Acquireren is het verwerven van nieuwe opdrachten. Vooral freelancers is het natuurlijk erg belangrijk om aan (warme of koude) acquisitie te doen. Aangezien hier volgens mij redelijk veel freelancers rondlopen is het misschien wel een leuk idee om technieken en tips uit te wisselen.
Ik zelf heb nog niet al te veel ervaring met de koude acquisitie. Als er nieuwe klanten bijkomen is dat meestal via mond-op-mond reclame. Maar goed, daarmee alleen ben je er niet (tenminste, als je hiervan voldoende opdrachten krijgt natuurlijk wel
). Ik zou eigenlijk mijn klantenkring wat uitbreiden, maar hoe doe je dat het beste?
Oftewel: hoe werf jij nieuwe klanten?
/laat ik de ts nog iets uitbreiden: hoe controleer je welke vorm van acquisitie de gewenste effecten heeft. Vraag je er bij iedere potentiële klant naar op welke manier hij aan je gegevens gekomen is?
Ik zelf heb nog niet al te veel ervaring met de koude acquisitie. Als er nieuwe klanten bijkomen is dat meestal via mond-op-mond reclame. Maar goed, daarmee alleen ben je er niet (tenminste, als je hiervan voldoende opdrachten krijgt natuurlijk wel
Oftewel: hoe werf jij nieuwe klanten?
/laat ik de ts nog iets uitbreiden: hoe controleer je welke vorm van acquisitie de gewenste effecten heeft. Vraag je er bij iedere potentiële klant naar op welke manier hij aan je gegevens gekomen is?
[ Voor 14% gewijzigd door SysRq op 24-03-2006 10:48 ]
-