Toon posts:

Driver geluidskaart probleem (laptop hp nx6110)

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Hier op mijn werk hebben we een aantal laptops aangeschaft, namelijk de HP NX6110.
Op deze laptops willen wij windows 2000 installeren (standaard binnen ons bedrijf). Maar wanneer ik windows 2000 en de driver van de geluidskaart geinstalleerd heb dan krijg ik af en toe wanneer ik een geluid afspeel en irritante ruis. Dit is het probleem bij alle laptops. Dit is dus waarschijnlijk een driver probleem.

Hoe kan ik dit oplossen?

Het is dus een HP NX6110 met ADI geluidskaart (zie hieronder)

Intern geluidssysteem – omschrijving
ADI AC '97 CODEC, geïntegreerd 16-bits Sound Blaster Pro-compatibel audiosysteem, geïntegreerde stereoluidsprekers, stereo hoofdteledoon/line-out, stereo microphone in

Alvast bedankt

• hetnet
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 03-12-2021
http://h18007.www1.hp.com...nk/us/locate/20_6133.html
Daar kun je de drivers vinden, maar dat heb je zeker al geprobeerd ?

En voor de rest in apparaat beheer geen fouten ?

Verwijderd

Topicstarter
Dit heb ik inderdaad al geprobeerd. Ook de oudere versies. HP ondersteund ook niet omdat standaard XP geinstalleerd is.

Zou het misschien nog een hardware conflict kunnen zijn? Staat nergens vermeld, maar je weet maar nooit.

Begin nu echt wanhopig te worden.

• hetnet
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 03-12-2021
Dat is onzin dat er alleen Xp op zou kunnen draaien !
HP moet WIndows 2000 ook gewoon ondersteunen, ik zou zeggen bel ze even.

Maar een hardwareconflikt lijkt me niet, mits je de goede drivers voor alle hardware heb geinstaleerd.

Zitten ze allemaal via een netwerkkabels en swichts of hub aan elkaar ??? Of draadloos ???
Heb wel eens gehad, jaren geleden, dat via een hub teveel aanvragen kregen via netwerk, en dat daardoor geluid wel eens haperde..... maar dat waren P1 laptopjes.....

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb HP al enkele malen gebeld en iedere keer geven zij aan dat zei alleen XP ondersteunen. Wanneer de geluidskaart het onder XP ook niet doet dan gaan ze het oplossen maar zolang dat niet het geval is doen ze verder niks.
Ik heb dus XP geinstalleerd en de geluidskaart functioneerde goed.

Ik begin dus behoorlijk wanhopig te worden

Verwijderd

Heb je misschien nog een oplossing gevonden voor het probleem?

Ik vond het namelijk een interessante laptop, maar ik gebruik win2k soms ook nog.
Pagina: 1