Hoi tweakers,
Zit met het volgende probleem:
Ik wil een record toevoegen aan de tabel Medewerkers echter deze is gelinked aan o.a de tabel Afdelingssamenstelling ( genormaliseerd database model ) via een one to many relatie.
In de tabel Medewerker staat namelijk het veld Afd_id (many ) die gelinked is met Afd_id uit afdelingssamenstelling ( primary key , one)
ik heb het volgende stukje code gemaakt:
Echter dit levert de volgende foutmelding op:
Microsoft OLE DB Provider for ODBC Drivers (0x80040E14)
[Microsoft][ODBC Microsoft Access Driver] You cannot add or change a record because a related record is required in table 'Afdelingssamenstelling'.
/ORG/HRM/Medewerkertoevoeg.asp, line 20
Ik word hier helemaal gek , de afd_id die ingevoegd word aan medewerker.Afd_id bestaat gewoon in Afdelingssamenstelling.Afd_id dus ik zie het probleem niet.
Hoe kan ik dit oplossen?
Zit met het volgende probleem:
Ik wil een record toevoegen aan de tabel Medewerkers echter deze is gelinked aan o.a de tabel Afdelingssamenstelling ( genormaliseerd database model ) via een one to many relatie.
In de tabel Medewerker staat namelijk het veld Afd_id (many ) die gelinked is met Afd_id uit afdelingssamenstelling ( primary key , one)
ik heb het volgende stukje code gemaakt:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
| <%@ Language=VBScript %>
<% Option Explicit
Dim strSQL,geboortesamenvoeging,indienstsamenvoeging
Dim objConn
Set objConn = Server.Createobject ("ADODB.Connection")
objConn.ConnectionString ="DSN=Organisatie"
objConn.Open
%>
<!--#include virtual="/adovbs.inc"-->
<%
geboortesamenvoeging = Request.Form("Med_gebdat1") & Request.Form("Med_gebdat2") & Request.Form("Med_gebdat3")
indienstsamenvoeging = Request.Form("Med_indienst1") & Request.Form("Med_indienst2") & Request.Form("Med_indienst3")
StrSQL = "Insert Into Medewerker(Med_nr,afd_id) VALUES ('" & Request.Form("med_nr") & "','" & Request.Form("afd_id") & "');"
objConn.Execute strSQL
Response.Write Request.Form("comments")
OBJCONN.Close
Set OBJConn = Nothing
%>
<html>
<head>
<link rel="stylesheet" type="text/css" href="http://localhost/ORG/org.css">
<title>Medewerker toevoegen</title>
</head>
<Body>
Thank you for registering.
</BODY>
</HTML> |
Echter dit levert de volgende foutmelding op:
Microsoft OLE DB Provider for ODBC Drivers (0x80040E14)
[Microsoft][ODBC Microsoft Access Driver] You cannot add or change a record because a related record is required in table 'Afdelingssamenstelling'.
/ORG/HRM/Medewerkertoevoeg.asp, line 20
Ik word hier helemaal gek , de afd_id die ingevoegd word aan medewerker.Afd_id bestaat gewoon in Afdelingssamenstelling.Afd_id dus ik zie het probleem niet.
Hoe kan ik dit oplossen?
[ Voor 23% gewijzigd door Verwijderd op 24-03-2006 12:07 ]