Eerste leasewagen van me (VW Polo 1.9D, bouwjaar 1998 geloof ik) heeft nu net iets minder dan 300.000 op de teller staan, waarvan ongeveer 190.000 voor mijn rekening kwam. Later via lease-maatschappij verkocht aan een neef (heb hem zelf naar de leasemij doorverwezen aangezien hij wel interesse had toen ik hem in moest leveren)
Afaik loopt dat ding nog steeds als de brandweer, en heb ook niet zoveel gehoord over grote onkosten, hoewel ik ook niet zo heel veel contact met hem heb, dus de actuele status weet ik verder niet.
Over historie van het ding weet ik niet zoveel, alleen dat er bij 21.000 km (dat was voor ik hem kreeg, toen had hij 26000 gelopen) een nieuwe klokkenpaneel is geplaatst. Alleen was dat de verkeerde (TDI-paneel ipv 'gewoon' D-paneel), waardoor de garage iedereen keer de grootste moeite had om de Service-indicator voor de beurten weer op 0 te krijgen.
Altijd netjes zijn onderhoud gehad, iig tot +/- 215.000 km toen ik hem inleverde, daarna weet ik niet.
Nooit echt grote dingen kapot gegaan in de tijd dat ik hem reed.
Edit: wacht ff, iets vergeten. Ding was door de eerste berijder slecht ingereden waardoor er 1 liter olie per week (1000 km ongeveer) in moest. Maar dit is voor de verkoop verholpen (revisie van het blok neem ik aan, weet ik verder niet).
[
Voor 12% gewijzigd door
wildhagen op 24-03-2006 09:17
]