[testcase] Lente in Limburg

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ainnir
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
Ok, dit is mijn eerste testcase, en mijn eerste poging tot fotografie. De foto's zijn genomen met een Canon Powershot S45 in verschillende standen (heb wat gefrutseld met de knopjes, maar geen idee van wat ik gedaan heb :p) Nabewerking in photoshop: contrast, levels

1~ Eenzaam boompje in Klein Welsden
Afbeeldingslocatie: http://www.hoogbevaagd.nl/testcase/IMG_9806_small.jpg

2~ Boom en tractor
Afbeeldingslocatie: http://www.hoogbevaagd.nl/testcase/IMG_9808_small.jpg

3~ De weg naar Bemelen
Afbeeldingslocatie: http://www.hoogbevaagd.nl/testcase/IMG_9809_small.jpg

4~ Paard in de wei
Afbeeldingslocatie: http://www.hoogbevaagd.nl/testcase/IMG_9812_small.jpg

5~ Uitzicht vanaf de Bemelerberg
Afbeeldingslocatie: http://www.hoogbevaagd.nl/testcase/IMG_9831_small.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paxlie
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 23-11-2024

Paxlie

chaos en inslag

Waarom heb je alles in portretstand genomen?
Ik denk dat een aantal foto's toch een stuk beter uit zouden komen als je die liggend had genomen :)

Verder heb ik het idee dat 1 dichtbij scherp is en de boom zelf dus niet

Wie werd waar wanneer geboren en waarom werd hij door wie hoe genoemd?
braque© zijn is een keuze

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• inquestos
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 11:07
Nou, best wel aardig :)

1: 1-op-1 verdeling lucht-veld, wordt ook nauwelijks onderbroken door die boom ofzo. Ik weet niet wat je hiermee wilt brengen?
2. hmmm... Eigenlijk is de verhouding boom-tractor veel te klein, maar toch wel aardig
3: Jammer dat je die mooie glooiende weg er niet helemaal ophebt
4: Paard staat in de schaduw, en het prikkeldraad is ook niet heel mooi
5: Beetje rommelig, niet echt een onderwerp

Fotografie: | Flickr | Canon 5DII + 20mm + 35mm + 50mm + 100mm || Hardlopen: Strava PR 5km: 20:26 10km: 44:35 HM 1:39:58

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mercarra
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 16:55
1: Rule of thirds had hier toegepast moeten worden, nu is de vlakverdeling saai.
2: Boom begint onder midden in de plaat, bovenaf is de boom afgesneden, en de tractor staat net wat te dicht aan de rand.
3: Beste plaat. Lekker dynamisch. Vlakverdeling best ok.
4: Paal voor het paard, paard in de schaduw. Nee dit is het niet.
5: Kleuren lijken hier wat flets. Halve boerderij is ook niet erg mooi. Wel typisch limburg in de lente!

Canon EOS 6D / Samyang 14mm f/2.8 / 17-40mm f/4.0 / 35mm f/1.4 / 50mm f/1.4 / 85mm f/1.8 / 70-200mm f/4 IS mercarra.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Murmandamus
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 18-09 00:35

Murmandamus

(OO (|||)(|||) OO)

Misschien ligt het aan mijn monitor maar zit er een groenige waas over de lucht? Kan dat komen door de nabewerking...

After all is said and done, there is more said than done

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

In nr3 zit veel potentie. Wat ik je misschien als tip mee kan geven is om een ander tijdstip te gaan schieten. Dit felle contrast verbrandende licht geven de platen niet echt een fijne sfeer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik ga met inquestos mee, waarbij ik bij nummer één de tip wil geven om net dat stukje groen aan de onderkant weg te croppen. Dat zou de foto al een lekkerder beeld geven, lekker onrustig :) Nummer drie had in landscape-mode een stuk beter uitgekomen denk ik, met name als je wat meer weg aan de rechterkant erbij had gepakt.

Misschien de beste tip is om dit eens over te doen tegen een uur of vier 's middags, zodat het licht wat zachter is. Daardoor komt alles niet zo hard over :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hilbren
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 09-08 17:54
Mercarra schreef op vrijdag 24 maart 2006 @ 07:36:
1: Rule of thirds had hier toegepast moeten worden, nu is de vlakverdeling saai.
2: Boom begint onder midden in de plaat, bovenaf is de boom afgesneden, en de tractor staat net wat te dicht aan de rand.
3: Beste plaat. Lekker dynamisch. Vlakverdeling best ok.
4: Paal voor het paard, paard in de schaduw. Nee dit is het niet.
5: Kleuren lijken hier wat flets. Halve boerderij is ook niet erg mooi. Wel typisch limburg in de lente!
moeten??

Je moet helemaal niks, het valt alleen vaak op dat mensen de lucht erg mooi vinden. Daarom kun je ze alleen de tip geven: "kies je onderwerp"
Bij een zonsondergang kan de lucht het onderwerp zijn, maar ook de skyline. Het vaak mooier als je één van beide kiest.
bij plaat 1 had ik idd voor het land gekozen. (de lucht heeft niet echt veel toegevoegde waarde)
plaat 2 daarvoor sluit ik me bij inquestos aan (tracktor iets groter, perspectief verhaaltje)
plaat 3 zou ik denk ik iets meer weg in beeld gebracht hebben, tenminste als het weggedeelte wat buiten de plaat valt ook zo mooi slingert?
plaat 4 is al genoeg commentaar over, daar houdt ik het bij.
plaat 5 kies een onderwerp (midden van je plaat is mist...?) daarnaast lijkt er mis te zijn gegaan met scherpstellen/nabewerking/opslagmethode, de plaat is iig niet helmaal scherp.
de eerste twee paaltjes zijn nog wel aardig scherp maar voorbij het hekje gaat het raar doen. misschien omdat je toestel niet fatsoenlijk kon focussen op de mist?
Pagina: 1