[asp.net] HyperLinkField geeft geen href

Pagina: 1
Acties:

• _Thanatos_
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 23-12-2025

_Thanatos_

Ja, en kaal

Topicstarter
Ik heb een DataGrid control met daarin een HyperLinkField om een e-mail adres weer te geven. De velden haalt ie uiteraard uit een datasource:
ASP.NET:
1
2
3
4
5
6
7
8
<asp:HyperLinkField
   DataNavigateUrlFields="contactEmail"
   DataNavigateUrlFormatString="mailto:{0}"
   DataTextField="contactEmail"
   HeaderText="E-mail"
   SortExpression="contactEmail"
   DataTextFormatString="{0}"
/>
Pretty straight-forward lijkt me, maar in de resulterende HTML komt er geen href-attribuut in de <a> terug:
HTML:
1
<a>mail@example.com</a>
Volgens mij ligt het aan DataNavigateUrlFormatString, want als ik die verander in "{0}", dan werkt het wel (maar dan kloppen de hrefs natuurlijk niet). Sterker nog, als ik er "mailto{0}" (zonder dubbelepunt dus) van maak, werkt het ook, maar ook dat zijn niet de juiste hrefs.

Het lijkt dus wel alsof er in een format string geen dubbelepunt mag staan... Ook "\:", "\\:" en "::" geven alledrie geen href-attribuut. Escapen zie ik dus ook niet zitten.

Maar dat lijkt me toch wel heeel sterk, dat er geen dubbelepunt in mag :?

[ Voor 19% gewijzigd door _Thanatos_ op 24-03-2006 12:05 ]

日本!🎌

• _Thanatos_

_Thanatos_

Ja, en kaal

Topicstarter
Oh bah, weer zo'n achterlijke security-measure van Microsoft... Nu zijn linkjes opeens schadelijk :?
Goed gedaan jongens, een HyperLinkField waarmee je geen externe linkjes kunt uitoepen 8)7

Maar, helaas staan er in jouw links geen degelijke oplossingen. Ja, een TemplateField, maar die gebruikt Eval(), dus niet netjes en ook zeker niet sneller.

[ Voor 21% gewijzigd door _Thanatos_ op 24-03-2006 12:23 ]

日本!🎌

• gorgi_19
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 18:52

gorgi_19

Kruimeltjes zijn weer op :9

_Thanatos_ schreef op vrijdag 24 maart 2006 @ 12:22:
Oh bah, weer zo'n achterlijke security-measure van Microsoft... Nu zijn linkjes opeens schadelijk :?
Goed gedaan jongens, een HyperLinkField waarmee je geen externe linkjes kunt uitoepen 8)7

Maar, helaas staan er in jouw links geen degelijke oplossingen. Ja, een TemplateField, maar die gebruikt Eval(), dus niet netjes en ook zeker niet sneller.
Een boundcolumn intern ook. Sterker nog, iedere column die een DataTextField / DataValueField property heeft.

[ Voor 9% gewijzigd door gorgi_19 op 24-03-2006 12:43 ]

Digitaal onderwijsmateriaal, leermateriaal voor hbo

• _Thanatos_

_Thanatos_

Ja, en kaal

Topicstarter
Nouja helaas dan... we zullen zien hoe het loopt. Anders zal ik me tot een andere oplossing moeten wijden. Maar tot die tijd, bedankt voor het meedenken :)

日本!🎌

Pagina: 1