lezen en ik kijk alleen nederlands of engels beeldmateriaal. Wil gewoon ff kijken hoe die is en wat divx en m'n band of brothers SVCD met de drop boven normandie er op zien (speler die dat netjes doet heeft met andere SVCD geen moeite)

Verwijderd

Ik werk zelf bij een expert en daar doen we nooit moeilijk over zulke dingen.
Gewoon ff proberen in de winkel of thuis no problem.

• Janoz
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 22-02 00:22

Janoz

Moderator Devschuur®

!litemod

Als je niet eens even mag kijken wat de beeld kwaliteit is, wat is dan nog het nut van die winkel? Als je enkel op zijn praatje en de reviews af zou moeten gaan dan heeft de winkel dus geen enkele meerwaarde meer tov het online bestellen.

Ken Thompson's famous line from V6 UNIX is equaly applicable to this post:
'You are not expected to understand this'

Verwijderd

ik neem aan dat die dingen wel ergens voorzien zijn van een serienummer.... laat ze dat noteren, lijkt me genoeg bewijs dat je niet een oud/kapot apparaat terugbrengt.

• The_Sukkel
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 10-10-2025

The_Sukkel

Proud to be a Nerd!

Uit dit artikel begrijp ik dat het een Zoran Vaddis 7 chip betreft (en volgens mij staat deze chip als heel goed bekend)
http://www.movie-player.d...News&file=article&sid=159

Hier natuurlijk een link naar Cyberhome: (manuals/firmwares etc.)
http://www.cyberhome.de/en/Article8.html

Ik heb begrepen dat de volgende zaken niet bij elke DivX-speler vanzelfsprekend zijn bij het afspelen van DivX of XviD:
- ondersteuning ondertitels
- ondersteuning B-Frames, GMC, QPel
- inzoomen
- snel doorspoelen (tot 32x)
- goto (uur:minuut:seconde)
- progressive scan (voor als je een TV hebt die dat aankan)

Voor de goede orde: de 462 ondersteunt dit allemaal wel...
Cyberhome heeft verder een goede website met manuals/FAQ's/firmware-updates etc...

Maar ja... raar dat die winkel zo onwillig is...
Bij de MediaMarkt (waar ik hem heb gehaald), mag je binnen 14 dagen je geld terug krijgen... ongeacht de reden... Daarom durfde ik het aan om het daar "ongezien" mee te nemen. Nou ja...ongezien... ik had me wel een beetje voorbereid op internet...

[ Voor 14% gewijzigd door The_Sukkel op 24-03-2006 13:13 ]

Ooit was dit heel stoer: PIII-800, 512 MB, Asus V7100/T(geforce2MX 32 MB), IBM DTLA 30 GB 7200 rpm, Maxtor Diamondmax 40 GB 5400 rpm, Plextor 121032, Terratec Xfire 1024, AOpen DVD 1040 Slot-in, Asus CUV4X, iiYama Vision Master Pro 450

• Dr. Strangelove
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 17:40
Ik vroeg dus de verkoper om 'm even aan te sluiten. TV's met tulp aansluitingen genoeg in de zaak
Net alsof je de beeldkwaliteit kan beoordelen over een composite signaaltje... verder knap waardeloze service van een winkel die het juist van de service moet hebben; voor el cheapo stuff ga je het web op of naar de MM.

[ Voor 29% gewijzigd door Dr. Strangelove op 24-03-2006 13:21 ]

These are my principles. If you don't like them, I have others.

Pagina: 1