Toon posts:

d50 of 815

Pagina: 1
Acties:
  • 32 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
bonsjoer allemaal! ik ga het nog een keer proberen, heb inmiddels wat verder gekeken zoals gevraagd, en ik kwam uit bij de D50. ook nog eens is die in de aanbieding, met een 15-88 lens én en 70-300 extra voor ongeveer 600 euro. lijkt mij een mooie deal. maar toen maakte ik kennis met de samsung pro 815, weliswaar geen losse lens maar wel een mooi apparaat met een 28-420 lens en een (mijns inziens) uitstekende kwaliteit foto's, met extra belichting en 15 x optische zoom en zo. en een jetser van een beeldscherm! en ook nog een 2 MP meer. dus nu zit ik in een dubio.. die vaste lens vind ik wat jammer.. kan iemand mij voor een van de twee overtuigen? mijn hart gaat uit naar de D50, maar wat is verstandig? hoor t graag.. grtz dennis!

• DarkSide
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 31-01 15:17

DarkSide

theres no place like ::1

Zoals ik in je vorige posts lees wil je van alles wat. Foto;s van ver (goede telelens) Fotos van dichtbij (macro of weide lens) etc. En je wilt professioneler werken. Dit is eigenlijk allemaal wat vaag als ik het eerlijk mag zeggen. De mooiste (en ook duurste) oplossing is een body kopen met losse lenzen. Zo kun je zelf je benodigde lenzen bepalen. Dit is gewoon verreweg het meest flexibel.
Aan de andere kant is een camere als de samsung weer fijn omdat je gewoon altijd alles bij de hand hebt en niet van lenzen hoeft te wisselen. Wat jij persoonlijk fijn vindt kan ik niet zeggen. Als je echt wat met fotografie wilt gaan doen kan je misschien beter investeren in een losse body. De lenzen die je aanschaft kun je nl ook gebruiken op je volgende body. Als het meer hobby matig is is het misschien weer verstandig om een camera als de samsung te kopen.
Ga voor je zelf na of je met lenzen, flitser, filters etc rond wil 'sjouwen' of dat je gewoon alles in 1 apparaat wilt hebben.
Tevens kijk niet naar MP's de kwaliteit van de sensor en lenzen op een DSLR zijn vaak zoveel beter dat je die 2MP echt niet mist.

There are 10 kinds of people in this world..... Those who know binary. And those who don't.

Verwijderd

de d50 is in mijn ogen betere keuze

• bonzz.netninja
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 19:44

bonzz.netninja

Niente baffi

Verwijderd schreef op vrijdag 24 maart 2006 @ 11:53:
de d50 is in mijn ogen betere keuze
waaaaarooooom dan.......

vuistdiep in het post-pc tijdperk van Steve  | Joepie joepie. Dat ging echt toppie! | https://www.wegmetbigtech.nl

Verwijderd

Omdat iedereen op GoT vindt dat een dSLR een betere keuze is. Feit blijft dat je met een dSLR aardig moet investeren om een gelijkwaardige lenskwaliteit te krijgen als bij de Samsung. Daarnaast heb je bij een camera als de Samsung geen last van stof in de camera (door wisselen van objectieven), kun je fotograferen vanaf je schermpje, kun je filmpjes maken en heb je altijd het juiste objectief op de camera zitten (troost je, mocht je meer groothoek of tele willen, dan kun je er altijd nog converters voor zetten). Een dSLR is een betere keuze als je een hogere snelheid zoekt (vaak een vorm van sportfotografie) of veel fotografeert in omstandigheden met weinig licht.

Overigens fotografeer ik zelf met de Eos20D en zowel mijn zusje als een oom met de Samsung (beide op mijn aanraden).

Verwijderd

Topicstarter
ik begrijp dat het allemaal een beetje vaag blijft wat ik vraag / vertel, dit komt omdat ik er nog niet zoveel verstand van heb.. daarom vraag ik jullie ook om advies!! ieder beetje info helpt mij dus een stuk verder. ik begin nu echt te twijfelen of ik niet de samsung moet gaan aanschaffen, volgens mij kom ik daar heel ver mee.. mede omdat ik voornamelijk buiten fotografeer, en de kans op vuiltjes een stuk groter is.. nog n vraagje: zijn de voordelen van de D50 ten opzichte van de samsung, buiten dat er losse lenzen op kunnen natuurlijk, niet alleen merkbaar als je echt professioneel bezig gaat? ga ik (als de "leek" die ik nog steeds ben ) die verschillen wel merken / gebruiken? tuurlijk wil je het beste als je zoveel geld uit gaat geven, want het blijft natuurlijk een flinke aanschaf. maar is de samsung niet gewoon het beste voor mij? volgens mij liggen de mogelijkheden redelijk dicht bij elkaar in de buurt.. toch?

grtz dennis!

• tuk217
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 16-12-2025
wat ik me afvraag is waar je die aanbieding hebt gevonden voor 600 euro.

Verwijderd

Topicstarter
nou, sorry, dat was een beetje misleidend.. is morgen en overmorgen bij prijzencircus van v&d in de aanbieding, met 2 lenzen, voor € 699.00 maar ik heb nog een personeelspasje via via, met nog eens iets van 15 % korting dus dat is niet helemaal eerlijk.. excuses hiervoor..

Verwijderd

Je koopt een dSLR omdat het je hobby is, omdat je de best mogelijke objectieven op je camera wilt hebben (let op: optioneel en erg duur), omdat je vaak op hoge ISO waarden fotografeert (binnen met weinig licht) of omdat je sportfotografie doet en dus de snelheid van een dSLR nodig hebt. Qua functies kan een prosumer camera vaak meer (live view, filmpjes, macro), op het wisselen van objectieven na!.

Verwijderd

Topicstarter
dan denk ik dat mijn besluit vast staat.. dan zal het de 815 worden.. ben net nog even wezen kijken in de winkel, en het blijft een prachtding.. ook was er nog een vergelijkbare sony, mooiere 'looks' maar minder bereik, qua zoom en qua licht.. nu nog de laagste prijs zien te vinden.. enneh, thnx iedereen, _/-\o_ ik ga uiteraard mijn bevindingen posten!! en mijn uiteindelijke keuze natuurlijk..

• Remy
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 27-12-2025

Remy

I usually get 100% accuracy

<h1>Ik zie graag jouw inzet en moeite tegemoet!</h1>

Postte ik in je vorige topic. Driemaal is scheepsrecht zou je denken, maar nu laat je -weer- niet zien dat je er zelf wat voor over hebt in je topicstart.

Jammer maar helaas, ook deze gaat dicht. FGA is geen adviesbureau, daar heb je sites als www.dpreview.com (de comparepage en de reviews) en ook www.kieskeurig.nl (specs vergelijken) voor: uiteindelijk moet je zelf de keuze maken: succes.

LinkedIn
Instagram

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.