DD Diskettes nog in omloop?

Pagina: 1
Acties:
  • 361 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• degroot
  • Registratie: December 2003
  • Niet online
Wij zitten met een klein probleempje

Omdat wij een kantoor in roemenie hebben , gaan de borduren die wij hier ontwikkelt hebben naar roemenie.
Maar omdat er het een en ander mis is met de server daar...kunnen wij ze niet mailen.

Nu willen we ze per post op gaan sturen , maar hun borduur machine accepteerd alleen maar DD(dus niet HD) diskettes van 3,5" formaat(geen 5.25!!!).
Ik heb heel het internet al af lopen struinen op DD diskettes....maar deze zijn volgens mij zo goed als uit de roulatie!!!

Op volgende sites kon ik er niks(en er is uiteraard ook gegoogled)

www.misco.nl(heeft wel de 5,25 inch versie...maar ik moet de 3,5 inch versie hebben)
www.alternate.nl
www.mycom.nl
www.megasellers.nl

Allemaal zonder resultaat
Weten jullie misschien een adres waar deze type diskettes(ik weet het...ze zijn vooroorlogs...)nog te verkrijgen zijn?

Bij Voorbaat Dank

www.degroot-it.nl

• andreict
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 12-12-2025
kan er geen cd/dvd/usb stick in?

Verwijderd

een diskettedrive mee opsturen met gewone 3.5 disketjes?
hebben zij direct een "ferme" upgrade en het kost je waarschijnlijk stukkken minder dan die specifieke diskettes zoeken...

• DrivinUCrazy
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 08:41

DrivinUCrazy

Vechte, valle en opstoan

Misschien een andere oplossing: stuur een gewoon diskettestation mee? Of denk ik nu te simpel?

't Is een kwestie van geduld, rustig wachten op de dag, dat heel Holland Limburgs lult.

Verwijderd

andreict schreef op vrijdag 24 maart 2006 @ 11:38:
kan er geen cd/dvd/usb stick in?
of stuur gewoon een floppy met floppy drive mee 8)

maar beter gewoon op cd/usb stick en als ze geen cd hebben stuur je die ook mee.

• job
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 21-02 23:14

job

Een HD formateren als een DD is geen oplossing?
Kan je namelijk vrij eenvoudig in dos doen :)

[ Voor 34% gewijzigd door job op 24-03-2006 11:40 ]

Verwijderd

het gaatje zonder schuifje afplakken en formateren als dd?
Vroeger het omgekeerde gedaan (DD's omgetoverd in HD's door zelf het gaatje te maken)

• degroot
  • Niet online
Een HD diskettestation meeleveren gaat niet helaas
De diskdrive zit ingebouwd in een borduurmachine , en vervangen gaat helaas niet....dat is dus geen oplossing.......

www.degroot-it.nl

• EXX
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 28-02 21:50

EXX

EXtended eXchange

Een HD diskette als DD formatteren zou kunnen werken. Alleen kan de 720KB DD drive daar waarschijnlijk geen data op schrijven, maar als dat geen probleem is, is het het proberen waard. Een kwestie van testen dus.

Overigens heb ik volgens mij nog enkele (gebruikte) exemplaren rondslingeren. Bij deze diskettes ontbreekt de tweede uitsparing, dus ik ga ervan uit dat het 720KB DD diskettes zijn.

[ Voor 12% gewijzigd door EXX op 24-03-2006 11:56 ]

For it is the doom of men that they forget...           Huidige en vroegere hardware specs         The Z80 is still alive!

• mkleinman
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 11:50

mkleinman

8kWp, WPB, ELGA 6

Simpelweg een stukje plakband over het gaatje plakken ( niet over de schrijfbeveiliging :P ) en de disc wordt gezien als DD.

* mkleinman herinnert zich de tijd dat hij gaatjes in DD floppies boorde om er HD floppies van te maken :P.

Duurzame nerd. Veel comfort en weinig verbruiken. Zuinig aan doen voor de toekomst.

• Janoz
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 09:59

Janoz

Moderator Devschuur®

!litemod

Het verschil tussen een DD en een HD is dat bij een HD er een gaatje in zit. Dit gaatje is vergelijkbaar met het write only schuivje, maar zit aan de andere kant. Als je hier een plakbandje over plakt kun je hem als DD gebruiken.

Vroeger deden we het trouwens altijd de andere kant op. Gaatje boren en je kon ineens 2x zoveel op je schijfje zetten..

Ken Thompson's famous line from V6 UNIX is equaly applicable to this post:
'You are not expected to understand this'

• Syzzer
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 11-02 23:37

Syzzer

Prutser

Ik neem aan dat ze daar zelf wél DD floppy's hebben liggen dan? Stuur ze gewoon een cdtje/HD floppy met de bestanden, mogen ze het zelf naar de floppy's kopiëren. Zouden ze tenslotte ook hebben moeten doen als je het mailde. Dan weet je in ieder geval zeker dat zij de bestanden kunnen openen en zelf op een zeker weten werkend floppy kunnen mikken :)

• degroot
  • Niet online
De trucjes met de plakbandjes gaat helaas niet werken op het borduur machine !!

Het liefst zouden we gewoon een doosje DD willen bestellen...
Het kan altijd nog van pas komen , en aangezien ze hier dat trucje ook niet kunnen van plakbandje pakken (deze mensen kunnen net de pc aanzetten) is het altijd makkelijk om gewoon standaard DD diskettes bij de hand te hebben

www.degroot-it.nl

• SMSfreakie
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online
degroot schreef op vrijdag 24 maart 2006 @ 12:04:

Het kan altijd nog van pas komen , en aangezien ze hier dat trucje ook niet kunnen van plakbandje pakken (deze mensen kunnen net de pc aanzetten) is het altijd makkelijk om gewoon standaard DD diskettes bij de hand te hebben
plakbandje plakken, en op een windows machine eerst formateren ? en dan opsturen?

404 Signature not found

• joosd
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 05-02 09:06
mkleinman64 schreef op vrijdag 24 maart 2006 @ 11:44:
Simpelweg een stukje plakband over het gaatje plakken ( niet over de schrijfbeveiliging :P ) en de disc wordt gezien als DD.

* joosd herinnert zich de tijd dat hij gaatjes in DD floppies boorde om er HD floppies van te maken :P.
beide helemaal waar ook voor de ouderwetse 5,25 floppen met een gaten knipper

/edit dan maak jij toch even een compleet doosje voor ze, aangezien je tweakers ook gevonden krijgt!

[ Voor 13% gewijzigd door joosd op 24-03-2006 12:12 ]

• Maasluip
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 13:03

Maasluip

Frontpage Admin

Kabbelend watertje

degroot schreef op vrijdag 24 maart 2006 @ 12:04:

Waarom gaat dat niet lukken? Welke kleuter is te dom om een plakbandje te plakken? Ze hoeven het nog niet eens zelf te plakken: geef de HD floppys aan iemand die er wel verstand van heeft, laat die het stuk plakband plakken en de floppy formatteren.

BTW: eerste link op Google bij zoeken op "DD floppy". Imation maakt ze dus nog gewoon. Ik neem aan dat je dat bij elke zichzelf respecterende groothandel kan bestellen (als je het niet online in de USA wil bestellen).

Signatures zijn voor boomers.

• degroot
  • Niet online
Maasluip schreef op vrijdag 24 maart 2006 @ 12:14:
[...]

Waarom gaat dat niet lukken? Welke kleuter is te dom om een plakbandje te plakken? Ze hoeven het nog niet eens zelf te plakken: geef de HD floppys aan iemand die er wel verstand van heeft, laat die het stuk plakband plakken en de floppy formatteren.
Vanuit windows , als ik er een plakbandje op plak...kan ik hem niet formaterne.
Krijg gewoon weg een error dat ik de diskette nie kan formateren....
Verwijder ik het plakbandje.....dan kan ik de diskette wel gewoon formateren.

Maar het gaat om het principe...Ik kan wel allemala met plakbandjes gaan lopen prullen/knutselen...Maar ze hebben gewoon liever een doosje met diskettes

Alternate , Misco , Mycom , Megasellers , Office Centre zijn toch geen kleine namen...dus aardig zelf respecterende groothandels....maar daar zijn ze gewoonweg niet te krijgen

www.degroot-it.nl

• Maasluip

Maasluip

Frontpage Admin

Kabbelend watertje

Heb je ze gebeld of heb je alleen op de website gekeken? En anders bestel je ze in het buitenland? Ik zie dat Sony ze ook nog maakt.

• Cyphax
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 12:12

Cyphax

Moderator LNX
degroot schreef op vrijdag 24 maart 2006 @ 12:19:
[...]

Krijg gewoon weg een error dat ik de diskette nie kan formateren....
Verwijder ik het plakbandje.....dan kan ik de diskette wel gewoon formateren.

Maar het gaat om het principe...Ik kan wel allemala met plakbandjes gaan lopen prullen/knutselen...Maar ze hebben gewoon liever een doosje met diskettes

Alternate , Misco , Mycom , Megasellers , Office Centre zijn toch geen kleine namen...dus aardig zelf respecterende groothandels....maar daar zijn ze gewoonweg niet te krijgen
Je kunt wel heel leuk aan principes vast blijven houden maar daar kom je niet erg ver mee als je die dingen niet meer kunt kopen. Toevallig kwam ik op markplaats iets tegen gister:
http://www.marktplaats.nl...mKAyWA%253D%253D%26df%3D1
Als nieuw niet kan, dan maar zo. Overigens zou ik uit principe zeggen: fuck die lui in Roemenie, ze krijgen gewoon afgeplakte HD diskettes als het niet anders kan, mijn keyboard lust ook alleen DD (granted, die kan ze zelf formatteren) en dat werkt prima. Moet het werken of niet?

Zoals ik je startpost lees is trouwens de borduurmachine ook de server? ;)

Saved by the buoyancy of citrus

• royjn
  • Laatst online: 11:53
na 1 zoek opdracht

tweede hit

http://koopjes.marktplaat...e/commodore/23458393.html

spuit 12

[ Voor 6% gewijzigd door royjn op 24-03-2006 12:26 ]

Verwijderd

Hier nog wat info over het downgraden van een HD: http://en.wikipedia.org/wiki/Floppy_disk (zoek op downgrade),

Ik heb nog zo'n 1000 tot 2000 van die dingen liggen kan er alleen niet bij :( (200km karren),

• Nitroglycerine
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 02:35

Nitroglycerine

Autisme: belemmering en kracht

Je pakt google er effe bij: Deze zoekopdracht
en dan vind je bijvoorbeeld op de 2e plek deze kantoorgroothandel.

Met andere woorden: als je in google was geklommen, dan was je er zelf ook al achter gekomen.

Ze worden dus nog steeds aangeboden!
DS-DD (of DSDD) diskettes moet je hebben.

[ Voor 12% gewijzigd door Nitroglycerine op 24-03-2006 12:31 ]

Hier kon uw advertentie staan

• dreamscape
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 27-02 14:03
Maar: normaal gaan ze via e-mail, of niet?

Dan zetten zij ze normaal toch vanaf de mail op een DD diskette. Dat kan nu natuurlijk ook gewoon: stuur een HD op en zij zetten het op de juiste flop voor die machine. Zij hebben zelf nog wel een stapel DD's liggen, mag ik aannemen?

Punctuality is the politeness of kings

Verwijderd

degroot schreef op vrijdag 24 maart 2006 @ 12:19:
[...]

Je heb dan het plakbandje op het verkeerde gaatje geplakt ;)

• HyperioN
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 20-02 21:06
Volgens mij heb ik op 't werk (elektronicaspeciaalzaak) nog wel een stapeltje liggen... Kzal vanavond eens voor je kijken.

• Dekaasboer
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 25-02 19:45
Ik vind hier nog 10 DD diskettes in een stapel thuis. Je mag ze best hebben als je wilt. Ik weet niet waar je in nederland zit maar je kan ze komen ophalen. Ik zit in bergschenhoek. (vlakbij rotterdam)

http://axrotterdam.blogspot.nl

• engelbertus
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 27-02 08:43
je bent al zo lang bezig hier, je had er bijna heen kunnen rijden.
formateren moet kunnen, je moet zelf ff format /? intypen om te zien hoe.... ? en anders heb je inderdaad het verkeerde gaatje afgedekt.

als er in dat apparaat ivm oertijd alleen dd diskettes mee gelezen kunnen worden gok ik dat er ook geen pinnetje zit dat op het hd gaatje checked. en dus zelfs zonder plakband kan het werken?

als die mensen in roemenie net de pc aan kunnen zetten. hoe doen ze dat dan met een server? en mail? en hoe krigen ze het dan op diskette. of gaat het dan via netwerkkabel of iets dergelijks?
dan kan de gewone pc of server dat toch ook?

is misschien de borduurmachine kapot en hopen ze nou op een soort sponsoring van een upgrade?

• EXX
  • Laatst online: 28-02 21:50

EXX

EXtended eXchange

Ik heb het hier even getest. PC geboot met good old MS-DOS 6.2. HD diskette erin en dan:

format a: /f:720

De diskette wordt geformatteerd op 720 KB DD formaat. Ik heb niet eens het tweede gaatje moeten afdekken.

Onder Windows XP lukte bovenstaande niet. De /f:720 parameter werd niet herkend. Als je dan als alternatief /n:9 /t:80 gebruikte, raporteerde XP een bad track 0.

For it is the doom of men that they forget...           Huidige en vroegere hardware specs         The Z80 is still alive!

• Maasluip

Maasluip

Frontpage Admin

Kabbelend watertje

EXX schreef op vrijdag 24 maart 2006 @ 14:20:

Onder Windows XP lukte bovenstaande niet. De /f:720 parameter werd niet herkend. Als je dan als alternatief /n:9 /t:80 gebruikte, raporteerde XP een bad track 0.
Oh ja, klopt.
Tweakers zoeken op "xp floppy 720" en [rml]Maasluip in "[ XP] Hoe een 720kb disk te formatteren?"[/rml], als dat tenminste nog werkt, ik heb het nog niet uitgeprobeerd.

Mijn geheugen begint serieus gaten te vertonen

[ Voor 7% gewijzigd door Maasluip op 24-03-2006 14:38 ]

• vriesdude
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 28-02 20:37
ik heb nog een hele doos vol liggen met ongebruikte diskette
s, zowel DD als HD... (zie profiel voor mail-adres)

/dev/null

• TERW_DAN
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Ik weet wel dat het niet echt de bedoeling is om spul aan te bieden, maar heb hier nog een doos staan met 700 diskettes waar ook de nodige DD meuk inzit.

Verder is idd het gaatje afplakken een prima optie, dat deden wij altijd bij de Atari 1040ST die niet overweg kon met HD floppys maar ook enkel DD vrat.

• degroot
  • Niet online
Verwijderd schreef op vrijdag 24 maart 2006 @ 12:34:
[...]

Je heb dan het plakbandje op het verkeerde gaatje geplakt ;)
Haha nee tuurlijk niet Ik heb deze NIET over de schrijfbeveiling geplakt:P

Heb misco even gemailt en kreeg dit als reactie terug:
Goedemiddag,

Nee deze leveren wij niet meer.

Met vriendelijke groet, Kind regards,
Misco Nederland B.V.
Cyphax schreef op vrijdag 24 maart 2006 @ 12:24:
[...]
Zoals ik je startpost lees is trouwens de borduurmachine ook de server? ;)
Lees mijn startpost nog maar eens dan......staat niks overin dat de borduurmachine ook een server is......zou wel een flinke Casemod moeten worden... :+

Ik zie dat veel mensen zo vriendelijk zijn om hun DD diskettes aan te bieden
Ze hoeven niet nieuw te zijn en hoef er maar 10 te hebben(meer is altijd goed natuurlijik)
Als er mensen zijn die ze willen verkopen dan kunnen jullie natuurlijk ook contact opnemen met mij via :
nick[@]jolo[dot]nl
...(weet niet of dit toegestaan is...was niet de intentie om met dit doel de post te openen , had er zelf nog niet bij stilgestaan).

[ Voor 50% gewijzigd door degroot op 24-03-2006 16:23 ]

www.degroot-it.nl

• Janoz
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 09:59

Janoz

Moderator Devschuur®

!litemod

Als het niet werkt met een afgeplakte diskette gaat het ook niet werken met een orignele DD diskette. Het enige verschil hiertussen is namelijk de kwaliteit van de disk en de aan danwel afwezigheid van het gaatje.

Werkt het niet met een afgeplakt schijfje, dan kun je desnoods diskettes uit timboektoe gaan importeren, maar dan houdt je hetzelfde probleem. Ik zou daarom eens even de links van Maasluip door gaan lezen.

Ken Thompson's famous line from V6 UNIX is equaly applicable to this post:
'You are not expected to understand this'

• Jrz
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 12:17

Jrz

––––––––––––

Ik heb nog SD DD van sony liggen :)

Ennnnnnnnnn laat losssssssss.... https://github.com/jrz/container-shell (instant container met chroot op current directory)

• blobber
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online

blobber

Sol Lucet Omnibus

Deze misschien? :)

To See A World In A Grain Of Sand, And A Heaven In A Wild Flower, Hold Infinity In The Palm Of Your Hand, And Eternity In An Hour

Verwijderd

Ik vind het raar dat je totaal niet reageert op de suggestie om het gewoon op CD te sturen... Die lui hebben daar vast wel ERGENS een PC in de buurt, en hebben logischerwijs ook wel DD diskettes liggen (anders had mailen geen zin)... Waarom ontwijk je dit zo stelselmatig?
Pagina: 1