Toon posts:

Pinnacle Studio 9: haperend beeld bij preview

Pagina: 1
Acties:
  • 137 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een probleem met Pinnacle Studio 9. Als je tijdens de bewerkingsfase een "preview" van de film op scherm wilt, hapert en schokt het beeld+geluid altijd de eerste vijf seconden. Het lijkt wel of mijn PC moeite heeft om een en ander te laten synchroniseren. Na die paar seconden gaat het overigens prima.

Vermoeiende is dat ik onlangs mijn PC ge-upgrade heb naar een AMD64bit met 512 intern geheugen, SATA schijf, echter op mijn videokaart na. Dat is nog steeds een Matrox Mystique kaart. Eea draait overigens op XP Professional.

Vraag: kan de slechte performance aan de videokaart liggen? Het lijkt voor de hand te liggen, maar ik weet niet zeker of voor een preview uberhaupt videokaart geheugen wordt aangesproken?

Dank, Evert-Jan

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB/AI

Front verplichte underscores

[ot]Pinnacle is geen OS dus ik verplaats je topic van Windows Operating Systems naar . Welkom op GoT! :) 512MB vind ik trouwens niet heel erg veel voor videobewerking.

Ik heb totaal geen verstand van videobewerking in het algemeen en al helemaal niet van Pinnacle, maar de software geeft als minimum eisen een DirectX9 videokaart aan.

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

• glaerox
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 14-07 22:46
Op school werken wij ook veel met pinnacle studio 9, en zodra er veel effecten en overgangen inzitten stottert hij daar ook veel, ondanks dat die computers er op gebouwd zijn.

voor een beste resultaat dus eerst renderen