Mercarra schreef op vrijdag 24 maart 2006 @ 07:36:
1: Rule of thirds had hier toegepast
moeten worden, nu is de vlakverdeling saai.
2: Boom begint onder midden in de plaat, bovenaf is de boom afgesneden, en de tractor staat net wat te dicht aan de rand.
3: Beste plaat. Lekker dynamisch. Vlakverdeling best ok.
4: Paal voor het paard, paard in de schaduw. Nee dit is het niet.
5: Kleuren lijken hier wat flets. Halve boerderij is ook niet erg mooi. Wel typisch limburg in de lente!
moeten??
Je moet helemaal niks, het valt alleen vaak op dat mensen de lucht erg mooi vinden. Daarom kun je ze alleen de tip geven: "kies je onderwerp"
Bij een zonsondergang kan de lucht het onderwerp zijn, maar ook de skyline. Het vaak mooier als je één van beide kiest.
bij plaat 1 had ik idd voor het land gekozen. (de lucht heeft niet echt veel toegevoegde waarde)
plaat 2 daarvoor sluit ik me bij inquestos aan (tracktor iets groter, perspectief verhaaltje)
plaat 3 zou ik denk ik iets meer weg in beeld gebracht hebben, tenminste als het weggedeelte wat buiten de plaat valt ook zo mooi slingert?
plaat 4 is al genoeg commentaar over, daar houdt ik het bij.
plaat 5 kies een onderwerp (midden van je plaat is mist...?) daarnaast lijkt er mis te zijn gegaan met scherpstellen/nabewerking/opslagmethode, de plaat is iig niet helmaal scherp.
de eerste twee paaltjes zijn nog wel aardig scherp maar voorbij het hekje gaat het raar doen. misschien omdat je toestel niet fatsoenlijk kon focussen op de mist?