Toon posts:

Windows 2003 Server: ADS weigert tijdens booten

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een Windows 2003 Server waar ik deze week een RAID controller ingezet heb. Ik heb middels Ghost de schijven gemirrored en overgezet. Na veel problemen heb ik het eindelijk voor elkaar om te booten vanaf de RAID array, alleen, kan Windows 2003 de ADS niet vinden.

Ik heb middels ADS terugzetten opgestart, ingelogd als administrator, en daarna de server gereboot. Geen success, hij geeft nog steeds fouten bij het starten van lsass: Hij kan de ADS niet vinden.

Hoe krijg ik het voor elkaar om toch te booten vanaf de RAID array, met ADS? Ik wil de server niet opnieuw installeren omdat er dan redelijk wat software opnieuw geinstalleerd moet worden, iets wat ik wil voorkomen.

Afgezien van het feit dat de drive letters niet kloppen(ipv C en D zijn ze F en G, maar deze kan ik later repareren door ofwel een registery trick, of gewoon hernoemen).

Patrick

Verwijderd

Topicstarter
Een extra opmerking: Zou het helpen als ik een System State Backup zou maken(Inclusief bootdisk), en dan een clean install doen? Wordt in dat geval alle geinstalleerde database servers and server-side applications meegenomen, en dus hersteld na het terugzetten van de system state backup?

• Brahiewahiewa
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 30-09-2022

Brahiewahiewa

boelkloedig

Verwijderd schreef op vrijdag 24 maart 2006 @ 02:47:
...Afgezien van het feit dat de drive letters niet kloppen(ipv C en D zijn ze F en G, maar deze kan ik later repareren door ofwel een registery trick, of gewoon hernoemen).
Ik denk dat dat ook wel gaat helpen bij het vinden van je ADS (er van uitgaande dat je hiermee je Active Directiry Service bedoelt; die verwijst vast naar C:\Windows\NTDS.DIT en als je geen c:-schijf hebt, gaat-ie die niet vinden)

QnJhaGlld2FoaWV3YQ==

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb gekozen voor een min of meer veilige omgeving:
C - Windows OS, database servers, etc.
D - ADS bestanden, profielen, shares, etc.

Nu is het probleem dus:
De HDD in de server op dit moment is beschadigt, en ik ben dus bezig om hem te vervangen door een nieuwe disk, een RAID array.

De array werkt, maar: Iedere keer als ik met ghost een image erop zet, dan start de server niet vanaf de C disk, maar vanaf de G disk. Hierdoor is de ADS mapping dus weg.

Mijn vraag is: Hoe kan ik VEILIG een image overzetten van de stervende disk, naar de nieuwe array, zonder dat de huidige schijf letters in de war raken?

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Disk clonen en dit keer gewoon controleren wat je SCSI IDs doen en welke array als eerste boot array staat.

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device