Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

• SysRq
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 13:27
Acquireren is het verwerven van nieuwe opdrachten. Vooral freelancers is het natuurlijk erg belangrijk om aan (warme of koude) acquisitie te doen. Aangezien hier volgens mij redelijk veel freelancers rondlopen is het misschien wel een leuk idee om technieken en tips uit te wisselen.

Ik zelf heb nog niet al te veel ervaring met de koude acquisitie. Als er nieuwe klanten bijkomen is dat meestal via mond-op-mond reclame. Maar goed, daarmee alleen ben je er niet (tenminste, als je hiervan voldoende opdrachten krijgt natuurlijk wel :P ). Ik zou eigenlijk mijn klantenkring wat uitbreiden, maar hoe doe je dat het beste?

Oftewel: hoe werf jij nieuwe klanten? :)

/laat ik de ts nog iets uitbreiden: hoe controleer je welke vorm van acquisitie de gewenste effecten heeft. Vraag je er bij iedere potentiële klant naar op welke manier hij aan je gegevens gekomen is?

[ Voor 14% gewijzigd door SysRq op 24-03-2006 10:48 ]

-

Verwijderd

site maken, adverteren, en een goede referenties hebben!

[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 24-03-2006 10:39 ]

• SysRq
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 13:27
En even een schop: leeft dit niet zo onder freelancers?

-

• sariel
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 22-05-2024
Ik denk dat mensen niet echt een reactie willen geven, omdat zij hun eigen technieken niet willen delen: kost ze geld en werk.

Copy.com

• Floor-is
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 21-11 10:35

Floor-is

5.2

Ik moet zeggen dat sariel gelijk heeft, mijn methodieken deel ik niet graag met anderen. Niet alleen omdat me dat potentieel werk, klanten en geld kost, maar ook omdat het de bedrijven die ik benader een inzicht kan geven in de manier waarop mensen handelen om hen als klant te verkrijgen.

Wat ik wel interessant vind is hoe men aan de adressen en contactpersonen komt die men belt, maar het lijkt mij zo ongeveer net zo logisch dat dit niet met elkaar gedeeld worden zal. ;)

Bericht hierboven

• Not Pingu
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 20-11 21:40

Not Pingu

Dumbass ex machina

Het is ook nogal een vraag in de categorie: If you have to ask, you'll probably never know.
Zeker voor freelancers draait het verwerven van een klantenkring om het opdoen van contacten via (ex-)werkgevers en anderszins. Als ondernemer/freelancer zou je niet moeten vragen hoe je contact legt met mensen, dat moet je gewoon weten :P

Certified smart block developer op de agile darkchain stack. PM voor info.

• Janoz
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 13:46

Janoz

Moderator Devschuur®

!litemod

Adressen en contactpersonen kun je natuurlijk gewoon bij de kvk opvragen (mits je in de B2B zit).

Ken Thompson's famous line from V6 UNIX is equaly applicable to this post:
'You are not expected to understand this'

Pagina: 1