Toon posts:

midi x-fi aansluiting

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Wie heeft voor mij hier een oplossing voor.

Ik heb een andere geluidskaart gekocht, moest met midi aansluiting zijn ter vervanging
van mijn oude soundblaster 1024 live player.
Bij de fa. Mycom adviseerde men mij om de x-fi xtreme music te nemen.
Geluidskwaliteit zou beter zijn en heeft midi aansluiting.
Ik deze kaart geinstalleerd, echter achter op de kaart zit niet meer de midi\game aansluiting zoals
bij de oude.
Nu zit er een connector op met 3 rijen pinnetjes onder elkaar.
Ik terug naar Mycom voor een verloop.
Deze hebben zij niet en kon ook niet besteld worden, ik moest maar op internet gaan zoeken.
Lekkere service dus en ik kom er nooit meer.
Ik gemaild naar creative voor een oplossing.
Zij hebben daar een kit voor, zodat de midi aanslluiting aan de voorkant komt.
Deze kit kost incl. 109 euro.
Dus bijna net zo duur als de hele kaart.
Weet iemand voor mij dus of er een andere oplossing is.
Aan mijn keyboard heb ik zowel zo'n game midi connector of ik kan gebruik maken van een losse din plug.
Alvast bedankt.

• CRpt3r55
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 02-02 12:12
een andere oplossing is een X-fi Elite pro of een X-fi Fatal1ty

daar krijg je een console bij waar je met een din plug gewoon je midi-dingetjes kan aansluiten. ruilen dus denk ik.

fatal1ty:
Afbeeldingslocatie: http://www.ixbt.com/multimedia/creative/x-fi/fatal1ty.jpg

Elite pro:
Afbeeldingslocatie: http://product.pchome.net/00/02/68/57/26857.jpg

[ Voor 47% gewijzigd door CRpt3r55 op 24-03-2006 11:26 ]

Etuuuuuh!

• Boudewijn
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online

Boudewijn

omdat het kan

mja maar die zijn ook niet leuk qua prijs voor de gemiddelde user ;)

TS: foto?

• Resistance_NL
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 12-02 10:08
Als ik jou was, zou ik eerst die geluidskaart terug brengen naar mycom en je geld geretourneerd krijgen. Ze hebben jou namelijk een product wat aan de eisen voldeed beloofd, echter het voldoet er niet aan en daarom ben je volgens mij gerechtigd om je geld terug te krijgen (dus ook geen waardebon ofzo).

• CRpt3r55
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 02-02 12:12
of een goedkopere oplossing:

Audigy 2 platinum EX

Afbeeldingslocatie: http://www.mycom.nl/f2/images/products/107609mcl.jpg

Etuuuuuh!

Verwijderd

Topicstarter
Uiteraard ben ik al naar mycom terug geweest en ze er op gewezen dat ik een kaart wilde met midi .
Zij zeggen dood leuk dat deze kaart dat heeft, maar dat je daarbij een upgrade kit moet aanschaffen vertellen ze niet.
Omruilen gaat dus niet en willen ze niet.

Zal dus wel een upgrade kit moeten bestellen bij creative.
Waar ik eerst tot 125 euro wilde uitgeven wordt dus nu plus 109 euro.
Ik dacht dat er misschien zon game poort bracket op de kaart was aan te sluiten maar
zie daar niet echt iets voor.

• Palomar
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
Je kunt ook gewoon en goedkoop geluidskaartje erbij kopen (trust ding ofzo van 10 euro) met gamepoort. Van die kaart gebruik je dan alleen de gamepoort voor midi. Voor de rest (synthesizing, voices) gebruik je dan de xi-fi.

Wel een waardeloze streek van die winkel zeg. Er zijn genoeg andere kwalitatief goede kaarten welke wél standaard een midi-poort hebben die ze je beter hadden kunnen adviseren. Vooral omdat je duidelijk om midi had gevraagd.

[ Voor 60% gewijzigd door Palomar op 24-03-2006 11:42 ]

• DaRoot
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 12-02 10:47

DaRoot

Some say...

Misschien kun je hier iets mee? Staat de pin-out in van de grote aansluiting op die kaart.
http://forums.pcper.com/showthread.php?t=401396
Waar dus ook een Midi input en output bij staan...

[ Voor 16% gewijzigd door DaRoot op 24-03-2006 11:46 ]

Insured by MAFIA - You hit me, we hit you!!!

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Nu online

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Afgezien van het feit dat de winkel je gewoon waardeloos hebt voorgelicht, het volgende:
Die midi-connector via de joystick poort is vrij lastig aan de praat te krijgen. Bij de mediamarkt hebben ze Midi-verloopjes voor 20 euro, maar dit werkt niet. Als je echt met midi aan de slag wilt, is de X-fi een prima kaart (is ASIO, dus dat zit wel snor). Wat ik wel zou doen is een USB-midi-interrafce kopen. Heb ik zelf ook gedaan toen mijn Audigy 2 niet lekker wilde.
Die dingen kosten niet zoveel, voor 50 euro ben je klaar en is mooi plug en play :)
Dan krijg je zoiets: http://www.feedback.nl/?id=55&b=ESPROMIO

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Verwijderd

Topicstarter
Die midi usb interface heb ik wel oren naar als alternatief.
Gaat dit verder niet ten koste van kwaliteit en benut ik dan even goed alles van de
x-fi xtreme music.
Zou geweldig zijn, ruim de helft voordeliger.
Alvast hartsikke bedankt voor de tips.

Mycom heb ik ik ook nog telefonisch opgebeld ze betreuren het dat het zo is gegaan, maar kunnen verder weinig doen.
Ik heb ze ook vertelt, dat als ze de internet winkels voor willen blijven, juist kwaliteit en service moeten leveren, de winkels zijn al een stuk duurder.
Maar ja, dit neemt men voor kennis aan.

• Tha Ra
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 13-02 20:53
Die aansluiting achterop is trouwens helemaal geen MIDI-aansluiting, maar een aansluiting voor een externe console zoals bij de X-Fi Elite Pro. Op die console zitten wel MIDI-aansluitingen.
Pagina: 1