Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Verwijderd

Topicstarter
Hallo allemaal,

Vorig jaar heb ik een nieuwe mp3speler gekocht, een Samsung YP-U1 van 512MB. Dit apparaatje heeft altijd prachtig gewerkt, ben er erg over te spreken.

Begin februari heb ik de MDA Vario(HTC) aangeschaft. Leuk telefoontje, werkt ook goed.

Om de MDA met de pc te laten communiceren is activesync vereist. Heb dit geinstalleerd, werkt perfect. Betreft hier activesync versie 4.1.0.

Ik heb destijds mijn mp3speler een week of 2 niet meer op mn pc aangesloten.

Na 2 weken dezelfde playlist, vond ik het tijd voor andere MP3's, dus ik sluit mijn mp3speler op de USB poort aan, en zie tot mijn verbazing een mooi windows XP ballonnetje verschijnen met de tekst "Onbekend apparaat"..:/

Na tweemaal herinstalleren van mijn USB hub en activesync kan de pc nog steeds niet overweg met de MP3speler. Ik heb hier Samsung over gemailt, en als enige antwoord krijg ik "dat ik de MP3speler rechtstreeks op de USB poort moet aansluiten" en dat als dat niet werkt, dat ik dan contact op moet nemen met een 0900 helpdesk nummer. :'(

Ik heb inmiddels geen ideeën meer om dit op te lossen, behalve dan XP opnieuw installeren, maar daar heb ik geen tijd en geen zin in. Er moet een andere oplossing zijn. Op google is geen enkel relevant bericht te vinden, en ook de GOT search levert niets op.

Heeft iemand toevallig een geniale ingeving??

Alvast bedankt.

• Outerspace
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 12:59

Outerspace

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

AFX Ghey Edition by HlpDsK

De helpdesk bellen?
Maar ik denk dat er een fout in de activesync zit. Als je dat eraf haalt werkt het dan wel?

Zoekt nieuwe collega's (jr/sr engineers, servicedeskmedewerkers of managers in de Randstad)

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb activesync 2 keer eraf gehaald en opnieuw geinstalleerd.. De USB hostcontroller en hub verwijderd en opnieuw geinstalleerd, met of zonder activesync hetzelfde resultaat: onbekend apparaat..

Mijn USB poorten werken verder perfect, mn printer en PDA werken wel gewoon, kan het zijn dat de mp3player kapot is? Dat lijkt me namelijk erg sterk aangezien hij perfect werkt verder..

• Wim-Bart
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 10-01-2021

Wim-Bart

Zie signature voor een baan.

Driver?

Driver van de YP-U1

[ Voor 95% gewijzigd door Wim-Bart op 27-03-2006 03:00 ]

Beheerders, Consultants, Servicedesk medewerkers. We zoeken het allemaal. Stuur mij een PM voor meer info of kijk hier De mooiste ICT'er van Nederland.

Verwijderd

Topicstarter
-edit-
nope werkt niet, had ook al een nieuwere driverversie geinstalleerd.. ik begin toch het idee te krijgen dat de mp3speler defect is ofzo..
-edit-

[ Voor 72% gewijzigd door Verwijderd op 27-03-2006 14:49 ]

Verwijderd

Topicstarter
Ik snap er inmiddels weinig meer van..
Ik heb de mp3speler geformatteerd (dit kan vanuit de firmware op het apparaat zelf), en teruggegooid naar default settings.. misschien dat dat er iets mee te maken zou hebben..

Ook heb ik hem nu op een andere pc geprobeerd, ook daar "onbekend apparaat"..

Heeft iemand nog een idee? want ik heb het vermoeden dat hij niet meer gaat werken.. RMA?..

[ Voor 23% gewijzigd door Verwijderd op 27-03-2006 14:56 ]

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 07:36

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Als dit geen Portable Media Device is, weet ik het ook niet meer...

Overige Hardware is geen dumpbak :o

Move OH -> PMD

Oslik blyat! Oslik!

• aerofreak
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 17:15

aerofreak

Steve Jobs

werkt de mp-3 speler wel als die gewoon aan is ik bedoel dus speeltie wel gewoon af
en anders tog maar is een hartig woordje met samsung wisselen en garantie? bij (ook YP-U1) mij zat een jaar garantie...

"When once you have tasted flight, you will forever walk the earth with your eyes turned skyward, for there you have been, and there you will always long to return"
~Leonardo Da Vinci~

• RoD
  • Registratie: September 2004
  • Niet online

RoD

Admin Mobile & FP PowerMod
Even voor de duidelijkheid, de andere pc waarop je het geprobeerd hebt, daar zit geen active sync op?

• BlackMage
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 06-11 07:53
Ik heb ook een keer een usb geheugenstik gesloopt. Die ging ook steeds de melding 'onbekend apparaat' geven toen die stuk was. Ongeacht op welke usb poort, op welk os of welke pc ik het deed. Ik denk dat het zelfde probleem met jouw mp3 speler zo is. En na mijn weten kan dit niet veroorzaakt zijn door activesync.

Als je nog garantie hebt zou ik die nu gaan aanspreken als ik jou was.

• jozy
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 19-11 07:19
Hey hier zat ik gister ook toevallig mee. Ik sloot mijn sony camera aan via usb en hij zei dat het een onbekend apparaat was(ik had altijd active sync 3.8 gehad, maar voor de vario moest ik 4.1 nemen). Voordat ik 4.1 had geinstalleerd had ik dit nooit, maar had het opgelost door usb drivers van mijn camera te installeren. Wel raar eigenlijk...

Verwijderd

Topicstarter
Zo, ineens gigantisch veel reacties haha.

Allereerst @Dion_b:
Excuses, volgens mij 2 vd 2 threads die ik verkeerd heb geplaatst haha.

@aerofreak:
De mp3speler DEED het inderdaad gewoon nog wel (afspelen en opladen), nu dus niet meer na de format (geen mp3s meer)..

@RoD:
Op die andere pc staat geen activesync, heeft er ook nooit opgestaan.

@BlackMage:
Op alle consumentenelectronica zit 2 jaar fabrieksgarantie, is een europese wet voor zover ik weet.. Echter, ik wil liever geen aanspraak maken op garantie als dit zelf op te lossen is.. Ik heb nog nooit een defect apparaat gehad (in deze klasse)..

@jozy:
Ik heb ook activesync 4.1 gehad, en sindsdien werkt het niet meer.. Ik ga gewoon heel windows opnieuw installeren denk ik binnenkort (moet eerst een extra schijf voor backup hebben, 270gig).. Als iemand nog iedeeën heeft, gaarne..

In ieder geval bedankt voor de reacties;)

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 28-03-2006 01:06 ]

Pagina: 1