Toon posts:

Werkt een Pal X-box op Franse televisies?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik ga vanavond op wintersport naar Frankrijk, en in ons huisje hebben we een televisie. Ik wil mijn x-box meenemen, maar ben er niet zeker van of deze zal werken in Frankrijk omdat ze daar het secam tv-signaal gebruiken (toch?). Of is dat signaal alleen van toepassing voor de coax kabel en moet het aansluiten van pal apparatuur geen probleem zijn? Ik heb al eerder mijn x-box meegenomen naar een huisje in de Belgische ardennen (franstalig Belgie), vlakbij de Franse grens, en daar werkte ie prima. Maar bijvoorbeeld in kroatie werkte hij niet...
Heeft iemand enig idee of ik 'm mee kan nemen? Ik heb geen zin om onnodige bagage mee te slepen...

• WeirdEye
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 22-01 21:30

WeirdEye

Eindbaas

In frankrijk hebben ze idd het Secam systeem en een xbox wil idd niet op een secam tv werken.
Men zus heeft een jaar in frankrijg gestudeert, en ze had een tv meegenomen, die wou niet op de kabel daar, je kan natuurlijk altijd zelf een tv meenemen voor je xbox
In je xbox handleiding staat ook wel dat ie alleen op PAL televisies wil..

[ Voor 162% gewijzigd door WeirdEye op 24-03-2006 11:30 ]

Verwijderd

Topicstarter
Die tv van je zus werkte dus niet op de kabel daar, maar zou dat hetzelfde zijn als ik met de composite kabel de x-box aansluit? Dat werkt natuurlijk wel heel anders als een coax aansluiting voor het tv-signaal.

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 23:28

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Waarom neem je niet gewoon de hele zut mee en probeer je het uit? Composiet zal denk ik wel werken, maar neem gewoon al je kabels mee en zoek daar naar een oplossing. Desnoods via een videorecorde die daar evt staan?
Werkt het: prima, jij blij :)
Werkt het niet, dan hou je de oude situatie en is er volgens mij ook niks aan de hand ;)

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Verwijderd

Topicstarter
Ik denk ook wel dat ik 'm meeneem ja, het wordt alleen flink proppen in de koffer...

• Mx. Alba
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 21:47

Mx. Alba

hen/hun/die/diens

(Beetje late reactie omdat je al vertrokken bent, maar ter referentie)

* Mx. Alba woont in Frankrijk...

Het TV-systeem is hier idd SECAM, dus om hier analoge TV te kunnen kijken moet je een TV hebben die SECAM snapt. Maar andersom, (bijna) alle Franse TVs kunnen zowel SECAM als PAL ingangssignalen aan. Moet ook wel, want DVD's zijn per definitie PAL, ook TNT (digitale tv over de ether) is PAL, en spelconsoles zijn ook PAL... SECAM is aan het doodbloeden, want voor 2012 wil men volledig overstappen op TNT en de analoge televisie afschaffen.

Korte conclusie: je hoeft echt je TV niet mee te nemen, want tenzij men daar een 20 jaar oude TV heeft gaat hij het gewoon doen.

[ Voor 19% gewijzigd door Mx. Alba op 31-03-2006 19:55 ]

Het is alleen een echte hetze als het uit Hetzerath komt, anders is het gewoon sprankelende ophef.

• Yokidrink
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 27-01 12:25
Ik zit een beetje met het zelfde probleem

kom net uit engeland over waaien en heb mijn engelse tv mee genomen.
nu zit ik dus met dat ding (philips geval van 4 jaar oud) die aangesloten is op het antenne systeem (geen kabel maar antenne/satelliet). mijn tv vind over de analoog een paar zenders die ie perfect weer geeft qua geluid en beeld maar er lopen 2 zwart doorschijnende balken door het beeld te kruipen.

is dit door de secam of niet? me dunkt dat als secam niet begrepen wordt door mijn tv, ik helemaal geen beeld zou moeten hebben.

ik wil graag satelliet nemen (astra voor nl/belg uitzendingen) maar wil geen geld uitgeven tot ik weet of ik van tv moet veranderen of niet.

• Denizz
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 20:05
De UK gebruikt gewoon pal als het goed is, maar ik geloof dat het een iets andere pal is, iets met PAL-I ofzo.

Intel Core i7 920 @ 3.6 / 4ghz, MSI X58 Pro-E, AMD Radeon HD 5870, 6GB DDR-3 1066

• Icelus
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
Yokidrink schreef op maandag 10 april 2006 @ 16:46:
Ik zit een beetje met het zelfde probleem

kom net uit engeland over waaien en heb mijn engelse tv mee genomen.
nu zit ik dus met dat ding (philips geval van 4 jaar oud) die aangesloten is op het antenne systeem (geen kabel maar antenne/satelliet). mijn tv vind over de analoog een paar zenders die ie perfect weer geeft qua geluid en beeld maar er lopen 2 zwart doorschijnende balken door het beeld te kruipen.

is dit door de secam of niet? me dunkt dat als secam niet begrepen wordt door mijn tv, ik helemaal geen beeld zou moeten hebben.

ik wil graag satelliet nemen (astra voor nl/belg uitzendingen) maar wil geen geld uitgeven tot ik weet of ik van tv moet veranderen of niet.
Nederland gebruikt PAL-BG; als je TV dat ondersteunt zou het moeten werken.

Developer Accused Of Unreadable Code Refuses To Comment

Verwijderd

de tv is nog niet getest geweest in Nederland, enkel in engeland.
Wat is het verschil tussen PAIL-I en PAL-BG ?

(/me is vriendin van Yokidrink)

• Icelus
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
Verwijderd schreef op vrijdag 14 april 2006 @ 14:06:
de tv is nog niet getest geweest in Nederland, enkel in engeland.
Wat is het verschil tussen PAIL-I en PAL-BG ?

(/me is vriendin van Yokidrink)
De letter geeft de eigenschappen van de kanalen weer (overzicht). Dit verschilt per land.
Dit is overigens alleen van belang voor TV uitzendingen, niet voor een signaal van bijv. een spelcomputer of DVD-speler.

[ Voor 3% gewijzigd door Icelus op 14-04-2006 14:30 ]

Developer Accused Of Unreadable Code Refuses To Comment

• Mx. Alba
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 21:47

Mx. Alba

hen/hun/die/diens

He Yokidrink, ik wist niet dat je Roqja's vriend was :) Bienvenue en Bretagne ! :)

Die twee balken kunnen inderdaad komen door het feit dat je tv SECAM niet snapt. Als je bijvoorbeeld een SECAM-band op een PAL-video en -tv afspeelt zie je het in zwart-wit en heb je geen of slecht geluid.

Als je een TNT-adapter koopt (Télévision Numérique Terrestre) dan gaat het trouwens denk ik 100% werken, want de output van TNT-tuners is vzviw PAL. En dan heb je ook nog eens 18 gratis kanalen ipv 5 1/2.

Het is alleen een echte hetze als het uit Hetzerath komt, anders is het gewoon sprankelende ophef.

Verwijderd

Dank je Reyn Eaglestorm ;)
Misschien moesten we hierover ook nog maar es mailen ;)
Pagina: 1