In Everest word mijn geheugenklok van mijn XFX 7800GTX weergegeven met een waarde van 652mhz, moet dit niet het dubbele zijn? Dit is ook tijdens gamen het geval terwijl de andere waardes dan oplopen in Everest (Geomtric-Shader- & RopDomain van 275mhz naar 500mhz). Kan het zijn dat de helft (128MB) van het geheugen op de vid.kaart stuk is?
Ik denk dat er twee mogelijkheden zijn;
1: Er wordt niet je DDR snelheid weergegeven, maar de gewone clocksnelheid (wat eigelijk precies hetzelfde is, maar soms verwarrend)
2: Je videokaart clockt zichzelf terug als ie niet in 3D-modus zit (wat vaak bij geheugensnelheid zo is) en als je terugschakelt naar Everest dan zie je de teruggeclockte snelheid weer. Van dat Geometric shader en RopDomain weet ik niets.
Dat je geheugen stuk is denk ik niet, dan zou je kaart nl. niet goed functioneren
1: Er wordt niet je DDR snelheid weergegeven, maar de gewone clocksnelheid (wat eigelijk precies hetzelfde is, maar soms verwarrend)
2: Je videokaart clockt zichzelf terug als ie niet in 3D-modus zit (wat vaak bij geheugensnelheid zo is) en als je terugschakelt naar Everest dan zie je de teruggeclockte snelheid weer. Van dat Geometric shader en RopDomain weet ik niets.
Dat je geheugen stuk is denk ik niet, dan zou je kaart nl. niet goed functioneren
damn, je bent zwaar genaaid
of misschien is het wel ddr, double data dus moet je het x2 doen
Hey jij hebt dezelfde kaart:), wil je eens kijken wat er bij jou staat dan weet ik het zeker?.gideon82 schreef op donderdag 23 maart 2006 @ 22:02:
damn, je bent zwaar genaaid![]()
of misschien is het wel ddr, double data dus moet je het x2 doen
http://www.lavalys.com/pr...ownload.php?pid=3&lang=en
Je kunt het vinden onder:
- Computer
- Overklok (helemaal onderaan)
Wees gerust, het is zo
Neen want dan zou jouw kaart niet goed werken. En de snelheid zou hetzelfde blijven.Verwijderd schreef op donderdag 23 maart 2006 @ 21:58:
Kan het zijn dat de helft (128MB) van het geheugen op de vid.kaart stuk is?
Oooh gelukkigLaagvliegerke schreef op donderdag 23 maart 2006 @ 22:11:
[...]
Wees gerust, het is zo
[...]
Neen want dan zou jouw kaart niet goed werken. En de snelheid zou hetzelfde blijven.
thanx voor de mededeling
Met zo'n kaart zou het wel goed moeten lopen
De juiste drivers geïnstalleerd?
De basisklok van je geheugen is 625MHz maar omdat er bij DDR twee keer per klokpuls gegevens worden verstuurd wordt de snelheid vaak als het dubbele aangeduid omdat er effectief ook dubbel zoveel gegevens kunnen verstuurd worden. En 1250MHz adverteert nu eenmaal lekkerder
Deze laatste klok wordt vaak aangeduid als de "effectieve klok" omdat er dus effectief twee keer zoveel bandbreedte is.
Hetzelfde verhaal gaat overigens ook op voor de 800MHz FSB van een Pentium 4. Deze is eigenlijk 200MHz maar omdat hij quad pumped (QDR) is, wordt de effectieve bandbreedte verviervoudigd. Zo komt men dan aan dat getalletje van 800MHz.
Hetzelfde verhaal gaat overigens ook op voor de 800MHz FSB van een Pentium 4. Deze is eigenlijk 200MHz maar omdat hij quad pumped (QDR) is, wordt de effectieve bandbreedte verviervoudigd. Zo komt men dan aan dat getalletje van 800MHz.
Ja de laatste beta drivers 84.25 zogenaamd geoptimaliseerd voor OblivionLaagvliegerke schreef op donderdag 23 maart 2006 @ 22:24:
Met zo'n kaart zou het wel goed moeten lopenDe juiste drivers geïnstalleerd?
Spel loopt ook voor geen meter op Windows X64 dus ligt aan hardware of het spel.
Maargoed de videokaart is dus oke gelukkig.
Je bent blijkbaar niet de enige met problemen, net een topic hierover gezien op planetamd64. Er is nog geen echte oplossing voor aangezien het bij anderen wel vloeiend gaat. Misschien eens 84.21 proberen? Die bleek bij de meesten het best te werken.
[ Voor 74% gewijzigd door D-Three op 23-03-2006 22:48 ]
misschien ligt het aan windows x64?
U vraagt, wij antwoorden.
Pagina: 1