Toon posts:

[PDF] Dynamisch veld

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb op Google en GoT gezocht, maar kan niet vinden wat ik zoek. Alleen een hoop PHP oplossingen, maar die kunnen niet precies wat ik wil...

Ik maak via PHP met FPDF een PDF file. Hierin staat een datum en tijd wanneer een formulier is ingevuld. Het kan echter zijn dat de PDF niet direct wordt afgedrukt maar op een later tijdstip. Dat tijdstip moet ook in de PDF komen.

In Word is dit niet zo moeilijk, maar kan dit ook met PDF?

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB/AI

Front verplichte underscores

Dat kan waarschijnlijk wel, echter voor zover ik weet niet goedkoop. Hoe dan ook is het juist de bedoeling van PDF dat het formulier juist niet meer kan veranderden. Maar kijk eens naar Adobe's LiveCycle producten.

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

Verwijderd

Topicstarter
zucht... bedankt voor je antwoord, het was alleen niet wat ik wilde horen :)

Verwijderd

Topicstarter
F_J_K schreef op vrijdag 24 maart 2006 @ 11:46:
Dat kan waarschijnlijk wel, echter voor zover ik weet niet goedkoop. Hoe dan ook is het juist de bedoeling van PDF dat het formulier juist niet meer kan veranderden. Maar kijk eens naar Adobe's LiveCycle producten.
BTW, ik wil het document ook niet meer veranderen, maar er moet een dynamisch veld instaan. Aan de .PDF file zal dus niets gewijzigd worden. Er moet alleen op een bepaalde lokatie bijvoorbeeld dit staan [currentDate].

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB/AI

Front verplichte underscores

Ah zo, misschien dat dat wel gratis/goedkoop kan (durf ik niet te zeggen: misschien iemand anders).

offtopic:
Bedenk dat een dergelijk dynamisch veld van geen enkele waarde is als men ook een digitale kopie bewaard en dat het juist voor een hoop misverstanden kan zorgen. Als het kan, zet er dan expliciet bij dat het een print-datum is en geen creatie-datum.

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

Verwijderd

Topicstarter
offtopic:
Bedenk dat een dergelijk dynamisch veld van geen enkele waarde is als men ook een digitale kopie bewaard en dat het juist voor een hoop misverstanden kan zorgen. Als het kan, zet er dan expliciet bij dat het een print-datum is en geen creatie-datum.
Dat is duidelijk. Het gaat om een applicatie waarbij men een soort order invoert in een webapplicatie. De klant moet de PDF direct kunnen downloaden of evt. een historie kunnen zien. Intern moet er ook een afdruk gemaakt worden. Daar moet alleen wel opstaan wanneer de order is ingevoerd, en wanneer hij is afgedrukt. Daar kan nl. een verschil in zitten.

Met een dynamisch veld in PDF is voor mij het makkelijkst. Ik zit anders te denken aan een workaround, met een URL die de PDF on-the-fly genereert op het moment van afdrukken, of op het moment dat de klant erom vraagt. Dus niet gebruik maken van het opslaan van de PDFs.
Pagina: 1