Phoenix BIOS passwords

Pagina: 1
Acties:

• php
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online
Weet iemand toevallig een manier om een Packard Hell van zijn bios password af te helpen. Moet zo'n ding voor een collega opnieuw installeren, maar hij weet het pw niet meer. Heb al een lijstje geprobeerd, o.a. de award passwords, en een lijstje van zijn "favoriete" passwords, maar to no avail.

Inmiddels machine open gemaakt (wat zijn die PH's lomp zeg!) en hebben die lui het batterijtje vastgesoldeerd. :(

Een jumper met duidelijke aanduiding "clear cmos" oid heb ik ook niet kunnen vinden.

aangezien de floppydrive niet eens aangesproken wordt, kan ik daar ook niets mee.

Wie weet raad?

edit:
Ben inmiddels op de PH site terecht gekomen, en daar kan je dus ECHT NIKS vinden.
En al die moeite voor een 486SX50MHz. :(

• DJ
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 31-08 18:40

DJ

Welk type is het? En dan het precieze HP Type.

DJ

Als er geen Religie's zouden zijn, dan waren we allemaal gewoon mensen geweest

Verwijderd

Kijk ff in een van de laatste nummers van de C't. Daar stond een heel artikel in over het kraken van bios passwords.
Als je hem niet hebt dan kijk ik morgen wel ff op het werk.

• php
  • Niet online
Als je zou willen kijken, heel graag.

Er is helemaal niets aan software op te starten, dus dat valt helaas al af.

Exact type nummer zal ik even zoeken:

Packard Bell "Legend Multimedia"

Typenummer A940-3*3E450

• XthinkZ
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 13-04 01:45

XthinkZ

+3 Geniaal. :p

Op dinsdag 23 januari 2001 20:24 schreef Herman het volgende:
Weet iemand toevallig een manier om een Packard Hell van zijn bios password af te helpen. Moet zo'n ding voor een collega opnieuw installeren, maar hij weet het pw niet meer. Heb al een lijstje geprobeerd, o.a. de award passwords, en een lijstje van zijn "favoriete" passwords, maar to no avail.

Inmiddels machine open gemaakt (wat zijn die PH's lomp zeg!) en hebben die lui het batterijtje vastgesoldeerd. :(

Een jumper met duidelijke aanduiding "clear cmos" oid heb ik ook niet kunnen vinden.

aangezien de floppydrive niet eens aangesproken wordt, kan ik daar ook niets mee.

Wie weet raad?

edit:
Ben inmiddels op de PH site terecht gekomen, en daar kan je dus ECHT NIKS vinden.
En al die moeite voor een 486SX50MHz. :(
Weet een cool proggie voor je:

!Bios

Kan je vinden op www.11a.nu

alleen moet je het op je HD zien te krijgen.
(ff eruit, erop en er weer in)

Ook een mogelijkheid is om kortsluiting te veroorzaken in het batterijtje. (met behulp van een weerstandje). Alleen, als ie leeg is, dan moet je telken alles opnieuw instellen. Dus beter dat proggie.

Succes! ;)

XthinkZ

• php
  • Niet online
Ik hoop dat ik nu wat heb:

www.securityparadigm.com/defaultpw.htm bevat links naar een lijst met allerlei default passwords voor biossen en andere apparaten. Handig.

• XthinkZ
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 13-04 01:45

XthinkZ

+3 Geniaal. :p

Default passwords zitten ook in dat proggie gebakken, Je kunt zelfs vinden hoe je een toshiba parallelle loopback kunt maken om passwords van die laptops af te krijgen.....

• Rusty
  • Laatst online: 25-08 10:40
http://www.elfqrin.com/docs/biospw.html
Misschien heb je hier wat aan?

3 x Marstek Venus 5.12KW V151. CT003 V114 en HW P1

• php
  • Niet online
Dat is inderdaad een leuk stukje werk.

Inmiddels heeft de eigenaar waarschijnlijk zijn password weet uit zijn lekke geheugen gegraven, dat eerst maar eens proberen, anders wordt hetde bios-chip kortsluiten, vrees ik (de computer geeft helemaal geen toegang, ook niet vanaf A, dus aan programmaatjes heb ik niet zoveel.)

Lossolderen van de batterij zie ik niet zitten. ding zit in een ontoegankelijk hoekje, wat betekent dat ik het mobo moet demonteren (en bij deze Packard Bell is dat geen pretje, complete kast moet in onderdelen uitelkaar.)
Pagina: 1