[XP] Hauppauge Pvr-150, blokjes bij opnemen?

Pagina: 1
Acties:

• B-Bandit
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 19-02 17:02
Beste mensen, ik zit nu al een paar uur te kloten met mijn videorecorder. Ik heb de videorecorder aangesloten op mijn pc. En nu probeer ik de videobanden te digitaliseren mbv het door hauppauge meegeleverde wintv2000, echter, een halfuur na start van de opname, begint de opname blokjes te vertonen, zoals in het plaatje weergegeven(let niet op de interlaced lijnen, dat is normaal).

http://img235.imageshack....shot200603232126048eb.jpg

Het gekke is dat bij playback op de computer, dus zonder op te nemen, het beeld prima is. Op het moment dat ik op record druk komen de blokjes tevoorschijn. Ik heb geen flauw idee waar het aan kan liggen. Ik heb al geprobeerd de opname instellingen te veranderen. Maar dat heeft niet mogen baten. Hij stond op mpg2 8000kbit, en dan nog bleef het probleem.

Ik neem op in 720*576 PAL.

Is er iemand die het probleem herkent?

Psn=Boobybandit - i7 8700K | Asus Prime Z370-A | Corsair Vengeance 16GB DDR4 @3200Mhz| AORUS GTX 1080TI 11Gb Extreme edition | Logitech Z-5400 | Corsair 750W | ASUS PB 279Q

• The_Doman
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 22:32
Dat het probleem niet voorkomt als je niet opneemt zou kunnen doordat de WINTV2000 in de zogenaamde LIVE-Preview mode staat. Hierbij wordt de MPEG encoder niet gebruikt als er niet wordt opgenomen.

Een verklaring voor de problemen zou misschien kunnen zijn dat de kaart/mpeg encoder te warm wordt?

Om eventuele problemen met de videoband uit te sluiten zou je ook een opname kunnen maken van alleen het tuner signaal van de VCR.

• B-Bandit
Wat jij zegt klinkt heel erg aannemelijk. De encoder zou inderdaad te warm kunnen worden, en daardoor de blokjes weergeven. Ik gebruik nu ff een ander stukje software 'ChrisTV' om te capturen. Als het daarbij goed gaat, kan ik verder zoeken naar de oplossing voor wintv2000, of de volledige versie aanschaffen van ChrisTV.

Mocht hij het zelfde probleem ondervinden dan maak ik ff het PCI-slot onder de kaart leeg zodat de warmte geen mogelijkheid meer is.

In elk geval bedankt voor je reply, want ik had er totaal niet aan gedacht dat het aan de warmte kon liggen 8)7 . Juist omdat hij bij het afspelen goed gaat. Maar zoals je al zei, maakt ie dan gebruik van de software decoder, en niet de onboard encoder.

edit:
zelfde probleem...ik ga nu maar ff mn andere kaart verwijderen.

[ Voor 6% gewijzigd door B-Bandit op 23-03-2006 22:15 ]

Psn=Boobybandit - i7 8700K | Asus Prime Z370-A | Corsair Vengeance 16GB DDR4 @3200Mhz| AORUS GTX 1080TI 11Gb Extreme edition | Logitech Z-5400 | Corsair 750W | ASUS PB 279Q

• The_Doman
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 22:32
De WINTV2000 software zou gewoon moeten werken natuurlijk.
Ik heb hier 2 PVR150's in 2 pc's welke regelmatig tot 12 uur achter elkaar opnemen, zonder problemen.

Eventueel de laatste versie van WINTV2000 proberen?
http://hauppauge.lightpat...2000/wintv2k411_23347.exe

[ Voor 4% gewijzigd door The_Doman op 23-03-2006 22:22 ]

• Willem2
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 17-02 14:28

Willem2

Ω is futile

Een tijdje geleden had iemand hier met een pvr-150 precies hetzelfde probleem onder windows MCE 2005. Zijn probleem was verholpen na het installeren van andere drivers...

en nee, ik houd niet van voetbal... :)

• B-Bandit
Nou, het verwijderen van de onderliggende PCI kaart heeft amper geholpen. Ik probeer nu gewoon een ander slot voor de kaart, en dat is het laatste wat ik doe. Ik gebruik ook maar een andere videoband, om die mogelijkheid ook uit te sluiten, en als ie het dan nog niet doet, gaat ie maar lekker terug.

Ik vind het overigens vreemd, 2 dagen terug heb ik 3 uur aan tv uitzendingen opgenomen, en toen was er geen sprake van blokjes oid. Gewoon 3 uur lang scherp beeld. En nu het beeld via composite binnenkomt doet ie moeilijk...Naja, ik zal het zo merken.

@Willem2, dat zal ik dan maar ff proberen als dit niks wordt. Ff alles dr af gooien, en opnieuw installeren.

edit:
Ik heb nu ff een andere video gebruikt, de kaart zit in een ander slot, en daardoor moesten de drivers opnieuw geinstalleerd worden. Maar hij lijkt het nu te doen. 50 minuten opgenomen zonder blokjes, waar hij eerder al na 24-27 minuten blokjes vertoonde. Morgen maar de proef op de som nemen met de eerste videoband, die zo vaak mislukte..

[ Voor 31% gewijzigd door B-Bandit op 24-03-2006 00:00 ]

• B-Bandit
Ok, het ligt dus aan de videoband. Soort van. Ik snap het niet echt. Ik heb een andere videoband gebruikt, en die heeft hij perfect opgenomen zonder enige blokjes. Maar bij deze eerste levert het opnemen toch blokjes op. Zeer vreemd, en ik weet ook niet meer waar ik het probleem moet zoeken. Ik zal de band dan maar via de antenne moeten opnemen, want blijkbaar wil dit gewoon niet :(

Edit:
Via de tuner werkt het prima. Kwa kwaliteit is het verschil miniem. Ik heb ChrisTV gebruikt, en die is makkelijk om tunerfrequenties in te stellen, en dan kan je heel goed fijnstellen. Doet bijna niet onder voor direct composiet. En geluid komt gewoon binnen via de tulp uitgangen van de scart, dus toch wel in stereo (voor zover de bronopname dat was).

Tis btw alleen voor deze ene video, de rest doet het wel prima via composiet.

[ Voor 37% gewijzigd door B-Bandit op 26-03-2006 15:26 ]

Pagina: 1