Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Mio Navigatie Stuk, fabrikant zegt betalen.

Pagina: 1
Acties:
  • 118 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• iNickx
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 09-06 11:08
Beste heren,

Graag jullie kundig advies. Het volgende doet zich voor. Mijn vader heeft onderstaande MIO. Is hier mee aan het Navigeren 2 maanden heeft het apparaat goed gewerkt maar onlangs viel het vaker uit. Nu paar dagen geleden viel het apparaat volledig uit. Het display bevroor en werd volledig wit. Mijn vader heeft het toestel uit ellende maar uit de houder genomen bij aankomst en is binnen gegaan. Na een paar uur haalt hij het toestel uit de bescherm etui en wat blijkt toestel zit opeens vol vlekken.

Afbeeldingslocatie: http://picserver.org/i/T9F0CC9W96OV/512/p.jpeg

Nu heeft hij het afgegeven bij Halfords enkel met vlekken. De verkoper zou het opsturen naar Mio Belgie. Nu paar dagen verder krijgt hij telefoon + een email met bijgaande foto. Deze twee zichtbare scheuren zitten er nu opeens in.

Het display daarin tegen was totaal niet beschadigd vanaf buiten geen krasje niets leek echt in het apparaat.

Mio geeft nu dus aan dat hij hier voor moet betalen conclusie van mio. Het apparaat is gevallen sorry meneer u moet 184 euro betalen.

Wat kan ik hier mee, uitgaande dat het toestel niet beschadigd is aan onze kant.

Thnx

You can't control the wind, but you can adjust your sails.

• jozy
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 19-11 07:19
Daarom is het altijd verstandig om alvorens iets op te sturen er foto's van te maken als bewijs. Het is nu jou woord tegen die van hen. En hoe oud is dat apparaat.

[ Voor 12% gewijzigd door jozy op 23-03-2006 21:37 ]

• iNickx
jozy schreef op donderdag 23 maart 2006 @ 21:37:
Daarom is het altijd verstandig om alvorens iets op te sturen er foto's van te maken als bewijs. Het is nu jou woord tegen die van hen. En hoe oud is dat apparaat.
Apparaatje is ongeveer 2 maanden oud.

• equinoxe
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 07-05-2024
Het is gangbaar dat op een reparatie-opdracht de fysieke staat van het apperaat genoteerd;
zaken zoals krassen deuken en natuurlijk ook "scheur in het scherm" !!

Als het toestel in deze staat was toen jij hem afgaf moet dit genoteerd staan, staat er niets genoteerd, dan heb jij een goed argument dat dit tijdens transport gebeurd is. Daarom is het een probleem voor Halfords, zij zijn degene die de mio hebben verstuurd.
Vandaar ook dat er de staat van de apperatuur genoteerd wordt, zodat een klant nooit achteraf over een kras, deuk of ergere zaken kan klagen die bij aannemen van het artikel al aanwezig waren.

Zoals ik het zie, sta je in je gelijk, nu nog gelijk krijgen van Halfords, Mio is bij deze dus geen partij (zij zijn alleen de ontvanger).

Verwijderd

met alle respect maar ''vlekken'' komen er nooit spontaan in. Die komen erin als het aparaat val, stoot of klemschade heeft. Aangezien die vlekken al geconstateerd waren voordat je het toestel opstuurde, lijkt het me redelijk logisch dat er al scheuren in het display hebben gezeten. Misschien dat ze nog niet zichbaar waren?
Nogmaals, dit is niet vervelend bedoeld maar denk dat het een ja/nee spelletje gaat worden tussen jouw en de fabrikant...

• Michael Knight
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 26-11 19:25

Michael Knight

Moderator Consumentenelektronica

KITT, I need you buddy!

Al es de Acer topics doorgelezen?

15''+ schermen die spontaan vlekken krijgen in het scherm, alsof het gesmolten is.

(Zeldzame) retrogames en meer --> Aangeboden op V&A

• pruiter
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 20-11 12:24
Verwijderd schreef op vrijdag 24 maart 2006 @ 22:18:
met alle respect maar ''vlekken'' komen er nooit spontaan in. Die komen erin als het aparaat val, stoot of klemschade heeft. Aangezien die vlekken al geconstateerd waren voordat je het toestel opstuurde, lijkt het me redelijk logisch dat er al scheuren in het display hebben gezeten. Misschien dat ze nog niet zichbaar waren?
Nogmaals, dit is niet vervelend bedoeld maar denk dat het een ja/nee spelletje gaat worden tussen jouw en de fabrikant...
Het mag nooit een ja/nee spelletje met de fabrikant worden. Als consument heb je nl. helemaal niets met de fabrikant te maken. Het apparaat is gekocht bij Halfords en zij zijn er voor verantwoordelijk dat er een degelijk product wordt geleverd. Bij defecten moet Halfords zorgen voor een oplossing.

Als MIO de garantieclaim afwijst dan is het aan Halfords om te bewijzen dat de scheuren er al inzaten toen TS het apparaat inleverde. Als dit niet op de "reparatiebon" staat wordt dit zeer moeilijk voor ze en zullen ze dus voor een oplossing moeten zorgen.

• Klippy
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 26-11 23:45

Klippy

Still Game

Het is inderdaad aan Halfords ja.
Vind het ook raar dat je vader die foto krijgt, lijkt me dat Halfords die moet krijgen.
binnen 2 maanden moet toch denk ik gewoon onder de garantie van Halfords vallen en als daar niet vermeld staat dat je vader hem met krassen inleverde kunnen ze er net zo goed bij de Halfords mee hebben zitten voetballen.
Hoe het legaal precies zit weet ik niet, maar ik zou in elke geval alles via de Halfords regelen en niet zelf met Mio gaan discussiëren.

Steam | SXQncyBhbGwgZ29vZCwgbWFuISDwn5iO

• Gunner
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online

Gunner

Invincibles

Was het niet zo dat als er binnen 6 maanden gebreken onstaan dat de bewijsplicht bij de leverancier/fabrikant ligt?

Still warm the blood that courses through my veins. | PvOutput | ARSENAL FC

• insan1ty
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 15-03-2023
Gunner schreef op zaterdag 25 maart 2006 @ 13:44:
Was het niet zo dat als er binnen 6 maanden gebreken onstaan dat de bewijsplicht bij de leverancier/fabrikant ligt?
Dat is inderdaad zo, zie boek 7, artikelen 17 en 18 van het Burgerlijk Wetboek.. Is veranderd sinds mei 2003 overigens.

Verwijderd

als er een scherm met scheuren/barsten toekomt bij mio, is het voor hen wel helemaal simpel om te bewijzen dat er met het toestel iets gebeurd is waarvoor het echt niet gemaakt is.
Wie die fout dan begaan heeft, is in principe Mio zijn probleem niet, het lijkt me dus eerder een discussie te gaan worden of Halfords of jouw vader die 184€ voorgeschoteld gaat krijgen...

• iNickx
Bedankt voor jullie reacties dusver, we hebben inmiddels contact gezocht met hallfords die om de een of andere manier niet echt reageren op mails. Toch even bellen denk ik?

• Gunner
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online

Gunner

Invincibles

Een beller is altijd sneller. E-mail is in veel gevallen te passief, veel bedrijven nemen e-mail in deze tijd nog niet echt serieus. Mijn ervaring is dat een belletje zoveel meer effect heeft.

Still warm the blood that courses through my veins. | PvOutput | ARSENAL FC

Verwijderd

Helemaal eens met Gunner, ook kun je aan de telefoon laten horen dat het echt is en dat je pissed bent (ik neem aan dat dat zo is :P ).
Pagina: 1