[Kerio Outlook Connector] Kan informatiearchief niet vinden

Pagina: 1
Acties:
  • 949 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Timmert
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
Heb sinds gisteren Kerio mailserver draaien hier thuis. Opzich werkt t fijn, maar ik wil ook gebruik maken van de agenda etc vanuit Outlook (2k3), dus heb ik de Outlook Connector geinstalleerd.

Daar beginnen de problemen. Na de installatie heb ik bij "email" in het configuratiescherm een profiel aangemaakt voor kerio, en een bijbehorend account. Nu krijg ik direct de melding "het opgegeven standaardarchief kan niet worden geopend". Bij het starten van outlook krijg ik ook steevast de melding dat het informatiearchief niet beschikbaar is, en dat de mappen niet kunnen worden geopend.

Nu heb ik dus wel een idee waar het aan ligt, nl. de mappen zijn niet toegankelijk, lijkt me duidelijk. Ik heb echter geen flauw idee hoe dit op te lossen. De knowledge base van Kerio rept hier met geen woord over, de manual ook niet. Iemand enig idee?

Bedankt!

Verwijderd

Ik neem aan dat je wel een user account op de mail server hebt aangemaakt met wachtwoord en dat je deze ook in hebt gevoerd bij het aanmaken van een account in Outlook connector

• Timmert
  • Niet online
Uiteraard :)

Verwijderd

Deze foutmelding geeft ie namelijk zodra de computer de server niet kan vinden... Test webmail is.. kijken of je er uberhaupt wel op komt...

• Timmert
  • Niet online
Dat werkt prima :) Ik kan ook gewoon via pop mn mail ophalen in Outlook, enkel de Outlook Connector werkt niet..

Verwijderd

Dat is helemaal raar, heb hier exact dezelfde opstelling en werkt gewoon! Ik neem aan dat je wel de outlook connector al een keer ge-deinstalleerd hebt en opnieuw geinstalleerd hebt.
Controleer ook even waar je de bezorgings locatie op hebt staan...

• Timmert
  • Niet online
Dat heb ik idd gedaan.. Ik ga office/outlook denk ik even helemaal opnieuw installeren, kijken of dat helpt..

Verwijderd

Ja, raar probleem... hier werk ik zowel met Outlook w2k als w2k3
en beide gewoon werken...

• Timmert
  • Niet online
Werkt alsnog niet.. Net nog even alle instelling nagekeken, maar hij kan gewoon zn bezorgingslocatie niet vinden volgens mij.. Getuige dit:

Afbeeldingslocatie: http://timmert.net/kerio.png

Verwijderd

Om de bezorgingslocatie te kunnen verifiëren moet de connector inloggen, ik gok dus dat daar wat raars in zit... De bezorgingslocatie is namelijk standaard op de kerio server zelf om een soort Exchange werking na te bootsen...
Heb je al een extra user aangemaakt om daarmee te testen?

• Timmert
  • Niet online
Extra user in windows? Of in de mailserver zelf?

Wat doet die outlook connector trouwens met poort 80? Werkt ie ook met http? Ik heb namelijk wel een webserver draaien die poort 80 al gebruikt..

[ Voor 61% gewijzigd door Timmert op 24-03-2006 13:48 ]

Verwijderd

Beide, in eerste instantie op de mail server, vervolgens deze instellen op je outlook connector. Werkt dit nog niet, bouw dan even een nieuw profiel op je computer in Windows dmv een nieuwe user aan te maken. Kijken of je dan wel connectie kun maken.

• Timmert
  • Niet online
Ik had al een user aangemaakt op in kerio zelf, maar ook die geeft geen sjoege.. Gebruikt de outlook connector ook de ldap poort trouwens? Die schijnt bezet te zijn zag ik net, maar niet door kerio :?

• Timmert
  • Niet online
Nieuwe user aangemaakt in windows.. Zelfde euvel..

Wat doe ik fout? :?

Verwijderd

Wacht even ben er denk achter....
Moment

Verwijderd

Hoe heet jouw gedownloade bestand?

• Timmert
  • Niet online
Heb er 2 geprobeerd..

Outlookconn.exe en kerio-koc-6.1.3-828-win.exe

Verwijderd

ik heb net de nieuwe geprobeerd kreeg ik dezelfde foutmelding als jij!
vervolgens heb ik dit bestand geinstalleerd en werkt het gewoon weer:
kerio-mapi-6.0.2-win.exe

Download die even!

• arjants
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
da's toevallig!
dit probleem had ik gisteren ook bij een klant die net de update gedaan had.

Het outllok profiel compleet verwijderen een een nieuw profiel aanmaken was de oplossing bij mij.

Kies je wel voor "overige" tijdens het instellen van de mailbox? (bij exchange/pop/etc)

We worden allemaal geconfronteerd met een reeks grootse kansen, op schitterende wijze vermomd als onoplosbare problemen. (John W. Gardner)

• Timmert
  • Niet online
Ik heb het profiel al weetikhoeveel keer opnieuw aangemaakt.. Dat is hier helaas geen oplossing :( Maar ik ga Tom z'n oplossing even downloaden/proberen!

Verwijderd

Oh ja, vergeet de oude niet totaal weg te gooien!!!!

• Timmert
  • Niet online
Had m al gevonden ja :)

Maarre.. Dikke knuffel en 1000 kusjes :+ Hij werkt!

Thanks!

Verwijderd

Nou da's mooi! Veel succes ermee!

• lvnielen
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 18-02 06:44
Timmert schreef op vrijdag 24 maart 2006 @ 13:46:
Extra user in windows? Of in de mailserver zelf?

Wat doet die outlook connector trouwens met poort 80? Werkt ie ook met http? Ik heb namelijk wel een webserver draaien die poort 80 al gebruikt..
Heb ik ook zo draaien
in kerio kan je de poort voor http aanpassen.
ik heb hem op 81 gezet en toen gestart en toen deed hij het.
in die connector ook aangepast naar poort 81.
Pagina: 1